Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juf-Marjan
#537219
De Cavalier van mijn schoonouders, een reu van zo'n 2,5 jaar heeft om ongeveer de 2 maand last van hevige diarree. Zo erg dat er soms bloed in de ontlasting zit. We dachten een tijdje dat het een lactose-allergie was, maar sinds gisteren is hij weer hartstikke ziek, terwijl hij geen producten meer krijgt waarin lactose zit. Van de dierenarts heeft hij Antibiotica en Prednison gekregen. We maken ons zorgen. heeft iemand ghier ervaring mee of weet iemand wat we hiermee moeten?

Hij krijgt trouwens Energique voor gevoelige darmen en ook wel eens rijst/macaroni met gekookte kip.
Door Shifra en Sharel
#537229
Hallo Marjan, en zo komen we elkaar steeds tegen :)
Ik kan alleen de ervaring beschrijven over mijn hondje Shifra.
Die had steeds last van diaree, dan ging het weer even goed en dan begon het weer.
In die tijd, was zij ondertussen al aan de carnibest, maar we waren er nog steeds niet uit, waarom ze steeds diaree kreeg.

Ik heb toen steeds tijdelijk 1 soort vlees uitgeprobeert, uiteindelijk bleek dat Shifra niet tegen rundvlees en lamsvlees kon.
Dat hebben we uitgeschakeld en zijn de eend en kip versie gaan uitproberen..en tot nu toe(afkloppen) gaat dat goed.
Shifra is nu 3.5 jaar en krijgt vanaf dr 9de maand de carnibest, en nu pas, kan ik haar af en toe een pensburger of een rund burger ertussendoor geven.
Dan nog, maar 1x en niet een paar dagen achter elkaar, want dan is het weer feest.
Zij kan daar dus absoluut niet tegen.
Dat is het enige wat ik kan vertellen, ook heb ik een tijdje energique geprobeert nr 4. ook voor gevoelige darmen, maar daar kon ze ook niet tegen.
Misschien dat anderen je nog een antwoord kunnen geven.
succes.

Rolanda
Door hamada
#537263
Wat je beschrijft heb ik ook meegemaakt met onze cavalier Remi toen hij (tja ik wist niet beter :-\) nog brok en blik kreeg. Hij leek een rundvlees intolerantie te hebben maar ook lam-rijst producten hielpen niet.
Via Duck, Rodi (kreeg hij diarree van), Energique (vond hij niet lekker uiteindelijk op de lam-rijst CB terecht gekomen. En pas na ongeveer een jaar uitproberen met lam-rijst KVV bleef hij redelijk stabiel. Uiteindelijk eet hij nu de gewone natuurversie van CB, de kip-rijst en de lam-rijst voor de afwisseling, soms duck uitmuntend (als het zo uitkomt) zonder direct van slag te zijn.
In die probeerperiode ben ik ook met hem naar Silverlinde geweest, en daar kreeg ik etherische olie mee voor hem waar hij een paar druppels per dag van kreeg. Hier reageerde hij ook goed op.
Op dit moment zijn zijn darmen stabiel, op wat "normale" buikgriepjes na. :)
Maar inderdaad kan het dus echt lang duren (tot een jaar) tot de situatie stabiel is.
Door Doedels
#538667
Juf-Marjan schreef: De Cavalier van mijn schoonouders, een reu van zo'n 2,5 jaar heeft om ongeveer de 2 maand last van hevige diarree. Zo erg dat er soms bloed in de ontlasting zit. We dachten een tijdje dat het een lactose-allergie was, maar sinds gisteren is hij weer hartstikke ziek, terwijl hij geen producten meer krijgt waarin lactose zit. Van de dierenarts heeft hij Antibiotica en Prednison gekregen. We maken ons zorgen. heeft iemand ghier ervaring mee of weet iemand wat we hiermee moeten?

Hij krijgt trouwens Energique voor gevoelige darmen en ook wel eens rijst/macaroni met gekookte kip.
Mijn ervaring is dat Cavaliertjes vaak erg gevoelig zijn op de darmen en dat het lang kan duren tot de boel stabiel is. Het probleem zit vaak in het slecht verdragen van koolhydraten en gekookte eiwitten. Daardoor wordt het maag/darm kanaal heel gevoelig voor elk virusje en elke verandering. Als er dan diarree ontstaat krijgt het lichaam het niet meer onder controle. Ik zou i.i.g. stoppen met het toevoegen van rijst/macaroni en gekookt vlees. Hoe lang krijgt hij al Energique?
Door Lil
#539502
Had dit probleem ook totdat ik ging barfen. Granen was de grootste boosdoener en dan te bedenken dat het beesje iedere keer als hij ziek was rijst kreeg, de arme schat. :o
Ook sommige dieren verdraagt hij niet, dit moet je uitproberen. Bij paard of hert kan het misgaan en zijn we weer een week aan de dunne...
Oeps ik zei dus we, maar ik niet, Boris ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door