Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#539263
Django had vanmorgen in het bos een stuk rottend konijn te pakken.Hij had er al een stuk van op voordat ik bij hem was.(als ik hem thuis konijn geef lust ie het niet ::) ) Nu is ie er niet lekker van en heeft behoorlijk diaree.Ik laat hem maar even vasten tot morgenavond. Bah,dat konijn was echt smerig!!
Laatst gewijzigd door "inge" op za 29 apr 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#539353
Nee,die is dus op.De diaree is nu gestopt en hij zeurt om eten.Maar ik geef hem maar even niks tot morgen.
Door charmed
#539445
Ik heb gehoord dat bij honden vasten, darmverkleving op kan treden. Daar hadden ze het op een ander forum over.

Vasten heb ik nog nooit gedaan, dan zou ik denk alleen maar meer problemen krijgen bij mijn dames. Als ik voorheen 5 minuten te laat was met eten geven stonden er hier al een aantal flink over te geven omdat ze de maag leeg hadden.

Gr. jacqueline
garicha schreef: Nee,die is dus op.De diaree is nu gestopt en hij zeurt om eten.Maar ik geef hem maar even niks tot morgen.
Door Lizzy
#539530
charmed schreef: Ik heb gehoord dat bij honden vasten, darmverkleving op kan treden. Daar hadden ze het op een ander forum over.

Vasten heb ik nog nooit gedaan, dan zou ik denk alleen maar meer problemen krijgen bij mijn dames. Als ik voorheen 5 minuten te laat was met eten geven stonden er hier al een aantal flink over te geven omdat ze de maag leeg hadden.

Gr. jacqueline
Dit is echt onzin hoor, van die verkleefde darmen. Als dat zo zou zijn, dan had de helft van de Barfplaatshonden verkleefde darmen.... Echt niet!

Dat honden misselijk worden als ze niet op tijd eten krijgen: dat is een bekend fenomeen en komt dus juist door het altijd op dezelfde tijd voeren. Je kunt hier vrij gemakkelijk vanaf door op verschillende tijden te gaan voeren, zodat je hond niet meer weet wanneer hij eten krijgt (en niet meer anticipeert op het eten krijgen, maagzuur aan gaat maken en misselijk wordt als er niet snel eten gegeven wordt). Je moet dan eerst beginnen met op een vroeger tijdstip als normaal te gaan voeren. Om te voorkomen dat ze ziek worden. Meer hierover in de boeken van Mogens Eliasen.
Door Lizzy
#539531
garicha schreef: Inmiddels heeft ie vanmorgen zijn portie alweer gehad en alles lekker opgegeten.Hij is een bikkel!!! :P
Goed zooo!!!
Door conleeuw
#539549
blegh, soms als ik de verhalen lees voel ik me ineens niet zo lekker meer, ik weet met mijn verstand dat het normaal is en dat veel honden het doen, maar dan nog blegh :P gelukkig gaat het nu weer goed ;)
Door tvs
#539554
let je goed op wormen?
mijn hond kreeg een lintworm na het opeten van een dooie ??? mol rat ik weet het niet.
lintworm kunnen ze krijgen na het eten van kadavers
Gebruikersavatar
Door Binno
#539657
Hier is het ook oppassen geblazen, waar we 's avonds gaan wandelen vallen de konijnen nu met bosjes dood neer, gisterenavond alleen al heb ik er minstens zeven zien liggen! :o
En hoe langer die dode beestjes er liggen en hoe harder ze stinken, hoe lekkerder onze honden ze blijkbaar vinden... :-X
Door Truus
#539710
Op Terschelling was ik Mila kwijt, zat ze heerljik te peuzelen aan een dood gevonden konijn.
Eerlijk gezegt heb ik nooit aan lintworm gedacht na het eten hier van ??? :-\.
Door Jolly
#540505
Binno schreef: Hier is het ook oppassen geblazen, waar we 's avonds gaan wandelen vallen de konijnen nu met bosjes dood neer, gisterenavond alleen al heb ik er minstens zeven zien liggen! :o
En hoe langer die dode beestjes er liggen en hoe harder ze stinken, hoe lekkerder onze honden ze blijkbaar vinden... :-X
Pas dan maar heel goed op, want als ze met bosjes neervallen dan is er echt iets goed fout.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door