Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#539743
kan iemand me zeggen hoe ik kan zien of Tof haar anaal klieren vol zitten?
ze likt de laatste dagen aan haar achterste.
dat gebeurt als volgt, ze ligt lekker te soezen of te slapen, komt vervolgens schrikkerig omhoog en kijkt verbaast naar haar "billen", geen wind of iets dergelijks, niet dat ik kan ruiken, en vervolgens gaat ze liggen likken.
ik heb al gekeken of ik iest "raars" zag, maar niks vreemds te zien, wel is het gevoelig als ik eraan kom.......
iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Door K@rin
#539746
Het kan ook zijn, dat ze wormen heeft, die af en toe ff naar buiten komen kriebelen .........

Bij volle anaalklieren gaan ze vaak sleetje rijden .....
Laatst gewijzigd door K@rin op zo 30 apr 2006, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Netty
#539753
Karin & Pyrs schreef: Het kan ook zijn, dat ze wormen heeft, die af en toe ff naar buiten komen kriebelen .........

Bij volle anaalklieren gaan ze vaak sleetje rijden .....
dat doet ze niet, ik zal even kijken naar wormen
alvast bedankt
Door Lizzy
#539783
Ik heb een hond gehad die niet sleetje ging rijden bij volle anaalklieren maar er ontzettend op ging liggen soppen, op d'r achterste. Ik denk dat het niet ondenkbaar is dat het wel haar anaalklieren zijn. Zeker ook de schrikreactie! Het kan zijn dat ze haar eigen klieren ruikt ;D (serieus!).
Door tessa
#539785
Je kunt het voelen als je de staart omhoog houdt en je voelt aan beide zijdes van de anus twee knikkers dan zitten ze vol,je kunt ze laten uitknijpen bij een trimsalon of bij de dierenarts , bij de trimsalon is het goedkoper daar rekenen ze geen consult ;)
Door Truus
#539800
Bij anaalklierproblemen hebben ze ook last van een enorme jeuk. Het kan zijn dat Tof er van schrikt in haar slaap. Zelf anaalklieren uitknijpen is mogelijk maar dan moet je wel weten hoe je dit moet doen.Laat de D.A. het voor doen ;)
( Wel een plastic handschoentje aan voor de derrie en het stinkt dus buiten)
Door Laura2004
#539847
Mijn honden rijden geen van alle sleetje als de anaalklieren verstopt zitten. Ze gaan er net als Tof heel erg aan likken of soppen zoals Lizzy het noemt. Het zou mij zeker niet verbazen als ze verstopte anaalklieren heeft ;)
Door Lil
#539900
Truus schreef: Bij anaalklierproblemen hebben ze ook last van een enorme jeuk. Het kan zijn dat Tof er van schrikt in haar slaap. Zelf anaalklieren uitknijpen is mogelijk maar dan moet je wel weten hoe je dit moet doen.Laat de D.A. het voor doen ;)
( Wel een plastic handschoentje aan voor de derrie en het stinkt dus buiten)
Hiero ook, een maal bij de da geweest en sindsdien doe ik het zelf. Handschoenen aan en keukenrol ertegen en niet te zuinig. Als ik het zo in de tuin leegdruk, stinkt daarna de tuin een halve dag :-X
Hier wordt er ook aan gelikt en geroken en het is niet alleen de hond die dan de overvolle, dus lekkende klieren ruikt :-X
Door Lil
#539952
Karin & Pyrs schreef: Dat wordt dus controleren op volle anaalklieren EN wormen ;)
Yep!
Door Netty
#539998
wormen zijn het niet, ik heb de hele middag naar het gatje gekeken ::)
ze heeft zonet een flinke poep neergelegd, en ook daar kwamen geen wormen uit, ook niet uit het gatje erna.
mensen moeten wel gedacht hebben dat ik niet helemaal bij was, maar wat kan mij het schelen, nietwaar :P
zouden het alleen nog die anaal klieren kunnen zijn,
en daar laat ik dan wel naar kijken.......
bedankt voor het meedenken
Door Laura2004
#540039
Netty schreef: wormen zijn het niet, ik heb de hele middag naar het gatje gekeken ::)
Bij een teckel kan je dat niet echt op een onopvallende manier doen ::)
Door Truus
#540807
Netty schreef: wormen zijn het niet, ik heb de hele middag naar het gatje gekeken ::)
ze heeft zonet een flinke poep neergelegd, en ook daar kwamen geen wormen uit, ook niet uit het gatje erna.
mensen moeten wel gedacht hebben dat ik niet helemaal bij was, maar wat kan mij het schelen, nietwaar :P
;D ;D ;D Je doet al wat he Netty ;).
Timo had een keer teveel bot gegeten dus een verstopping. Nu laat hij alles toe dus ik was hem bij het poepen een beetje aan het helpen om het eruit te krijgen. Komen er net mensen langs ::) :-[ ;D.
( Het heeft wel geholpen ;))
Door Netty
#541076
wat het geweest is.....geen idee :-\
maar mevrouw is van het likken af, er zijn knobbels naast hat gatje te voelen.
schiet me lek, als ik er iets van snap :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door