Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#537562
Na een poosje KVV wil ik toch wel graag gaan barfen met de monsters.....
Het menu is voor DH van ca 35 kg

Maandag: 250 gr kippenek
150 gr geitenrib
150 gr kopvlees
100 gr hart
1 ei

Dinsdag: 250 gr eendenpoot
250 gr kopvlees
125 gr fytomix

Woensdag: 250 gr geitenrib
250 gr vis
250 gr pens

Donderdag: 250 gr kippenek
250 gr kippedij
125 gr fytomix
125 gr groentenmix

Vrijdag: 250 gr paardenvlees
100 gr geitenrib
200 gr overig orgaan lever,maag, nier

Zaterdag: 375 gr rundvlees (riblap)
150 gr kopvlees
100 gr huttekase

Zondag: 375 gr lamsribben
150 gr kopvlees
125 gr groentenmix
1 ei

De fytomix is om wat dingen die ze niet zo graag eten een beetje te verstoppen, bv groentenmix eten ze omheen, laten dat dus voor wat het is......

Hoop dat het er een beetje op lijkt, mocht het beter kunnen dan hoor ik het graag
Door Elize
#537658
hoi,

in percentages uitrekenen ben ik geen ster maar het ziet er wel lekker gevarieerd uit hoor!
wat misschien een goeie tip is om per dag een wat groter stuk te geven. dus op een dag bijvoorbeeld een hele vis, de andere dag een lap pens, of een flink stuk rib. dan kun je als je een dag veel bot voert eerst een maaltje spiervlees geven omdat bot op een nuchtere maag niet zo goed verteerd. dan hoef je ook niet iedere dag allemaal kleine porties uit te gaan wegen.
Door Lizzy
#537672
Ik heb de percentages berekend en kom op:

40% vleesbot
33% vlees
12% orgaan
7% diversen (fyto, ei, etc)
5% groente

In oogschouw genomen dat je hond niet graag groente eet: ik vind de percentages er prima uit zien! En de afwisseling van je menu is ook prima! (ik tel wel 7 verschillende 'diersoorten' dus dat is hartstikke luxe!).

Ik zou zeggen: vooral zo doorgaan ;D!
Door EdwinK
#538579
Lijkt me een mooi menu, maar weet er verder niets van.

Ooit komt mijn meisje ook aan zo'n mooi menu toe. De baas durft al steeds meer.
Door Demi en Eyra
#538647
Nou gelukkig dan heb ik toch niet voor niets zo lang zitten lezen, en daarna nog lang zitten puzzelen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik door de foto's etc van het Islamcentrum ineens nog meer zin kreeg om echt te gaan barfen. Dus de complimenten vooral van de doggies, nu ze eenmaal begrijpen dat dit het eten is zijn ze toch wel enthousiast. De eendepoten zien ze nog niet zitten, maar ik hou vol. En er zullen nu nog wel meer vragen komen natuurlijk, heb er nu al 1, Eyra eet graag een stukje runderlong, het is denk ik orgaan, maar lees er niet veel over hier, waar dat bij zou horen, dus zie het nu maar als een extraatje, kan toch geen kwaad denk ik ??
Door Lizzy
#538652
Leuk dat je zo enthousiast bent geworden! Echt gaaf! En nee, al de tijd en energie die je er in gestoken hebt heeft zeker z'n vruchten afgeworpen hoor! Dit ziet er gewoon goed en degelijk uit :D! En runderlong valt onder orgaanvlees.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door