Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#539007
Op het adres hieronder:

http://www.homeo-natura.nl/gewrichtsproblemen.htm

Vond ik dit:
Homeopatische behandeling: zie bij H.D., hernia en spondylose. Verder eventueel een middel om de gewrichtsontstekingen direkt aan te pakken/rustig te houden, zoals RIBES NIGRUM (zwarte bes). Dit middel werkt eigenlijk praktisch net zo ontstekingsremmend, als een corticosteroid in de reguliere geneeskunde, maar dan zonder bijwerkingen.

Die kwam ik van de week tegen omdat ik op zoek was naar de werking van zwarte bessen op je tandvlees.
(Ik ben inderdaad gaan spoelen met dat goedje en merk nu al verschil/verbetering)
Maar daar ging het hier niet over.... ;)
#539010
Jo schreef: Op het adres hieronder:

http://www.homeo-natura.nl/gewrichtsproblemen.htm

Vond ik dit:
Homeopatische behandeling: zie bij H.D., hernia en spondylose. Verder eventueel een middel om de gewrichtsontstekingen direkt aan te pakken/rustig te houden, zoals RIBES NIGRUM (zwarte bes). Dit middel werkt eigenlijk praktisch net zo ontstekingsremmend, als een corticosteroid in de reguliere geneeskunde, maar dan zonder bijwerkingen.

Die kwam ik van de week tegen omdat ik op zoek was naar de werking van zwarte bessen op je tandvlees.
(Ik ben inderdaad gaan spoelen met dat goedje en merk nu al verschil/verbetering)
Maar daar ging het hier niet over.... ;)
Of het daar nu wel of niet over ging doet er ff niet toe ;) Dat is wel de info waar ik naar op zoek was. :D Ik wist wel dat het helpt bij jicht en reuma, maar reuma is zo'n groot begrip.
#539158
Trouwens, ik kwam vandaag tot de ontdekking dat Curcuma erg goed is bij gewrichtspijn. Bovendien heeft dit een pijnstillende werking. De zwelling in de gewrichten neemt af, het helpt bij gewrichtstijfheid en verminderd startpijn.

Verder schijnt het het immuunsysteem te versterken schijnt het een goede uitwerking op de lever te hebben. Het bevorderd zelfs de aanmaak van spijsverteringsenzymen en zou dus ook nog een gunstige uitwerking op de spijsvertering moeten hebben. Wonderspul ;D

Anyway, ik ga het aan Brutus geven en ik ga het zelf innemen (voor mijn rugpijn). Ben benieuwd hoe het mij bevalt, maar misschien is het wat voor jouw hond ook!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 30 apr 2006, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#539526
Lizzy schreef: Trouwens, ik kwam vandaag tot de ontdekking dat Curcuma erg goed is bij gewrichtspijn. Bovendien heeft dit een pijnstillende werking. De zwelling in de gewrichten neemt af, het helpt bij gewrichtstijfheid en verminderd startpijn.

Verder schijnt het het immuunsysteem te versterken schijnt het een goede uitwerking op de lever te hebben. Het bevorderd zelfs de aanmaak van spijsverteringsenzymen en zou dus ook nog een gunstige uitwerking op de spijsvertering moeten hebben. Wonderspul ;D

Anyway, ik ga het aan Brutus geven en ik ga het zelf innemen (voor mijn rugpijn). Ben benieuwd hoe het mij bevalt, maar misschien is het wat voor jouw hond ook!
Lizzy, bedoel je koenjit uit de aziatische keuken?
#539744
Truus schreef: En wat is koenjit of Curcuma? Waar is dit te halen?
geel wortel, je kunt het in ieder geval in potjes van conimex kopen, maar of het dan dezelfde werking heeft?
de wortel ziet er een beetje geel/oranje uit,aan de binnenkant, van buiten is het bruin.
het wordt gebruikt als kleurmiddel in gerechten en is een beetje bitter van smaak
#540109
Netty schreef: geel wortel, je kunt het in ieder geval in potjes van conimex kopen, maar of het dan dezelfde werking heeft?
de wortel ziet er een beetje geel/oranje uit,aan de binnenkant, van buiten is het bruin.
het wordt gebruikt als kleurmiddel in gerechten en is een beetje bitter van smaak
Bedankt Netty. Waar kan je het als wortel krijgen?
#540113
Truus schreef: Bedankt Netty. Waar kan je het als wortel krijgen?
Maleisie ligt het volop 8), maar kijk eens bij een toko, is dichterbij.
Haagse markt....xotus?, of iets dergelijks ligt vlak bij Delft en schijnt alles te hebben wat je kunt bedenken op Aziatisch voedselgebied
#540243
Netty schreef: Maleisie ligt het volop 8), maar kijk eens bij een toko, is dichterbij.
Haagse markt....xotus?, of iets dergelijks ligt vlak bij Delft en schijnt alles te hebben wat je kunt bedenken op Aziatisch voedselgebied
Een reisje Maleisie lijkt me wel leuk maar ik ga wel naar een toko ;).
Bedankt ;)
#540286
Netty schreef: geel wortel, je kunt het in ieder geval in potjes van conimex kopen, maar of het dan dezelfde werking heeft?
de wortel ziet er een beetje geel/oranje uit,aan de binnenkant, van buiten is het bruin.
het wordt gebruikt als kleurmiddel in gerechten en is een beetje bitter van smaak
volgens mij ook gewoon tussen de kruiden van de super (AH) mijn zus heeft het gebruikt en gebruikt het nog dagelijks omdat zij een galsteen had/heeft die zij perse niet wou laten uitplukken, en wat wil, met al haar gedokter (ook chineese kruiden) heeft ze wel een verkleining van de gevreesde galsteen voorelkaar gekregen, de gezicht van de arts in de ziekenhuis...... goud waard ;D wel goed om te weten dat het ook voor gewrichts klachten werkt, ik ga het ook proberen ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door