Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#537026
Toen ik net even weg was hebben de hondjes het voor mekaar gekregen een zak krentenbollen te jatten. Ze hebben samen 4.5 bol opgegeten (dus met drie honden samen, ik denk Moos twee, Saar 1.5 en Bram 1 ongeveer).

Nu begreep ik dat krenten giftig kunnen zijn? Moos en Saar hebben wel jarenlangs druiven gekregen en daar kregen ze verder ook niks van...
Ik weet ook niet hoeveel krenten er in zo'n bol zitten eigenlijk :-\

Moet ik me nu zorgen maken?
Door Valentino
#537042
nou of het echt kwaad kan weet ik niet ,ik hoorde het ook hier voor het eerst dat het kwaad kan en ook druiven ,maar mijn duitse herder vroeger kreeg altijd druiven alleen het velletje er af en krentenbollen at ze altijd met ons mee en heeft er nooit zichtbaar last van gehad ,maar je weet nooit ,ik denk hou ze even in de gaten het zijn van die kleine boefjes,sorry moet toch even lachen :D :D
ps Shadow krijg het nu niet meer ,ben toch voorzichtig ,maar als ze het jatten ;D ;D ;D
Door Lizzy
#537043
Hoe lang is het geleden, dat ze het opgegeten hebben? Kun je ze nog laten braken? Als het nog kan: ik liet ze braken!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 apr 2006, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Valentino
#537053
zo Lizzy,ik heb het ook even gelezen ,toch belangrijk als je het leest ,nou ik hoef niet bang te zijn voor druiven die lust hij gelukkig niet en krentenbollen daar krijgt hij niks meer van ,ik moest mijn man wel op het hart drukken ,hij gelooft niet alles wat ik zeg ;D maar nu laat ik hem het lezen , ;)bedankt :D
Door Moos
#537055
Lizzy schreef: Hoe lang is het geleden, dat ze het opgegeten hebben? Kun je ze nog laten braken? Als het nog kan: ik liet ze braken!
Een uurtje geleden nu. Ik heb aan braken gedacht, maar ik heb daar een nogal nare ervaring mee. Ik heb Moos 1 keer met zout laten braken, en toen heeft hij daarna nog de hele middag plasjes bloed gespuugd. Dat durf ik dus ook niet meer zo goed....
Door Lizzy
#537102
Misschien is het een idee om even je DA te bellen? Kijken wat hij er van vindt? (hij kan eventueel een injectie geven om ze te laten braken. Dat 'valt' misschien beter als zout). Of hij vindt dat je het aan moet kijken, maar dan weet hij in ieder geval ook dat je met 'dit geval' zit. Mocht het dan niet goed gaat met een van de hondjes, kun je daar met spoed terecht misschien!
Door Moos
#537111
Ik heb ze net toch maar laten braken. Wat ik al dacht bleek juist; roedelleider Moos heeft veruit de meeste bollen gegeten. Daar kwam zoveel uit dat ik met verbazing zat te kijken dat dat in dat dwergenmaagie paste :o
Bram heeft ook alles eruit gegooid, tot aan de beloningskoekjes van vanmorgen aan toe.
Alleen Saar heeft wat minder gespuugd; wel wat brood en rozijnen, maar minder dan Moos en Bram. Ze kokhalste nog wel, maar er kwam niks meer, dus ik neem aan dat het wel goed zit dan...
Laatst gewijzigd door Moos op wo 26 apr 2006, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#537126
Ik vind het niet onverstandig, dat je dat gedaan hebt.. Weet je, als mijn honden van rond de 30 kilo met z'n drie-tjes een paar bolletjes opeten, dan is dat (denk ik) toch anders als die kleine lijfjes van jouw hondjes. Ohhohhh, die stoute Moos trouwens ;D! Maar ik ben blij dat die grotere hoeveelheid eruit is, bij hem! Want ook al is het een hele bink, die Moos van jou, heeft ook hij een klein lijffie!
Door Moos
#537130
Lizzy schreef: Ik vind het niet onverstandig, dat je dat gedaan hebt.. Weet je, als mijn honden van rond de 30 kilo met z'n drie-tjes een paar bolletjes opeten, dan is dat (denk ik) toch anders als die kleine lijfjes van jouw hondjes. Ohhohhh, die stoute Moos trouwens ;D! Maar ik ben blij dat die grotere hoeveelheid eruit is, bij hem! Want ook al is het een hele bink, die Moos van jou, heeft ook hij een klein lijffie!
Ja, dat is ook waarom ik het uiteindelijk gedaan heb. Moos weegt 6.5 kilo, Saartje 5 en Bram 3.5.

Toen ik daar eens over na ging denken leken 2 krentenbollen me eigenlijjk al wel een 'grote hoeveelheid'.

En Moos is heeeeel stout ;D, maar ook wel lief meestal hoor, hahaha.

Bedankt voor de 'support' ;)
Laatst gewijzigd door Moos op wo 26 apr 2006, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door