Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#536632
Saiko wil sinds een week of 2 nauwelijks kip of konijn eten. Hij eet het losse vlees wat naast het bot in de bak ligt (zoals bv rosbief, runderlappen) wel op. De kip of konijn (of lamsbout of geitenvlees met bot) gooit hij ernaast en eet het als laatste op. Of eet het dus eigenlijk niet op. Niet helemaal.
Hij eet bv 1 kippenpoot op (na eerst het losse vlees te hebben gegeten) en laat de rest liggen of gaat het begraven.
Nee, hij krijgt niet teveel, hij valt nu zelfs wat af. Zodra hij de kans krijgt eet hij het smuldier van Brandy wel op. Zelfs de geitentong moet ik in stukken snijden.

Zou hij
1. last van zijn tanden kunnen hebben?
2. eigenwijs zijn?
3. aan het puberen?

Ik weet het niet. Hij eet wel maar minder. Is erg levendig en actief. Weegt nu zo'n 25 kilo, wordt over 3 dagen een half jaar oud. Krijgt nu zo'n 1,4 kilo eten op een dag (groeten, orgaan, vlees/bot).

Dus als ik hem alleen vlees zou geven, zou hij alles op eten.... maar die botten.... terwijl hij ze makkelijk kraakt en ook nooit anders gekregen heeft.

Wie zegt het wat??? ::)

Moet wel zeggen dat het hier nu weer warmer wordt. Maarja. honger heeft hij wel ???
Door Hanny
#536653
Heeft hij al wel helemaal gewisseld? Misschien is hij nog met de kiezen aan de gang, of zit er ergens iets dubbel.
Ik zou hem eerst zijn bot-eten geven en als dat op is de lappen vlees.
Wel goed nakijken, of alles in zijn mond in orde is.
Had hij niet ook een gevoelige keel door het eten van hard bamboe gras, of zoiets. Ik herinner me vaag, dat hij ook wat keelpijn had. Dan zou ik zorgen, dat hij makkelijk eten krijgt. Zou sneu zijn, als hij door pijn niet voldoende binnen krijgt.

Hanny
Door geer
#536657
Sophie heeft als pup/jonge hond ook een tijdje geen botten gegeten. Behalve kip, dat at ze wel...maar lamsribben? Neuh. Ik weet niet waar het aan lag, misschien dat je de botten een tijdje heel erg plat zou kunnen slaan???
Door conleeuw
#536669
ik zou eerst zijn bek (indien mogelijk) eens goed inspecteren, is er niets aan de hand, dan moet je maar aannemen dat het een fase is waar hij doorheen moet, ik zou zeggen kapot meppen die kippen botjes, en hopen dat hij het dan wel vreet. Voor Bess mep ik ook plat, maar omdat zij niet meer grote stukken klein krijg, ook niet gewoon vlees, snij ik dan hapklare brokken van platgemepte kippenvleesmetbot. Goude tip heb ik van Lizzy gehad, doe voor het meppen de kip in plastic folie of een plastiek zakje, kliedert veeeeel minder ;D
Door herder_lover
#536672
zover ik kan zien is er niets raars aan de hand met hem. Schijnt ook geen last te hebben van zijn bek.
Ik zal eens zien wat hij doet als ik het plat sla... ff een flinke hamer zoeken in een van de honderd dozen ;D ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#536678
Ik het hetzelfde probleem met Joris gehad toen hij een maand of 6-8 was. Heb een poosje toegegeven en uiteindelijk is het vanzelf weer goed gekomen.
Door Borke
#536703
herder_lover schreef:
Zou hij
1. last van zijn tanden kunnen hebben?
2. eigenwijs zijn?
3. aan het puberen?
Ik gok op 2 + 3 ;D
Borke is ook kieskeurig, maar het is niet erg als hij een dag niet eet.
Ik geef hem dus altijd het minst aantrekkelijke eerst, eet hij dat op dan krijgt hij de dingen die hij lekker vindt.
Eet hij het eerste niet op, dan bied ik dat 24 uur later weer aan, honger maakt rauwe bonen zoet...
Maar Borke is prima op gewicht, dus kan best een dagje zonder eten.

Mijn ervaring is dat als je eraan toegeeft om zaken kleiner te maken, je hond er alleen maar mutsiger van wordt. Wat bij Borke wel helpt is hem eerst twee stukjes gesneden hapklare brokken (zonder bot) te geven, zodat hij de smaak te pakken heeft.
Door herder_lover
#537452
ik heb Saiko net wat lamsbout gegeven, en geitenvlees met bot. Ernaast lag pens en geitentong. En ook een paar hapklare brokken rosbief. Ik wilde eens zien wat hij deed.
Hij pikte gelijk de lamsbout eruit en kauwde gewoon. Daarna de rosbief, geit en pens. De tong liet hij liggen maar toen Dara ff een kijkje kwam nemen, at hij ook snel de tong op.
Dus hij is gewoon de kip zat denk ik ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door