Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#539079
Weet iemand of je hond door zijn allergie (huisstof/voedermijt) misselijk kan worden of maag/darmklachten er van kan krijgen??

Balou eet heel slecht, krijg er nog geen 100 gr kvv in per dag. Hij kan ook van het ene moment op het andere misselijk worden zodat het kwijl uit zijn bek loopt.
Ik heb al allerlei kvv gegeven, op dit moment wil hij wel een beetje rodi lam&rijst, maar dat is ook niet veel.

Ik heb maagcompositum van de groene os gegeven, met als resultaat dat hij na 2 dagen weer helemaal onder de rode vlekken zat en jeuk had. Heb navraag gedaan of ik dit in de diepvries mocht zetten om de evt. mijten te doden, maar heb tot op heden geen antwoord gekregen.

Ik ben hem nu maar met de hand elke keer kleine beetjes aan het geven op verschillende tijdstippen maar het wil niet echt.

In eerste instantie dacht ik dat hij misschien ook allergisch is voor granen ed. Heb het eleminatiedieet van Carnibest (eend) gegeven maar dat lust hij al helemaal niet.

Normaal zou ik me er niet zo druk over maken als ze een keertje slechter eten maar hij wordt zo vreselijk mager.

Aan de andere kant is hij heel erg speels en levendig en wil ook graag mee naar buiten, daar eet hij wel elke keer gras.

Heeft iemand misschien een tip??
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 29 apr 2006, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#539166
Ik durf het je heel eerlijk gezegd niet te zeggen... Misschien weet Tannetje dit. Misschien is het niet zo'n gek idee om met al deze klachten eens naar een holistisch dierenarts te gaan. Dan kan hij goed onderzocht worden (gekeken worden of hij lichamelijk nog andere dingen mankeert) en kunnen ze een passende therapie voorschrijven.
Door tt-tjes
#539267
Ik heb al eens gezocht naar een holistisch dierenarts bij mij in de buurt, maar ik kan er geen vinden. De enige redelijk op afstand zit is Erik Laarakker maar dat is voor mij ook een heel eind rijden.
De rest wat ik gevonden heb zit allemaal boven in het land.
Ben ook geen held in het autorijden zo ver weg dus dat is wel balen.
Waar zit Tannetje met haar praktijk??

Ik zit wel nog steeds te wachten op zijn hypoallergeen therapie, die zou volgens de DA toch volgende week binnen moeten komen. Heb hier toch eigenlijk een beetje mijn hoop op gezet dat dit gaat helpen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#539275
Het hoeft geen allergie te zijn het kan ook een lichamelijk probleem zijn. Ik hoop dat je er een beetje snel achterkomt wat het veroorzaakt.
Door tt-tjes
#539281
Balou heeft een bewezen allergie voor 2 soorten huisstofmijt en 4 soorten voedermijt, die uitslag heb ik 4 weken geleden gekregen.
Ik vraag me dus af of het hier mee te maken heeft.

Toen ik het bij mijn DA over zijn problemen met eten had stelde ze al voor dat hij onder narcose een maagonderzoek zou krijgen, zag ik eigenlijk niet zo zitten omdat dit ook maar giswerk is.
Ik denk dat ik al mijn moed een keer bij elkaar moet rapen en toch een holistisch DA ga bezoeken
Door Doedels
#539348
carole schreef: Ik heb al eens gezocht naar een holistisch dierenarts bij mij in de buurt, maar ik kan er geen vinden. De enige redelijk op afstand zit is Erik Laarakker maar dat is voor mij ook een heel eind rijden.
De rest wat ik gevonden heb zit allemaal boven in het land.
Ben ook geen held in het autorijden zo ver weg dus dat is wel balen.
Waar zit Tannetje met haar praktijk??

Ik zit wel nog steeds te wachten op zijn hypoallergeen therapie, die zou volgens de DA toch volgende week binnen moeten komen. Heb hier toch eigenlijk een beetje mijn hoop op gezet dat dit gaat helpen.
Tannetje heeft een praktijk in Amsterdam en Almere. Met de problemen die jij beschrijft zou ik toch de moeite nemen om een holistisch da te bezoeken. Misschien is het ook een optie om te gaan barfen. Dan heb je beter in de hand wat je voert dan met kvv. Bovendien kun je dan koolhydraat vrij voeren. Misschien is dat toch het probleem. Maar het kan wel even duren voordat Balou weer trek krijgt en opkapt.
Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op maagonderzoek onder narcose. Maar als de misselijkheid aanhoudt, zou ik lichamelijke problemen toch willen uitsluiten.
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door