Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#538671
De honden slapen sinds kort bij mij op bed, want ik ben even een tijdje alleen, maar ik heb gemerkt dat ze beiden 's nachts nogal krabben. Overdag heb ik het niet gemerkt, maar 's nachts kunnen ze beiden nogal heftig krabben, dus ik dacht dat ze misschien vlooien hebben :-\ Kan je vlooien zien? Ik zie nl niks :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 01 mei 2006, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#538678
Heb je achter de oren, in de nek,onder de oksels en op de buik gegeken of je wat ziet lopen?? Of wanneer je op 'n lichte deken (of laken) kleine zwarte korreltje ziet...dat is de vlooienpoep.
Door Lizzy
#538682
Ja, ik zet mijn honden op een wit laken en kam ze met een vlooienkam. Als er zwarte spikkeltjes uitkomen, dan kun je dat even nat maken met wat water. Als de zwarte pikkeltjes rood verkleuren, dan is dat dus bloed van jouw honden, opgezogen van de vlooien en daarna uitgepoept door de vlooien... (vieze gore beesten, vlooien >:( )
Door roefus
#538683
202Spots schreef: Heb je achter de oren, in de nek,onder de oksels en op de buik gegeken of je wat ziet lopen?? Of wanneer je op 'n lichte deken (of laken) kleine zwarte korreltje ziet...dat is de vlooienpoep.
oeps...had dit bericht niet gezien.
#538689
Ziggy is heel licht van kleur en op haar buik en borst heeft ze nauwelijks haar en bij haar zie ik helemaal niks. Bij Kai (Kai is pikzwart) heb ik idd bij zijn oksels gekeken nog niet bij zijn oren, maar bij hem zie ik ook niks.
Ik ga ze zo wel even kammen op een wit laken, want dat heb ik nog niet gedaan.
Ik hoop echt dat ze geen vlooien hebben, want ik ben bang dat Ziggy niet goed op het middel zal reageren :(
#538706
Lizzy schreef: Ja, ik zet mijn honden op een wit laken en kam ze met een vlooienkam. Als er zwarte spikkeltjes uitkomen, dan kun je dat even nat maken met wat water. Als de zwarte pikkeltjes rood verkleuren, dan is dat dus bloed van jouw honden, opgezogen van de vlooien en daarna uitgepoept door de vlooien... (vieze gore beesten, vlooien >:( )
ik moet altijd lachen om jou reactie op vlooien en of teken, volgens mij zit jij gewoon te grillen als je over ze praat of schrijf ;D
Door 202spots
#538715
conleeuw schreef: ik moet altijd lachen om jou reactie op vlooien en of teken, volgens mij zit jij gewoon te grillen als je over ze praat of schrijf ;D
Lizzy goes......
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Door Lizzy
#538717
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar inderdaad, jullie hebben gelijk: ik gruwel echt van vlooien en teken. Ik vind het de meest smerige beesten op aarde :-X! Ik eet nog liever zelf een gebakken sprinkhaan (met knoflooksausje) dan dat ik een teek bij mijn honden moet weghalen (denk ik ;D).
#538862
Laura2004 schreef: Ziggy is heel licht van kleur en op haar buik en borst heeft ze nauwelijks haar en bij haar zie ik helemaal niks. Bij Kai (Kai is pikzwart) heb ik idd bij zijn oksels gekeken nog niet bij zijn oren, maar bij hem zie ik ook niks.
Ik ga ze zo wel even kammen op een wit laken, want dat heb ik nog niet gedaan.
Ik hoop echt dat ze geen vlooien hebben, want ik ben bang dat Ziggy niet goed op het middel zal reageren :(
Misschien zijn het geen vlooien, maar iets anders. Gebruik je een wasverzachter voor je beddegoed of een ander wasmiddel dan voor de hondendekjes?
#538978
ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat vlooien niet van knoflook houden. als je dus geen aggressief middel wil gebruiken (als blijkt dat ze toch wel vlooien hebben) kan je dat misschien proberen
Door 202spots
#538980
Robin86 schreef: ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat vlooien niet van knoflook houden. als je dus geen aggressief middel wil gebruiken (als blijkt dat ze toch wel vlooien hebben) kan je dat misschien proberen
't kan nooit geen kwaad om wat knoflook door de groentemix te doen.
#539016
Er zit altijd knoflook door de groentemix ;) Ze hebben geen vlooien. Wel hebben ze beiden heel veel schilfers. Kai al sinds de winter (ik dacht dat het door de vloerverwarming kwam) en Ziggy heeft het nu ook sinds kort. :-\ Verder zien ze er goed uit.
Door 202spots
#539135
Laura2004 schreef: Er zit altijd knoflook door de groentemix ;) Ze hebben geen vlooien. Wel hebben ze beiden heel veel schilfers. Kai al sinds de winter (ik dacht dat het door de vloerverwarming kwam) en Ziggy heeft het nu ook sinds kort. :-\ Verder zien ze er goed uit.
Kan misschien ook wel 'n allergy reactie zijn van 't voorjaar...alle nieuwe gras en planten? (pollen/stuifmeel?)
Ik zou ze alle twee 'n lekker bad geven,en kijken of 't dan minder jeuk is.
Of kan 't zijn dat ze extra zalm of visolie nodig hebben?
#539160
202Spots schreef: Kan misschien ook wel 'n allergy reactie zijn van 't voorjaar...alle nieuwe gras en planten? (pollen/stuifmeel?)
Ik zou ze alle twee 'n lekker bad geven,en kijken of 't dan minder jeuk is.
Of kan 't zijn dat ze extra zalm of visolie nodig hebben?
Ik geef ze 1 of 2 keer per week visolie en ze krijgen ook 1 keer per week vis te eten. Is dat genoeg denk je?
Ik wil ze idd in bad doen en ik zat er aan te denken om ze met zo'n anti allergie shampoo van de DA in bad te doen. Vinden jullie dat een goed idee? Of zal ik ze gewoon met gewone hondenshampoo wassen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door