Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#539510
Gisteren ben ik bij onze labrador, die wel eens een toeval heeft, gestart met carnibest light.
Onze andere lab heeft een huidallergie en krijgt momenteel vegetarische brokken. Ook met haar wil ik deze week graag overstappen op KVV van carnibest. Wat kan ik het beste nemen carnibest light of toch maar op basis van lamsvlees?Voor de vegetarische brokken kreeg ze croc brokken van royal canin.
Door Lizzy
#539517
Goed idee, om van de vega brokken af te stappen!!

Wat je moet voeren: dat hangt er vanaf waar je hond allergisch voor is.

Als je het nog niet weet, waar je hond allergisch voor is, dan raad ik je eigenlijk aan een eliminatie dieet te volgen van Carnibest. En dat is de eend & rijst versie.

Waarschijnlijk heeft je hond nog nooit eerder eend gehad. En dat is precies wat je moet hebben: een vleessoort (eiwit) dat je hond nog nooit eerder heeft gehad. Je kunt deze eend & rijst versie 6 a 9 weken geven. Als alle huidproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen: dan weet je dus dat de huidproblemen inderdaad door voeding veroorzaakt worden.

Als de problemen niet verdwijnen, dan is het waarschijnlijk dat de huidproblemen ergens anders door worden veroorzaakt.

Ik zou zelf dus voor eend & rijst gaan, persoonlijk. Na deze 6 a 9 weken kun je dan beslissen wat je daarna gaat geven.

Aan lamsvlees is dus niks speciaals of bijzonders voor honden met huidproblemen. Vroeger was dat wel het geval. Toen kregen honden kip of rund. En men kon dan een eliminatie-dieet doen met lamsvlees. Een vleessoort dat de hond nooit eerder had gegeten. Nu heeft iedere hond wel eens lamsvlees gegeten. En is er niks bijzonders meer aan lam.
Door Kuszco
#539976
We zijn nu eigelijk al twee jaar dingen aan het uitproberen. Uitgebreid ontvlooien, niet meer in dezelfde kamer als de cavias, en geen royal caninbrokken meer.
Zelf denken we dat het aan het rundvlees ligt.
Maar ik hoor steeds meer mensen die overstappen op gewoon carnibest natuur .En daarbij verdwijnt alle uitslag als sneeuw voor de zon. Daarom dacht ik misschien dat we dat ook kunnen proberen. Al die kunstmatige dingen in die brokken kunnen natuurlijk ook de boosdoener zijn. Maar ja als je het zo bekijkt als jij zegt.
Dat zou ik dus ook kunnen doen.
Bedankt voor je advies.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door