Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#528734
Ik heb een vraagje. De hond van een kennis ( 18 mnd ) heeft altijd brokken gehad en ze is nu overgestapt op CB. De hond had altijd last van pyodermie en heeft daar ook een aantal keer een AB keer voor gehad. Ze gebruikte de laatste tijd een kruiden mengsel en hiermee was het erg goed onder controle te houden. De hond krijgt nu gedurende twee weken CB en hij doet het fantastisch, ipv 6 hopen op een dag poept hij nu twee keer per dag een keuteltje.
Het enige probleem is dat de pyodermie nu in alle hevigheid op komt zetten, zijn hele liesstreek en oksels zitten onder de plekken en pukkels. Ik had haar al gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren maar het maakt me toch onzeker vooral omdat ik haar min of meer over de streep heb getrokken om kvv te geven.
Klopt mijn verhaal en na hoeveel tijd zal de pyodermie weer afnemen/

Gr. Jolanda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#528751
Ja dat kan haar lichaam is de gifstoffen aan het afvoeren dit kan enkele weken duren.
Door Nelly
#528772
Ik denk ook dat het gif wat in het lichaam zit er gewoon uit moet, en hoelang dat kan gaan duren weet geen mens.
Door tieneke
#528850
Onze vorige hond had dit ook en het werd ook erger op kvv,echt volhouden hoor.
Alle rommel moet eruit en dit duurt bij de ene hond langer dan bij de andere.
Ik gaf er natuurlijke middeltjes zoals Cats-Claw etc bij ter ondersteuning,toen de huid eenmaal gekalmeerd was ging onze hond met sprongen vooruit en heeft ook nooit meer huidproblemen gehad.
Zeker geen koekjes,brood etc aan deze hond geven maar alleen vers vlees,moet je straks zien hoe hij opknapt.
Laat je kennis eens mee lezen op Bp ;)
Door Manthony
#531813
Hoi Tineke,

Ik heb een vraagje. Wij hebben ook last van ontgiftigen maar wat geef je als beloning als je geen koekjes mag geven? Wij zijn nog op puppy cursus dus moeten wel iets bij de hand hebben.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#531828
[quote="Manthony"]
Hoi Tineke,

Ik heb een vraagje. Wij hebben ook last van ontgiftigen maar wat geef je als beloning als je geen koekjes mag geven? Wij zijn nog op puppy cursus dus moeten wel iets bij de hand hebben.
[/quote]

Ben Tineke dan wel niet ;). Maar ik knip pensstaafjes in stukjes (met de snoeischaar), gedroogde runder-of schapenlong gedroogde lever, stukjes kaas. Sommige mensen drogen het zelf in de oven of bakken hun eigen beloningen. Tik maar eens beloninkjes oid in bij de zoekfunctie ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 17 apr 2006, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chrisje
#532490
Ik heb hier de hele kleine pensstaafjes en de grotere pensstaafjes als beloning. Voor de rest krijgen ze hier ook geen enkele andere beloning omdat we ook zo'n problemen hadden met de huid.
Ons oudste meisje heeft 13 jaar aan een stuk brokken gegeten en toen ineens cold turkey Carnibest en Barf. De enige ontgiftingsverschijnselen dat zij kreeg, was wat haarverlies :).
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ons meisjes voor de rest geen bijverschijnselen hebben gehad.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#538823
Goed nieuws!
De pyodermie van de hond van een kennis is helemaal weggetrokken, de huid is helemaal rustig nu.
Ze is super blij dat ze volgehouden heeft en wil nooit meer iets anders voeren ;)

Ik ook blij dat het goed gekomen is anders had ik mooi voor *** gestaan ;D

Gr. Jolanda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door