Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door marjan-
#538549
Ik ben een paar dagen nu wat aan het experimenteren met vlees geven en eendagskuikens enzo aan mijn katten. en graag zou ik willen weten wat jullie van mijn weekmenu vinden, op en aanmerkingen zijn welkom.

ik ben uitgegaan dat de katten ongeveer 150 gram aan eten binnen moeten krijgen per dag. wat inhoud 1050 per week per kat.

wat wil ik ze gaan geven.

750 gram aan vleesbotten, en dan geef ik kipkarkas, kipvleugels, schelviskop, eendagskuiken.
orgaanvlees geef ik 250 gram, en daar krijgen ze van: lamshart, kippenlever, kippenmaag.
en dan nog wat yoghurt, eitje, en lijnzaad, als overige. en soms misschien nog wat lekkernij zoals vers voer
Door reneetje
#538784
pens hebben we wel liggen, dit kan ik erbij doen ipv wat ander orgaanvlees.

Maar wat ik me afvraag is dat vis toch ook onder spiervlees valt? of is dit niet zo?

Ik ga deze week voor kopvlees zorgen dus dit komt er dan ook bij.

p.s. ik ben de vriend van marjan-
Laatst gewijzigd door reneetje op vr 28 apr 2006, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#539136
Als je de komplete vis geeft dan is dat een komplete maaltijd helemaal juist in verhouding.Je moet het andere orgaan vlees niet gaan vervangen door pens maar de pens doe je erbij, je kunt bv een aparte maaltijd pens geven buiten de maaltijd orgaan vlees. Ik reken pens niet echt tot orgaan ik voer een gedeelte orgaan en ze krijgen pens. Als je namelijk bij de pens een bot doet of wat calcium heb je een komplete maaltijd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door