Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Groeni
#5399
Hallo,

Ik had al geschreven dat onze groenendaeler erg mager is, dus daarom ben ik na de eerste week meer gaan geven.
Hij staat nu sinds ruim een week op de bb natuurmix,
daarvan krijgt hij 1 kg per dag  maar nog steeds geen verbetering, ik heb eerder het idee dat hij nog magerder word.
Ook is hij verschrikkelijk hongerig, hij jat alles wat los en vast zit momenteel, heeft ie nooit gedaan.

Op zich reageert hij erg goed op de overgang naar versvlees, lekker tierig, ziet er voor de rest goed uit en mooie ontlasting.

Kan iemand mij vertellen hoe lang het normaliter duurt voordat je daadwerkelijk gewichtstoename ziet??
Natuurlijk wil ik de overstap naar vers een eerlijke kans geven voordat ik een oordeel vel, maar nu word ik toch echt wel ongerust, hij is helemaal ingevallen in de flanken.
Dus als iemand me iets wijzer kan maken, of hier ook ervaringen mee heeft, zou ik het graag horen.


groetje Groeni
Door Lizzy
#5400
Hoi Groeni, moeilijk te zeggen... Bij Brutus duurde het een paar maanden. En, ik kreeg het idee dat de meer ik hem gaf, de meer hij afviel, totdat dit stabiliseerde en hij te dik werd...!

Maar goed, is het een idee om over te stappen op de Carnibest Actief?

Of misschien om hem ook het Satin Ball Recept te gaan geven?

Of eventueel dik-makers zoals extra lamsvlees, vette vis, etc.?

Groetjes, Lizzy
p.s., heeft jouw dierenarts hier wel eens wat van gezegd? Of is er wel eens bloed geprikt? Ik zit namelijk aan iets te denken als een te snel werkende schildklier ofzo (iets lichamelijks).
Door jeanne
#5402
Nu je het zegt, Freule was in het begin ook magerder dan nu! Nu ziet ze er gewoon fantastisch uit, maar dat is iets van de laatste maanden! Heeft dus echt een jaar geduurd. Toen ze van de brok naar het vlees ging, leek het alsof ze magerder werd, maar volgens mij was dat gewoon omdat al dat onnuttige vet verdween, en daarvoor in de plaats heeft ze nu lekker gespierde billen gekregen  ;)
Maar ik zou inderdaad ook ff overleggen met je da of er niet iets anders aan de hand kan zijn.
Door Groeni
#5403


Zoals ik schreef wil ik bb een eerlijke kans geven en daarbij heb ik net een kleine 50 kilo nieuwe voorraad.

Heb ik ook al aan zitten denken


Kan ik dat naast de gewone voeding geven??
Hij heeft een jaar terug gezien, toen vond ik hem ook al zo mager, maar hij was toen zeer te spreken over hem, eindelijk eens een gezonde hond met een perfect gewicht zei hij  ???
Het bloed is nog niet gecontroleerd!!

Ik had al lang bij de DA gezeten, ware het niet dat ik na lang overwegen besloten heb om eens even te wachten met enten, dus ik krijf zowieso al de wind van voren dat hij niet geent is!!
Ten tweede de voeding, als hij hoort over vers vlees gaan alle haren overeind, daar krijgen ze alleen maar diaree van vind hij.

Een dingetje wil ik nog wel toevoegen, hij had voordien ook al jeuk, maar nu loopt het de spuigaten uit zoveel jeuk hij heeft, maar dat zou door de overgang kunnen komen natuurlijk.

groetje Groeni
Door Groeni
#5404
author=Ordell

Ik voerde 1 1/2 kilo per dag en het punt brak aan dat ik dacht dat ie zou omvallen, zo mager als ie was. Hij was zeker 5 kilo afgevallen.
Nee nu nog 5 kilo eraf, zover laat ik het niet komen!!

De hond moest leren om vet te gaan verbranden i.p.v. koolhydraten. Ik moest me geen zorgen maken, er zou zelfs een tijd aanbreken dat ik de hond uiteindelijk nog maar 750 gram per dag zou gaan geven
Daar kan ik wel inkomen , in die uitleg, maar asl hij op een kilo maar een 1,5 tot 2 ons ontlasting heeft( ja ik heb het gewogen :-[) , verbrandt hij toch goed??


Mag ik vragen werk jij ook met de hond??
Deze ligt bij wijze van spreken bij de kachel hele dagen, dus dat geeft ook nogal wat verschil in behoefte aan hoeveelheid.

groetje Groeni
Door Eidos
#5405
Hai Groeni,

mijn hond heb ik 4 weken terug op versvoer gezet ( carnibest ) ook eidos is wel iets afgevallen, maar niet heel veel. Ook had eidos gigantische bijtplekken, wat mij toen te meer stimuleerde om hem zo snel mogelijk op vers te zetten. In eerste instantie werd de jeuk inderdaad stukken erger  :o. Ondanks dat ik gehoord had dat de kans groot zou zijn dat dit zou gebeuren schrok ik er toch wel van. Nu dus 4 weken later word de jeuk steeds minder en heeft hij sinds een goeie anderhalve week geen echte bijtplekken meer.. Hij jeukt nog wel hier en daar zeg maar, maar geen open kale plekken meer.

Dit is puur een vorm van ontgiften, dus maak je nog geen zorgen ;), dit komt vast weer helemaal goed.

Liefs en succes van barbara
Door Lizzy
#5406
Hoi Groeni, ik mag het misschien niet zeggen, maar volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe DA...

Goed, het Satinball recept is wel op barfplaats te vinden. Honden vinden dat erg lekker en komen over het algemeen wel snel aan in gewicht. Dit recept bevat wel veel koolhydraat (hetgeen ik niet helemaal ideaal vind - mijn magere hond is nu op goed gewicht, totaal zonder granen). Overigens is de omschakeling van heel veel koolhydraten (in brokken) naar veel minder koolhydraten (in versvlees) vaak de veroorzaker van gewichtsverlies.

Je kunt ook blikjes zalm, sardien, makreel en rauwe sardientjes tussendoor geven. Lekker vet. En, 1 maal of 2 maal per week een partij lamsribben (mEt vlees) zou ook goed kunnen helpen meer gewicht aan te brengen. Maar, is jouw hond het eten van rauwe botten gewend? Zo niet, dan moet je met de lamsribben even wachten....

De jeuk zou kunnen komen van ontgiften. Maar, als het TE erg wordt, heb je toch een probleem... In dat geval moet je misschien eens contact opnemen met een holistisch dierenarts en kijken of het noodzakelijk is een reinigingskuur te doen (www.holistischedierenartsen.nl). Zij kunnen jou mogelijk sowieso helpen met het probleem dat jouw hond te mager is. Want, dit kan zijn constitutie zijn, maar ook een lichamelijk probleem.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 28 sep 2003, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
#5407
Hallo Groeni,

hier sena, ??? ???
wou even zeggen dat ik met verbazing dit soort berichten lees, en tot de conclusie kom, het is voor een hond makkelijker af te vallen dan aan te komen.
Ik heb bewondering voor jullie wat jullie allemaal proberen om je hond aan te laten komen :o :o :o, waarbij ik mijn Mozes  :D ;D ;D
Het ziet er natuurlijk ook zo triest uit een magere hond,  :-[ :-[en hoe de omgeving hierop reageerd kan ik mij ook voorstellen,  :o :obij Mozes is het alleen van , nou die leeft niet schlecht!
Sterkte en succes. :P :P

lieve groetjes SENA ;D
Hallo,

Ik had al geschreven dat onze groenendaeler erg mager is, dus daarom ben ik na de eerste week meer gaan geven.
Hij staat nu sinds ruim een week op de bb natuurmix,
daarvan krijgt hij 1 kg per dag  maar nog steeds geen verbetering, ik heb eerder het idee dat hij nog magerder word.
Ook is hij verschrikkelijk hongerig, hij jat alles wat los en vast zit momenteel, heeft ie nooit gedaan.

Op zich reageert hij erg goed op de overgang naar versvlees, lekker tierig, ziet er voor de rest goed uit en mooie ontlasting.

Kan iemand mij vertellen hoe lang het normaliter duurt voordat je daadwerkelijk gewichtstoename ziet??
Natuurlijk wil ik de overstap naar vers een eerlijke kans geven voordat ik een oordeel vel, maar nu word ik toch echt wel ongerust, hij is helemaal ingevallen in de flanken.
Dus als iemand me iets wijzer kan maken, of hier ook ervaringen mee heeft, zou ik het graag horen.


groetje Groeni


Door Lizzy
#5408
Hoi Groeni, ik wil overigens wel 1 ding toevoegen: als jij het geduld kunt opbrengen (nogmaals, misschien niet onverstandig om eens contact op te nemen met een holistisch DA) en jouw hond blijft op verse voeding (misschien een ander merk ivm jeuk of zelf samenstellen?) en hij begint weer langzaam aan te komen: dan herken je hem niet meer terug. Deze honden worden daarna van die "gespierde spijkers". Mijn DA viel laatst nog ongeveer tegen de vlakte toen hij mijn twee Dalmaten zag. Hij zei letterlijk: "Deze honden verkeren in een absolute topconditie".

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 28 sep 2003, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#5409
hallo groeni ik heb met mijn jongste hond het zelfde gehad
ook ik vond hem te mager de da vond hem er goed en gezond uitzien maar ik dus niet ik heb echt alles geprobeerd wat de brokken betreft en schapenvet door het voer niets hielp hij verhaarde als de neeten
toen ben ik op de bibi overgegaan en in de eerste week dacht ik o  dit gaat niet goed maar na 2weken begon hij al minder te verharen en nu is hij wat vlinker geworden ik ben blij dat ik heb doorgezet hij zal nooit een vette hond worden maar het is een en al spier gezond actief glimd en geen last meer van het verharen de andere honden doen het ook goed alleen shiva begint nu iets meer te bijten en krijg last van rode plekken
maar dat kan ook van de schapen pens komende anderen hebben nergens last van ik hoop dat er bij je hond ook verbetering komt even volhouden gr shiva
Door Luc
#5410
dan herken je hem niet meer terug. Deze honden worden daarna van die "gespierde spijkers".
Groetjes, Lizzy
Wij hebben hetzelfde ervaren met onze Labrador. Toen wij haar van brok op versvlees hebben overgezet, bleef haar gewicht netjes op peil. Ze wel werd zichtbaar magerder én gespierder.

Groetjes
Luc
Door Groeni
#5411
Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties, kon wel een steuntje in de rug gebruiken, mijn beessies zijn mijn alles,dus gaat het hen niet goed, gaat het mij ook niet goed.

Ik heb eens goed erover nagedacht en heb besloten toch door te zetten en het even aan te zien.
Ben al de kelder ingedoken en heb wat blikjes vis klaargezet , van die jhon west zalm en tonijn in zonnebloemolie is dat ook goed??
Hij is niet gewoon botten te eten, wanneer mag ik die dan wel gaan geven die lambotten met vlees??
Sjan  zelf vind het trouwens heel  8) zulke tussendoortjes.

Wat betreft de jeuk, het is niet zo dat hij open of kapotte plekken heeft van het krabben en bijten, wel is op sommige dagen zijn huid in de liezen wat rood.
De jeuk zit vooral rond de snuit en achter de oren.

Het verhaal DA zit ik enorm mee in mijn maag, zie maar eens een goede in de buurt te vinden, sta met het gros toch al op voet van oorlog .
Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n holistisch DA.

groetje Groeni
Door Eef+Stippels
#5412
Hai groeni,

misschien is het niet te vergelijken, maar ik geef mijn dober al een paar maand 1,5 kg versvleesvoer per dag. Hij heeft gewoon meer nodig dan dat "aangeraden" wordt op de verpakking. Hij kreeg eerst Smuldier, maar nu Energique. Dus misschien helpt het als je hem nog een halve kilo erbij geeft?

groetjes,
Evelyn
Door Lizzy
#5413
Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties, kon wel een steuntje in de rug gebruiken, mijn beessies zijn mijn alles,dus gaat het hen niet goed, gaat het mij ook niet goed.

Ik heb eens goed erover nagedacht en heb besloten toch door te zetten en het even aan te zien.
Ben al de kelder ingedoken en heb wat blikjes vis klaargezet , van die jhon west zalm en tonijn in zonnebloemolie is dat ook goed??
Hij is niet gewoon botten te eten, wanneer mag ik die dan wel gaan geven die lambotten met vlees??
Sjan  zelf vind het trouwens heel  8) zulke tussendoortjes.

Wat betreft de jeuk, het is niet zo dat hij open of kapotte plekken heeft van het krabben en bijten, wel is op sommige dagen zijn huid in de liezen wat rood.
De jeuk zit vooral rond de snuit en achter de oren.

Het verhaal DA zit ik enorm mee in mijn maag, zie maar eens een goede in de buurt te vinden, sta met het gros toch al op voet van oorlog .
Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n holistisch DA.

groetje Groeni
Hoi Groeni, die blikjes zijn prima hoor. Je kunt dit best 1 of 2 keer per week geven. Ik zou zelf nog geen lamsbotten geven. Laat eerst maar wennen aan versvlees. Over een paar weekjes zou je dit wel kunnen proberen, maar dan moet je hem wel HEEL goed in de gaten houden! Let op dat hij de botten wel netjes opeet en niet snel naar binnen schrokt.

Mocht het op dit merk niet lukken, probeer dan eerst nog een ander merk of ga zelf samenstellen (je mOEt niks natuurlijk!). Maar, het zou zo zonde zijn om dit experiment te laten mislukken terwijl er mogelijk andere manieren zijn waarbij jouw hond wel op gewicht blijft en van de jeuk af komt.....

Groetjes, Lizzy
p.s., mmm, die dierenartsen ook he.... In welke omgeving woon je? Misschien weten wij nog wel een goeie in de buurt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door