Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#538928
De pups zijn nu 5 weken en eten lekker rodie zelfstandig nu wou ik ze niet rodie blijven geven maar langzaam gaan over stappen op een ander kvv.


Mijn vraag is heeft iemand ervaring met puppies groot brengen op energique voor pups?
Ze verkopen hier alleen energique nr.1 voor volwassen
honden voordat ik speciaal kvv ga bestellen wil ik wel graag weten of men hier er ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#538931
[quote="Magic"]
De pups zijn nu 5 weken en eten lekker rodie zelfstandig nu wou ik ze niet rodie blijven geven maar langzaam gaan over stappen op een ander kvv.


Mijn vraag is heeft iemand ervaring met puppies groot brengen op energique voor pups?
Ze verkopen hier alleen energique nr.1 voor volwassen
honden voordat ik speciaal kvv ga bestellen wil ik wel graag weten of men hier er ervaring mee heeft.


[/quote]

Ik heb er geen ervaring mee, maar persoonlijk zie ik geen nut van de speciale puppyversie. Ik zou dus (als ik jou was) gewoon de versie voor volwassen honden geven.
Door Jesse1
#538935
mijn pups zijn bijna 4 weken en zijn vandaag begonnen aan de CB, puppyvariant voor de eerste 2 weken daarna gaan ze gewoon op de normale CB natuur en lam/rijst en kip/rijst. gene ervaring met energique

groetjes miranda
Door Magic
#539069
[quote="Angelique"]
Ik heb er geen ervaring mee, maar persoonlijk zie ik geen nut van de speciale puppyversie. Ik zou dus (als ik jou was) gewoon de versie voor volwassen honden geven.
[/quote]

Wel ze zijn nu 5 weken is dat niet te vroeg om op een volwassen kvv over te gaan ?
Het zou wel handig zijn om moeder en pups op dezelfde kvv te hebben. Maar dat hoeft niet perse Energique te zijn.
Door tessa
#539172
Ik heb mijn eerste nest grootgebracht op energique nr 1,geen probleem hoor
Gebruikersavatar
Door Angelique
#539177
[quote="Magic"]
Wel ze zijn nu 5 weken is dat niet te vroeg om op een volwassen kvv over te gaan ?
Het zou wel handig zijn om moeder en pups op dezelfde kvv te hebben. Maar dat hoeft niet perse Energique te zijn.
[/quote]

Waarom zou je puppenvoer geven? Van het volwassenvoer krijgen ze zowieso verhoudingsgewijs veel meer binnen en hebben daarom daar dus genoeg aan. HIer is het enige verschil tussen volwassen en puppenvoer dat het puppenvoer gemalen is.
Laatst gewijzigd door Angelique op za 29 apr 2006, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#539228
Vroeger voerde ik rodi en de pups aten dat ook , nu barfen we en de pups hebben hetzelfde gegeten als de rest alleen net als bij Angelique met als enige verschil dat het voor de pups gemalen werd. Het is jammer dat de kvv fabrikanten zich nu toch laten verleiden (door de commercie) om verschil te gaan maken tussen voer en leeftijdsstadia van de hond.
Het is namelijk heel simpel een pup eet hetzelfde als zijn ouders (of zo e wilt een volwassen exemplaar) alleen is zijn behoefte groter (dus hij heeft meer nodig aan hoeveelheid) dan bi een volwassen dier omdat zijn lichaam een groeispurt doormaakt. Dus iedere kvv is goed en dan gewoon de normale versie en je geeft dan alleen meer als dat je de volwassen versie van jou hond zou geven.

Mijn pups hebben een ten tijde van hun grootste groei een pond per dag gegeten terwijl de volwassenen 200 gram eten.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 29 apr 2006, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door