Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bianca75
#538787
Voor Rico en Bowy:
Kleine dwergdashonden van: 4,5 kg.(rico) 1260 gr.vlees en diversen en 3,5 kg (bowy) 1110 gr. Onderstaand is uitgerekend op basis van Rico.

Ma: lamspens 80 gr.,kipvleugels 100gr
Di: diversen 40 gr., 50 gr. lever, lamsrib 115 gr.
Wo: runderlapje 70 gr., kippenvleugels 110 gr.
Do: diversen 50 gr., kipvleugels 120 gr.
Vr: diversen 50 gr., kalkoenfilet 125 gr..
Za:lamspens 60 gr.,lamrib 115 gr.
Zo: runderlap 55 gr., kipvleugels 70 gr., diversen 50 gr.




Zouden jullie op-en of aanvullingen op mijn proefmenu willen geven. Alvast bedankt. Herziene versie, ik hoop dat het zo duidelijk is.
Laatst gewijzigd door Bianca75 op za 29 apr 2006, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#539043
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het menu niet zo goed begrijp....

Geef je bijv. op maandag 400 gram kippenvleugels en op dinsdag 50 gram lever en woensdag 125 gram runderlap (en zo verder)?
Door 202spots
#539140
En hoe groot/zwaar zijn de honden?
Door Lizzy
#539155
OK, ja nu snap ik het beter! Sorry :-[!

Qua percentages kom ik op:

50% vleesbot
20% vlees
15% orgaan
15% diversen

Dat is prima!

Verder weet ik niet precies wat 'diversen' in houdt, maar ik neem aan: eitje, groente, zuivel, etc? Dat is prima namelijk! (ik kan me herinneren tenminste, dat ik vanmorgen dingen als groentemix enzo had zien staan?).

Lusten je honden toevallig vette vis? Want 1 keer per week een vet visje zoals sardien of haring ofzo: dat zou een leuke/goede aanvulling zijn op je (prima) menu!
Door Bianca75
#539179
Diversen staat inderdaad voor groenten, fruit, yoghurt en evt. een eitje. Of de heren vis lusten weet ik niet, maar woensdag ga ik toch naar de markt en dan gelijk even een zoute haring of sardines meenemen.
Lizzy, heel erg bedankt voor je reactie :), nu kan ik mooi gaan uitbreiden met het barfmenu, doet me goed dat ik op de goede weg ben. Op dit moment zijn ze nog aan de kipvleugels en dat gaat al prima en dat is heerlijk om te zien.
Laatst gewijzigd door Bianca75 op za 29 apr 2006, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bianca75
#539186
Oke, bedankt, dacht ik net ook ineens aan, sardientje of een andere rauwe vis op de kop tikken.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door