Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Mijn hond heeft oorpijn

vragen en problemen over gezondheid
1
100%
Door luna-flame
#539149
Mijn hond heeft vieze oren. Na de reguliere oorcleaner gebruikt te hebben bleef ze maar klapperen en ben ik naar de da gegaan.
Zijn advies: 3 a 4 keer oorcleaner gebruiken (merk: epi-otic) en daarna 10 dagen druppelen met Aurizon. Het was nog niet over. Dus teruggeweest. Het linkeroor was een stuk beter maar nog wel licht geïrriteerd. Bij het rechteroor kon de da het trommelvlies niet zien en zat er nog wat vuil voor. Het eerste gedeelte was goed schoon, maar het vuil zat echt na de bocht in de buurt van het trommelvlies. Hij raad aan om de oren te laten uitspuiten. Ik ben daar huiverig voor omdat ze onder narcose moet. Misschien daarom wel, en bij mensen zeggen ze dat het vaak ook sneller terugkomt.
Nu ben ik zoveel aan het schoonmaken geweest dat het oor volgens mij zo schraal is geworden dat het vuil er niet eens meer uit kan komen. Daarom ben ik nu begonnen met het druppelen van wat zonnebloemolie in het oor om het wat vetter te maken in de hoop dat het loskomt en ze het er dan uitklappert.
Heeft iemand ervaring wat ik het beste kan doen? Ik lees dingen over calendula, rimadyl, prodier oordruppels. Ik heb er helemaal geen verstand van, wie kan mij raad geven of heeft er ervaring mee gehad?
Door 202spots
#539151
Ik weet niet zo gauw 'n oplossing,maar ik denk niet dat ik zonnebloem olie in de oren zou doen...
Wanneer het blijft zitten en "ranzig"word, dan kan dat niet goed zijn.
Ik zou alleen speciaal voor de oren geschikte druppels of andere oren cleaners gebruiken.
Door Lizzy
#539162
Mag ik vragen wat je hond eet? Je denkt misschien "wat is dat een rare vraag? Mijn hond heeft oorproblemen" en ja, het lijkt misschien een rare vraag, maar dat is het niet.... Veel honden hebben namelijk last van gisten en schimmels in de oren. Waardoor ze chronische oorproblemen hebben. En veelal wordt dit veroorzaakt door: brokken! Die bevatten veel te veel koolhydraten, waar gisten zich lekker bij voelen. Dus vandaar mijn vraag: wat eet je hond? Als ze brokken eet: misschien moet je dan vooral eens verder kijken op dit forum. Want dit forum gaat namelijk over gezonde voeding: namelijk rauw en vers!

Zonnebloemolie lijkt me echt geen oplossing.... Je kunt nog beter proberen om lang achter elkaar te druppelen met Prodier Oordruppels van VSM. En, denk aan de voeding!
Door Laura2004
#539164
Wat eet jouw hond?
Als je brokken eet zou ik in ieder geval overgaan op BARF. Mijn hond had bijna iedere maand oorontstekingen (en hij zwemt nooit) en sinds ik over ben gegaan op BARF heeft hij nooit meer een oorontsteking gehad.

Bij de labrador van mijn broer die continu oorontstekingen heeft hielp die oorcleaner van de DA ook niet, het werd er zelfs erger door, door dat vele schoonmaken.
Zij hebben een ontgiftingskuur van de Groene Os gegeven "Drainage compositum" (als ik het goed heb) icm oordruppels van Pro dier en hij is er nu vanaf. Het oor ging helemaal vervellen en na 3 weken was hij er helemaal vanaf.
Door Laura2004
#539165
Lizzy schreef: Mag ik vragen wat je hond eet? Je denkt misschien "wat is dat een rare vraag? Mijn hond heeft oorproblemen" en ja, het lijkt misschien een rare vraag, maar dat is het niet.... Veel honden hebben namelijk last van gisten en schimmels in de oren. Waardoor ze chronische oorproblemen hebben. En veelal wordt dit veroorzaakt door: brokken! Die bevatten veel te veel koolhydraten, waar gisten zich lekker bij voelen. Dus vandaar mijn vraag: wat eet je hond? Als ze brokken eet: misschien moet je dan vooral eens verder kijken op dit forum. Want dit forum gaat namelijk over gezonde voeding: namelijk rauw en vers!

Zonnebloemolie lijkt me echt geen oplossing.... Je kunt nog beter proberen om lang achter elkaar te druppelen met Prodier Oordruppels van VSM. En, denk aan de voeding!
Je was me net voor :-[
Door Lizzy
#539167
Laura2004 schreef: Je was me net voor :-[
Twee zielen.... ;D!
Door tessa
#539178
Ik heb momenteel een engelse cocker te logeren die ook oorontsteking heeft.
Mijn collega (haar baasje) laat ze soms uitspuiten en dan is ze er weer voor een jaar of drie vanaf.
Deze hond eet op mijn aanraden al een jaar of twee vers maar dat helpt haar niet over de ooronsteking heen,voor de rest is ze er wel van opgeknapt hoor,ze is nu glanzend en mooi slank , laat geen winden meer en hoeft ook niet meer te rennen om het uitlaatveldje te halen om al die brokkentroep te lozen ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#539256
tessa schreef: Ik heb momenteel een engelse cocker te logeren die ook oorontsteking heeft.
Mijn collega (haar baasje) laat ze soms uitspuiten en dan is ze er weer voor een jaar of drie vanaf.
Deze hond eet op mijn aanraden al een jaar of twee vers maar dat helpt haar niet over de ooronsteking heen,voor de rest is ze er wel van opgeknapt hoor,ze is nu glanzend en mooi slank , laat geen winden meer en hoeft ook niet meer te rennen om het uitlaatveldje te halen om al die brokkentroep te lozen ;D
Jouw collega moet even specicare oorcleaner bestellen bij de da of bij Angelique op de site http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 53&x=0&y=0

(niet die voor gevoelige oren nemen die is niet goed) en dat moet ze wekelijk in de oren doen even goed soppen en daarna de kop laten schudden (doen ze vanzelf wel) en niet een paar drupjes maar gewoon even een klots erin en de klachten zijn voor altijd verledentijd.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 29 apr 2006, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door