Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#538441
Ben me een beetje aan het voorbereiden op het zelf samen stellen, als Pleun er is wil ik ze nl 1 maaltijd cb geven en 1 maaltijd zelf samen stellen.
Nu heb ik een zelfslachtende paardeslager in de stad ontdekt. Wat kan van een paard allemaal geven worden; strot, kopvlees, organen(lever, hart, nier, long), botten (of zijn die zowiezo te hard..)?
Laatst gewijzigd door tigger op vr 28 apr 2006, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EdwinK
#538454
(eventjes off topic)

Leuk dat je Pleun in huis neemt. 't Is altijd gezellig om zo'n zwartwitte drukte maker te hebben.

(on topic)
De hond van mijn ouders wil ook altijd paard hebben. als hij ze weer eens voorbij ziet rijden dan wil hij ze gelijk in de staart happen.
Door Twiz
#538493
Tot nu toe heb ik alleen kopvlees en snijlingen gegeven, maar dat was niet geheel mijn eigen keus. Ik ben nog steeds bezig de paardeslager te overtuigen dat ie ook het hart voor mij mee laat komen van de slachter. De nieren is een ander verhaal, die schijnen vreselijk naar paardepies te ruiken, de lever kon ie ook niet geven.??
Dat wil hij zelf wel, alleen die slachter begrijpt het nog niet helemaal, (in Duitsland) en het is tegenwoordig heel lastig om de organen mee te krijgen, er zijn allerlei vervelende (voor barfers hé) regeltjes die het de slager beletten te doen wat die zelf wil.

En ik wil zo graag wat variatie in het aanbod orgaan, omdat Twizzle geen rund, kip, en lamsvlees mag, dus de spoeling orgaan erg dun is: geit enne...........geit..... En ik heb ook nog steeds geen geitepens kunnen scoren.

De botten zijn denk ik te hard (misschien dat de ribben van een veulen nog goed zou gaan) tenzij er een bot is met heel veel vlees, dus puur recreatie, en dan als het echt menens wordt met knagen het overgebleven bot weg halen.

Toch denk ik dat we niet mogen mopperen, we hebben tenminste nog een paardeslager, dus kunnen we altijd meer aanbieden dan de mensen die geen paardeslager in de buurt hebben.
Door Antonia
#538804
tigger schreef: Ben me een beetje aan het voorbereiden op het zelf samen stellen, als Pleun er is wil ik ze nl 1 maaltijd cb geven en 1 maaltijd zelf samen stellen.
Nu heb ik een zelfslachtende paardeslager in de stad ontdekt. Wat kan van een paard allemaal geven worden; strot, kopvlees, organen(lever, hart, nier, long), botten (of zijn die zowiezo te hard..)?
Hoi Vivian,
In een andere topic las ik dat je regelmatig vlees koopt in de stad Groningen (en ja, die slager die jij bezoekt is afschuwelijk duur). Heb je die paardenslager ook in de stad Groningen ontdekt? Zo ja, wil je het adres met me delen. Paardenvlees is maar sporadisch te koop in Tolbert en ik ben dus nog op zoek naar een adres.
Door tigger
#538833
Antonia schreef: Hoi Vivian,
In een andere topic las ik dat je regelmatig vlees koopt in de stad Groningen (en ja, die slager die jij bezoekt is afschuwelijk duur). Heb je die paardenslager ook in de stad Groningen ontdekt? Zo ja, wil je het adres met me delen. Paardenvlees is maar sporadisch te koop in Tolbert en ik ben dus nog op zoek naar een adres.
Tuurlijk wil ik het adres met je delen, ik zet het wel neer bij de "gevraag adressen Groningen"-topic. ;)
Door Lizzy
#539037
Je kunt van paard alles gebruiken, behalve de botten. Ik zou deze ook niet recreatief geven (persoonlijk), want harde botten zijn tandenslopers, vind ik....

Hee, wel mazzel zeg, dat je dit allemaal kunt krijgen!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door