Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#537421
Ik ben net terug van de dierenarts met Stormpie. Meneer heeft al heel lang wat traanstreepjes bij zijn ogen. Op zich niet zo'n probleem, maar met een glanzende carriere als showhond ( :-X ;D ;) ) in het vooruitzicht, wilde we toch eens zien wat de oorzaak is hiervan en hoe dit weg te krijgen is.

Bij de DA dus gekeken of zijn traanbuisjes verstopt zaten. Dat is het eerste waar je aan denkt. Maar na een mooie fluo-vloeistof in zijn oogjes gegooid te hebben, kwam dat netjes uit zijn neus zetten. Niets aan de hand dus.

Wel zijn zijn ogen wat rood en dus geirriteerd of ontstoken. Ik heb nu een middel meegekregen om zijn ogen te reinigen en de traanstrepen weg te krijgen.
Hij wilde eventueel ook een onstekingsremmer voorschrijven, omdat we eind volgende maand alweer een show hebben. Maar dat was best een heftig middel volgens hem en bevat ook Prednison. Daar wilde ik dus liever nog mee wachten.

Wel ga ik morgen nog even kamillethee halen om zijn ogen extra te verzachten.

Nu is mijn vraag: zijn er nog andere, vriendelijke middelen op de markt die de irritatie of ontsteking weg kunnen krijgen?? Stel dat deze cleaner (genaamd Ophtoclean) en de kamillethee niet voldoende zijn.
Door EstherVanPuck
#537440
Enne..... zo ziet meneer er nu uit, dat moest natuurlijk wel even vastgelegd worden. Helemaal klaar voor koninginnedag!!!! haha

Afbeelding
Door ginny
#537450
ik kreeg als tip hier op het forum similisan oogdruppels, omdat mijn bulletje chronische oogontstekingen heeft, het duurde even voordat het goed werkte, maar ze is nu al langer vrij van ontstekingen dan met de zalfjes van de DA, nu zag ik dat het vanochtend weer wat rood werd en gelijk weer begonnen met druppelen.

groetjes simone
Gebruikersavatar
Door sylvia
#537487
Allemachtig :o ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Wat je alvast aan de vacht rond zijn ogen kunt doen om op de volgende show zonder traanstreep te staan is iedere dag even vaseline op de route van het traanvocht smeren dan neemt het haar dat vocht niet op en verkleurd het ook niet.
(wel eerst even schoon maken)
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 26 apr 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EstherVanPuck
#537497
Bedankt voor de tips. Dat vaseline probeerden we al in combinatie met water en maizena, maar daar werd het niet schoon van. Als het nu straks wel schoon wordt zal ik die vaseline maar eens smeren.
Door Lizzy
#537582
Whahahahaha, Es, wat ziet hij er uit!!! :o ;D. Ik heb gehoord dat dat spul er af moet slijten. En dat dat ongeveer 4 tot 8 weken duurt ;D (geintje natuurlijk).

Ik ben helemaal zwaar fan van Similasan Nr 2 oogdruppels. Pinkel d'r ontsteking perfect mee onder controle gekregen.
Door EstherVanPuck
#537666
Lizzy schreef: Ik ben helemaal zwaar fan van Similasan Nr 2 oogdruppels.
En waar is dat te verkrijgen? Kon het zo vlug even niet bij Puur Natuur vinden, is het ergens anders te krijgen?

En de oogversiering zit er nog steeds, net zo mooi als gisteren. Martijn zei vanochtend dat ie zo een slechte imitatie is van Boy George hahaha ;D
Door 202spots
#538089
EstherVanPuck schreef: Afbeelding
Achdiestumperd...hij KIJKT ook wel besipt hoor!! :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door