Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#537536
Ik weet dat ik een raar hondje heb, maar wat hier gebeurt snap ik echt niks van.

Als ik Breezer voor de avond maaltijd botten geef ( kippennekken, lamsribben enz ) dan moet hij 's nachts altijd overgeven.

Maar als ik het in de ochtend geef dan is er niets aan de hand.

Ik dacht in eerste instantie aan teveel bot ofzo. Dus heb ik de proef op de som genomen.
Ik heb hem z'n gewone hoeveelheid vlees gegeven en daar 1 kleine kippenek bij. En ja hoor zelfs daarvan ging hij 's nachts nog overgeven.

Het braaksel bestaat uit gal en stukjes bot, of hele nekwervels van de kippennekken.

Ik snap er niks van, iemand hier een verklaring voor????

Het is niet zozeer een probleem hoor, want ik geef hem nu dus alleen nog maar 's ochtends barf maaltijden. Maar ik wil eigenlijk gewoon weten wat het is. Vandaar dit onderwerp. :D
Door Nelly
#537545
Weet niet wat het is, maar hier heeft Angel bijna hetzelfde probleem. Het verschil is dat zij, als ze 's avonds botten heeft gehad, ze de volgende morgen overgeeft, ook wat gal en kleine stukjes bot. Eigenlijk maak ik me er niet zo druk over, ze is verder niet ziek of zo.
Door Breezer
#537548
Ja ik typ wel dat het 's nachts is, maar eigenlijk is het al 's ochtends. Rond een uur of 5 is het dan. Ik maak me er ook niet bezorgd om. Maar vindt het zo sneu voor hem dat hij dan moet overgeven. En ik vindt het zonde van m'n nachtrust. ;D
Door Jojo
#537564
Joey kotst alleen de stukjes bot met gal uit 's ochtends als die stukjes te hard waren om te verteren. De overblijfsels die de maag niet verder door wil sturen zeg maar, scheidt de maag vanzelf uit.
Maar waarom jouw hond er dan 's nachts wel problemen mee heeft maar overdag niet ::) ???
Vind je -als ie geen botsplinters uitgekotst heeft- wel eens wat terug in de ontlasting?
Door Jojo
#538104
Breezer schreef: Nee helemaal niets. Soms is de ontlasting wel wat lichter richting wit van kleur. Maar geen stukjes bot.
Vreemd. Dat betekent dus dat hij het wel kàn verteren. Maar alleen als hij het 's ochtends krijgt ??? En als je hem maar 1 keer per dag voert?? Maakt dat nog verschil??
Door Doedels
#539419
Breezer schreef: Ik weet dat ik een raar hondje heb, maar wat hier gebeurt snap ik echt niks van.

Als ik Breezer voor de avond maaltijd botten geef ( kippennekken, lamsribben enz ) dan moet hij 's nachts altijd overgeven.

Maar als ik het in de ochtend geef dan is er niets aan de hand.

Ik dacht in eerste instantie aan teveel bot ofzo. Dus heb ik de proef op de som genomen.
Ik heb hem z'n gewone hoeveelheid vlees gegeven en daar 1 kleine kippenek bij. En ja hoor zelfs daarvan ging hij 's nachts nog overgeven.

Het braaksel bestaat uit gal en stukjes bot, of hele nekwervels van de kippennekken.

Ik snap er niks van, iemand hier een verklaring voor????

Het is niet zozeer een probleem hoor, want ik geef hem nu dus alleen nog maar 's ochtends barf maaltijden. Maar ik wil eigenlijk gewoon weten wat het is. Vandaar dit onderwerp. :D
Maagzuur is 's ochtends zuurder dan 's avonds. Daardoor worden botten 's ochtends beter verteerd dan 's avonds. Bij Breezer is dat blijkbaar nogal uitgesproken. Krijgt hij al lang botten of moet hij er nog aan wennen?
Door tieneke
#539616
Denk dat het met verteren heeft te maken want hij krijgt nog niet zo heel lang bot toch?
Tinus had dit ook als pup terwijl Tara nergens last van had,na een tijdje had hij hier geen last meer van.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#539680
Misty, 6 jaar oud labrador teefje, heeft dit ook. Zij heeft altijd al gal overgegeven wanneer ik haar 's avonds te weinig eten heb gegeven. Wanneer ik haar 's avonds een maaltijd met bot geef, braakt ze rond een uur of 5:00 / 6:00 gal + een beetje bot. Geef ik haar 's avonds (exact dezelfde hoeveelheid) spiervlees of CB dan is er niets aan de hand. Ik dacht dat het kwam omdat bot minder calorieën bevat dan spiervlees???? Sinds enkele weken geef ik haar 's avonds altijd een extra portie spiervlees (boven de portie die ze al krijgt) bij haar botten en tot nu toe gaat alles goed.
ps. raar is dat mijn reutje precies hetzelfde krijgt en nog nooit gal gebraakt heeft (hij krijgt niet die extra portie spiervlees). Hij is 9 jaar. Beide honden zijn slank en krijgen verhoudingsgewijs percies hetzelfde te eten.
Door Truus
#539696
Het enige wat ik me kan bedenken is dat door beweging overdag, het verteringsproces makkelijker op gang komt. Wij als mens moeten ook geen zware maaltijd eten voor het slapen en kunnen daar flink last van krijgen ;).
Door Breezer
#540064
tieneke schreef: Denk dat het met verteren heeft te maken want hij krijgt nog niet zo heel lang bot toch?
Tinus had dit ook als pup terwijl Tara nergens last van had,na een tijdje had hij hier geen last meer van.
Breezer krijgt nu al een jaar of 2 elke week een botten maaltijd. Maar goed ik geef hem het dus alleen nog maar 's morgens. Heb niet zo'n zin om m'n bed uit te moeten en te dweilen. En zo is het makkelijk opgelost.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door