Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#537692
Een kennis van mij heeft een pup van dat poolse schapendoes achtige ras.Echt een scheet van een pupje.Vorige week werd ie ziek,hij gilde steeds van de pijn,kroop overal onder weg.Kortom er was echt iets ernstigs aan de hand.Drie dierenartsen uit dezelfde praktijk hadden allemaal een andere diagnose.Varieerend van stuipen tot aan terminale epileptie.Het arme diertje heeft verschillende spuiten en medicijnen gekregen,niets hielp.Hij bleef schreeuwen van de pijn.Een van de dierenartsen stelde voor om hem dan maar in te laten slapen,hij kon hem verder ook niet helpen.Goddank hebben ze dat niet gedaan en zijn ze naar een andere DA gegaan.Voor een vierde opinie,zeg maar.Blijkt dat het beestje "gewoon"een middenoor onsteking heeft.De juiste antibiotica en pijnstillers en de pup is weer helemaal oké. Daar zakt toch je broek van af!!!
Door Lizzy
#537700
Ja. Eerlijk gezegd zakt daar wel m'n broek van af ja. Kijk, ik snap best dat dierenartsen fouten maken.... Het zijn ten slotte wel ook 'gewoon maar mensen'. En ik kan hen iedere fout heel gemakkelijk vergeven. Maar als een DA eigenlijk gewoon niet weet wat er aan de hand is: moet hij niet zelf verder blijven klooien maar iemand doorsturen >:(
Door roefus
#537712
Sjee, wat belachelijk.
En dan vooral dat advies 'om hem maar in te laten slapen'.
Een keer de thermometer erin, en het had al iets aangegeven, denk ik zo.
Er wordt toch al vlug naar oren en tanden gekeken.
Zoiets vind ik onbegrijpelijk.
Door conleeuw
#537724
jeetje mina zeg, dit is wel heel erg extreem :-X ik zou dus never nooit weer naar deze da praktijk gaan, wat een grove fout zeg :-X :-X gelukkig heb zij een 4 e geraadpleegd, ik zou ook wel terug gaan om verhaal te halen, en de rekening niet betalen :-X
Door Audrina
#537728
Klinkt me bekend in de oren, zo ging het bij mijn ex-Da praktijk ook. Meerdere DA's aanwezig, allemaal een verschillende maar foute diagnose waar je ook geen steek wijzer van werd en er dan vervolgens niet meer uit kunnen komen en zeggen "als dit niet helpt is inslapen ook een optie". Die kennis van je zou daar zo (ex)patient kunnen zijn. Daar zakt je broek idd van af. >:(
Door "inge"
#537787
Audrina schreef: Klinkt me bekend in de oren, zo ging het bij mijn ex-Da praktijk ook. Meerdere DA's aanwezig, allemaal een verschillende maar foute diagnose waar je ook geen steek wijzer van werd en er dan vervolgens niet meer uit kunnen komen en zeggen "als dit niet helpt is inslapen ook een optie". Die kennis van je zou daar zo (ex)patient kunnen zijn. Daar zakt je broek idd van af. >:(
En ik had haar notabene gewaarschuwd voor die praktijk,heb daar zelf ook al eens rare dingen meegemaakt.Enfin nu is ze wel genezen,daar komt ze dus niet meer.
Door Domestic_Dog
#538457
Hemeltjelief!! :o
Terminale epilepsie of een middenoorontsteking lijken mij toch wel 2 werelden van verschil!
Verschrikkelijk!

Dat is nou precies het probleem met zoveel dierenartsen; de trots (of wat het ook is) om niet toe te kunnen geven dat ze het ook niet weten. Ze gaan volgens mij nog liever op hun kop staan dan toegeven dat hun kennis niet toereikend genoeg is >:(
Door Jesse1
#538621
>:( >:( >:( >:(
jeetje gelukkig heb ik een goede da, tenminste dat vin dik. die gaan net zo lang door totdat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht. ook de centen zijn voo rhun niet heel belangrijk en heb je ruim de tijd om die te betalen. Dat zijn artsen die er zijn voor d ebeeestjes en de roem of rijkdom staat bij hun op ene laatste plaats.
ik zou in dat geval bij die kennis dus de rekening echt NIET betalen. ze ozuden je bijna geld toe moeten geven omdat ze grote fouten gemaakt hebben en bijna een hond in hebben laten slapen als je kennis er wle me eingestemd had terwijl het totaal niet nodig is >:( om zulke dingen kan ik zo boos worden >:( >:(
wle enorm goed dat ze voet bij stuk is blijven houden om achter de werkelijke oorzaak te komen :)

groetjes miranda
Door Doedels
#538644
Ik hoop dat de eigenaren van de pup nog wel aan hun ex DA melden dat het 'slechts' een oorontsteking was. Misschien voorkomt dat een aantal slachtoffers.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#538676
Jemig zeg, mijn broek is afgezakt. Goed mensen kunnen fouten maken maar zo snel adviseren om een dier dan maar in te laten slapen omdat je het niet weet? Belachelijk >:(
En bij een ontsteking komt vaak koorts voor, dus als je weet dat er koorts is kun je dan niet bedenken dat er ergens een ontsteking zit?
Stel dat ze de Da's gewoon gevolgd hadden..brr.
Gelukkig dat ze naar een andere DA gegaan zijn zeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door