Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Domestic_Dog
#538433
Sinds enkele dagen grazen mijn honden dat het een lieve lust is ??? Echt met happen tegelijk gaat het naar binnen. Elke wandeling doen ze het, de een wat meer dan de ander. Ik vind het niet zo erg alleen heb ik steeds het stemmetje in mijn hoofd van een dierenarts die zei dat het eten van gras zeer veel schade aan de maagwand kan aanrichten.... dat lijkt me zo'n eng idee. Maar misschien geldt dat alleen voor brokkenhonden.
Laten jullie je honden grazen wat ze willen?
Door Indy
#538467
Zodra het gras weer lekker aan het groeien is veranderd Indy ook in een koe..ik maak me er niet zo druk om, het is ieder jaar hetzelfde in deze periode en ze heeft er ook nog nooit last van gehad..

Maar misschien dat dat bij anderen anders is..??
Door conleeuw
#538468
hier ook iemand die met een kudde koeien op stap gaat ;D als wij smorgens op het grasveldje aankomen roep ik enthusiast, "ladies, the buffet is ready" ;D
Door roefus
#538472
Of het met happen naar binnen gaat, nee, dat geloof ik niet.
Ik heb zelfs staan kijken of Roefus ook inderdaad iets naar binnen krijgt.
Maar hij doet (sinds een week) ineens heel veel pogingen bij sommige soorten gras.
Stond samen met een golden retriever in dezelfde graspol te happen ;D
En k?
Ik ben paardenbloemblaadjes gaan plukken, ach...hij heb er zo'n zin in. ;D
Door chrisje
#538477
Yep, hier zijn ze ook aan het grazen geslagen. Zeg nu zelf, wat is er nu lekkerder dan een heerlijk vers lentegroen grassprietje ::) ;D
Laatst gewijzigd door chrisje op vr 28 apr 2006, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Demi en Eyra
#538714
Hier dus ook, en alleen als ze nog niet gegeten hebben spugen ze het weer uit, anders wel eens een sprietje wat schijnbaar verder ging, en dan voor ongemak zorgt, nog meer voor mij dan voor de doggies, want die kijken alleen heel zielig, zo van vrouwtje HELUP.... En dat doe je dan maar toch ?? ;D
Door 202spots
#538718
Vooral "leuk" wanneer er de volgende dag na 't poepen, 'n lange gras spriet blijft hangen die dan voorzichtig verwijderd moet worden.... :-\
daarom altijd belangrijk om plastic zak of papieren zakdoek bij je te hebben... 8)
Door conleeuw
#538735
202Spots schreef: Vooral "leuk" wanneer er de volgende dag na 't poepen, 'n lange gras spriet blijft hangen die dan voorzichtig verwijderd moet worden.... :-\
daarom altijd belangrijk om plastic zak of papieren zakdoek bij je te hebben... 8)
;D ;D ::) :P
Door Domestic_Dog
#538744
202Spots schreef: Vooral "leuk" wanneer er de volgende dag na 't poepen, 'n lange gras spriet blijft hangen die dan voorzichtig verwijderd moet worden.... :-\
daarom altijd belangrijk om plastic zak of papieren zakdoek bij je te hebben... 8)
Yep herkenbaar ::)
Staan ze zo lang te drukken en het wil er maar niet uit... en dan met zo'n blik je aankijken van "vrouwtje help :'( " ;D
Door Truus
#538843
Ja, hier heb ik ook twee koetjes ;D. Dan zeggen ze altijd:'' zeker last van de maag" nou nee hoor..ze vinden het gewoon lekker ;D.
Door Elise
#538920
Domestic_Dog schreef: Yep herkenbaar ::)
Staan ze zo lang te drukken en het wil er maar niet uit... en dan met zo'n blik je aankijken van "vrouwtje help :'( " ;D
Ook herkenbaar :-X ::) ;D

Maar hier ook twee koeien dus.
Door *Robin*
#539312
Elise schreef: Ook herkenbaar :-X ::) ;D

Maar hier ook twee koeien dus.
die van jou hebben ook zo'n mooi koe'tjes patroontje :P ;D ;D ;D

*niet beledigend bedoelt ik ben gek op stippies!!*
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 29 apr 2006, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door