Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door JR
#537703
nou de zoveelste op dit forum met diaree,maar ik denk dat dit mijn eigen schuld was.heb hem gisterochtend kwark gegeven wat al een paar dage openstond,het zag er nog wel goed uit en rook niet vreemd,ook zou het nog een week houdbaar moeten zijn,maar sinds toen liep hij te stinken.
toen ik vanmorgen bij hem kwam zat de hele bench en omgeving onder de diaree,het arme beesie zat er middenin.toen ik hem uitliet kwam er ook weer wat,het was helemaal vloeibaar en een beetje gelig van kleur.
hij heeft vanmorgen wel gewoon eten gehad (rundvlees) en vanavond zou hij een stuk kip met bot krijgen.kan ik hem dit gewoon geven of kan ik beter de maaltijd over slaan?tot nu toe heeft hij geen ontlasting meer gehad,hij is wel erg slapjes en slaapt bijna de hele ochtend al.ik heb tabletten van vsm gehaald namelijk okugest.
http://www.drogisterij.net/index.php?me ... rodindex=5 ik hoop dat dat een beetje aanslaat.
zou het nou door die kwark komen,of door het wisselen of gewoon omdat het heerst?
Door Lizzy
#537706
Oei.... ik vrees dat alle opties mogelijk zijn... Zelf denk ik eigenlijk dat de kwark misschien niet de schuldige is. Als dit nog goed was, dan kan ik me haast niet indenken dat hij er zooo erg van aan de diarree gaat. Als hij druk aan het wisselen is, dan kan de diarree daar zeker ook van zijn. Zeker als hij ook wat hangerig is. Maar, een virusje is net zo goed mogelijk.... Heeft hij koorts?

Als hij geen koorts heeft en hij braak niet: dan zou ik het zeker nog even aankijken hoor. Met wel of niet eten geven ben ik tegenwoordig vrij simpel: als ze willen eten krijgen ze eten. Als ze niet willen eten of staan te miemelen: haal ik het gelijk weg en sla ik tenminste 1 maaltijd over. Er wordt vaak gezegd dat je een hond met diarree moet laten vasten. En in sommige gevallen is dit ook het beste. Maar lang niet in alle. En ik vind eigenlijk de hond zelf de beste graatmeter.... Als ze echt beroerd zijn, dan willen ze vaak uit zichzelf niet eten en dan is het goed om ze goed te laten vasten! Ik bied het dan ook gerust 12 tot 24 uur niet meer aan. Je ziet vanzelf wel wanneer ze honger krijgen....

Wel drinken geven! Ik vind zelf water met rauwe honing altijd goed om te geven en stiekem gooi ik daar ook probiotica door heen.

Okugest is sowieso prima! Waar de diarree ook door veroorzaakt is, er is best een grote kans dat het werkt.

Sterkte met hem! Ik hoop dat hij snel opknapt!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 27 apr 2006, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JR
#537717
vanmorgen heb ik chuckie zn eerste tabletje gegeven en net heeft ie weer gepoept,het zag er iets beter uit als vanmorgen,toen was het echt net water,beetje gelig,nu was het meer als een dunne jus,lichtbruin van kleur.hoop dat de tabletjes helpen.
hij is nu wel al weer wat aan t spelen en aan t lummelen,hangt niet meer zo in zn mand,dus misschien voelt hij zich toch al wat beter nu.vanmorgen had ie een goede eetlust,dus ik kijk wel wat hij vanavond doet.
ik heb hem niet getemperatuurd maar hij voelt niet warm aan ofzo,dus denk ik geen koorts,hij heeft ook niet overgegeven.

water met honing;maakt het nog uit wat voor honing?ik heb gewone honing uit de supermarkt in huis (bloemen creme honing),moet dit dan door warm water heen?
Laatst gewijzigd door JR op do 27 apr 2006, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#537960
Het beste gebruik je rauwe honing. Als het rauwe honing is, dan staat het er op (onverhit of rauw). De honing uit de supermarkt die wel verhit is geweest, bevat minder sporenelementen en gezonden enzymen enzo.
Door JR
#538041
vanmiddag was het nog steeds diaree,heb hem vanavond alleen een klein beetje yoghurt gegeven en weer zo'n tablet.straks voor het slapen nog een en dan maar hopen dat het morgen beter is.
Door JR
#538295
gister avond heeft ie nog gepoept,er kwam al weer een beetje vorm in,ook was het heel slijmerig. vanacht en vanmorgen heeft hij niet gepoept,ook logisch want hij heeft alleen wat yoghurt gekregen,vanmorgen ook weer.ik moet over een uurtje te werk en ben rond 13 uur weer thuis,als hij dan weer wat dikkere ontlasting heeft kan ik hem dan zn kipstuk geven vanmiddag?of kan ik beter nog een dagje wachten?ik vind het zo sneu,zn buik borrelt ook als n idioot nu die leeg is.
Door Lizzy
#538380
Als hij niet ziek is en zijn ontlasting heeft wat vorm: dan zou ik hem zelf weer gewoon zijn kip geven.
Door JR
#538572
nou hij heeft zn stuk kip gehad,ik weet niet hoe het met zn ontlasting was,want hij heeft vandaag nog niet gepoept,de kip was binnen 5 min op terwijl het toch zo'n 150 gr was.daarna heeft hij even een tijdje lopen ruften en stinken,en hij was helemaal blij aan het spelen en nu licht ie bekaf in zn mand.ik ben heel benieuwd hoe zn ontlasting straks is.
Door Lizzy
#538588
JR schreef: nou hij heeft zn stuk kip gehad,ik weet niet hoe het met zn ontlasting was,want hij heeft vandaag nog niet gepoept,de kip was binnen 5 min op terwijl het toch zo'n 150 gr was.daarna heeft hij even een tijdje lopen ruften en stinken,en hij was helemaal blij aan het spelen en nu licht ie bekaf in zn mand.ik ben heel benieuwd hoe zn ontlasting straks is.
Ik ben ook benieuwd. Altijd weer even afwachten of hij er niet direct weer van aan de dunne gaat...! Laten we hopen van niet.
Door JR
#539051
vanmorgen heft hij eindelijk gepoept,het was gewoon een harde drol,alleen stonk hij wel heel erg.
ik geef hem vandaag maar weer zijn gewone eten,vanmorgen heeft hij wat yoghurt gehad omdat ik zn vlees nog niet uit de vriezer had gelegd,vanmiddag krijgt hij dan wat orgaanvlees en vanavond een stuk lamsrib met runderspiervlees,ben benieuwd hoe dat gaat.de tabletten blijf ik gewoon nog maar even geven ter ondersteuning.
Door Lizzy
#539054
Nou ja, het gaat de goede kant op, zo te zien! Dat is mooi. Ik zou in jou geval ook wat extra probiotica geven om zijn darmflora een oppeppertje te geven!
Door JR
#539062
oke dat zal ik wel even halen maandag.welke gebruik je en waar koop je het?
Door Lizzy
#539169
JR schreef: oke dat zal ik wel even halen maandag.welke gebruik je en waar koop je het?
Ik vind diverse merken goed: Solgar, Akropharma en de Acidophilus van de Tuinen (ze heten trouwens allemaal Acidophilus. Dat is 1 van de bacterie-stammen die in de capsules zit).
Door JR
#539491
gister heeft hij wat rundvlees,een lamsbot,en kiporgaan gehad,en zn ontlasting was vanmorgen perfekt!
ik vind wel dat hij er nu beter uit ziet dan voordat hij ziek was,zn vacht is nu helemaal mooi glad en hij glimt ook meer.kan het dan niet gewoon zo geweest zijn dat hij aan t ontgiften was?hij at namelijk net 3 dagen volledig barf toen dit gedoe begon,maar voor die tijd heeft hij wel zo'n 1,5 maand kvv gegeten,dus hij heeft ongeveer tot zn 12e week brok gegeten.
Door Lizzy
#539494
Hee goed!!! Nou, wie weet, moest er inderdaad nog wel wat 'vuiligheid' uit zijn darmpjes. Het lichaam lost dat soort dingen eigenlijk altijd op door dit versnelt uit het lichaam te lootsen (diarree, overgeven, etc) dus ik vind je gedachte niet zo gek!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door