Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#537190
Het is alweer eventjes geleden dat ik hier ben geweest,maar hier gaat het weer zijn gewone gangetje met Cairo. :)
Cairo eet nu cb,bibi,en smuldier.Alles zo beetje afgewisseld.En zondags barf ik een beetje.
Nu wilde ik 3 dagen gaan barfen.Wat kan ik dan het beste geven.?In kvv zit veel orgaan,dus dat hoef ik dan niet te geven op de Barfdagen.Of mss 1 x per week een lap vuile pens?
Ik dacht zelf aan de Barfdagen in te vullen met spiervlees.

Ik durf Cairo even geen geiten/lamsribben te geven of ander "hard"bot.Vandaar dat ik als bot voorlopig kip wil geven.Groente vind ie ook lekker,maar dat zit al genoeg in kvv?
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 26 apr 2006, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#537286
Ik zou zelf 1 maaltijd met vette vis geven. En dan bijv. 1 maaltijd met een stuk van een heel "prooidier" zodat Cairo de tandjes lekker kan gebruiken. Je kunt dan denken aan parelhoen of eend of konijn. Of de ene week zoiets en de andere week kip. Verder kun je best een keer een penslap geven hoor! En af en toe een lekkere lap taai runderkopvlees. Beide goed voor de tandjes (tenzij ze dit in 1 keer doorslikken, zoals mijn honden ::) ;D). En ja, verder kun je spiervlees geven. Al dan niet aangevuld met tafelrestjes, groenterestjes, groentemixen, eitje, etc. Nu kun je ook best 1 maaltijdje geven met bijv. een beetje orgaanvlees. Maar als je 1 hele maaltijd met alleen orgaanvlees geeft, dan zit je praktisch al aan de 10% a 15% en dat is eigenlijk al teveel... Ik zou het zelf weglaten....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 apr 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#537971
Lizzy,dankje

IK heb nu vnml. Bibi in de vrieze liggen en daar is het orgaangehalte ong 25% van.
Dus ik wilde eigenlijk geen extra orgaan geven,dat lijkt mij teveel.
Verder wilde ik 1 dag vis geven,ik dacht zelf aan zalm samen met koolvis,of enkel sardines.
Ja,runderkopvlees geef ik dan ook,maar Cairo is wel erg gulzig,en grote stukken slikt hij zo door.Ik vind het best wel lastig om dat Cairo 2 per dag eten krijg en dan heb ik te weinig afwisseling.
Dus ik zat nu te denken om elke ochtend(behalve zondag)Bibib te geven en dan sávond vis,spiervlees,kopvlees,en dan kippebouten,dijen of drumstick of idd gewoon een stuk kip(braadkuiken van bassie).
Mm,ik denk dat ik maar eens tussen de menu'sga kijken voor ideetjes. ::) :-\
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 27 apr 2006, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door