Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jesse1
#532207
Nu heb ik op het net verschillende verhalen gelezen over het ontwormen van een nestje pups. de een zeg vanaf 2 weken om de 2 weken , op de bijsluiter van Banminth staat weer iedere week en weer ergens anders heb ik het weer anders gelezen, nu ben ik wel benieuwd bij de Fokkers hier op het forum hoe vaak en vanaf wanneer jullie dat doen?

groetjes miranda
Door tessa
#532229
Ikzelf ontworm de eerste keer met 8 dagen en daarna om de twee weken. Meestal gebruik in banminth maar daar is bij ons moeilijk aan te komen dus gebruik ik ook wel eens vitaminte. Het voordeel van banminth is dat je de wormen in de ontlasting ziet dus ook een idee hebt in welke mate de pups besmet zijn.
Mijn eigen honden ontworm ik op volwassen leeftijd bijna nooit maar pups dus wel.
Laatst gewijzigd door tessa op di 18 apr 2006, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jesse1
#533438
ok bedankt voor jullie reakties, ik had namelijk ook in eerste instantie gelezen op 2, 4, 6 e 8 weken. ga ik ook maar doen denk, heb geen wormen gezien, en om er nou iedere week die troep in te spuiten vind ik eigenlijk ook wel overbodig

groetjes miranda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534539
Jesse1 schreef: Nu heb ik op het net verschillende verhalen gelezen over het ontwormen van een nestje pups. de een zeg vanaf 2 weken om de 2 weken , op de bijsluiter van Banminth staat weer iedere week en weer ergens anders heb ik het weer anders gelezen, nu ben ik wel benieuwd bij de Fokkers hier op het forum hoe vaak en vanaf wanneer jullie dat doen?

groetjes miranda
Banmint doe ik vanaf twee weken iedere week minstens 3 weken en als ik dan nog niks heb gevonden stop ik ermee, vind ik wel iets dan ga ik door tot ik niets meer vind.
Door Jesse1
#540015
inmiddels heb ik ze dus 13 dagen geleden ontwormt voor de eerste maal en ga z emorgen weer ontwormen maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste dagen alle ontlasting goed in de gaten heb kunnen houden en bij geen van allen heb ik wormpjes gezien, ze zijn nu ook 2 dagen aan de CB en onlasting is mooi van kleur en stuctuur. dus gaat helemaal toppie. bedankt voor ullie tips in ieder geval ;D
groetjes miranda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#541877
Jesse1 schreef: inmiddels heb ik ze dus 13 dagen geleden ontwormt voor de eerste maal en ga z emorgen weer ontwormen maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste dagen alle ontlasting goed in de gaten heb kunnen houden en bij geen van allen heb ik wormpjes gezien, ze zijn nu ook 2 dagen aan de CB en onlasting is mooi van kleur en stuctuur. dus gaat helemaal toppie. bedankt voor ullie tips in ieder geval ;D
groetjes miranda
Je moet als je banmint geeft de na het ontwormen kijken of je resten wormen vind, voor het ontwormen heeft geen zin omdat je dan vaak toch niets vind maar dit zegt niet dat er geen besmetting is.
Door Jesse1
#542277
heb ik ook gedaan na het ontowormen ;D de dagen erna maar ik hou het iedere dag in de gaten zowiezo, maar de laatste daen kon het god omdat moeders er niet zo heel vaak meer bij lag. eerder was ze vaak sneller dan dat ik erbij was. heb deze dagen ook weer niet kunnen vinden :D gelukkig.

groetjes miranda
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door