Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jesse1
#536011
ik wil me graag even voorstellen .en heb nartuurlijk daar bij ook een vraag. Ik ben jessica troste eigenaar van ons labje Binkie (hij is nu 21 weken.) Ik ben nu nog een beetje aan het uit probren voor zijn voeding , ikheb al verschilende brok merken gehad maar was hier nog niet tevreden over .Nu hoorde ik van me schoonzusje over nartuurvoeding , dus ben ik zaterdag naar de dierenwinkel geweest,en daar kreeg ik dus het advies om nog niet te beginnen met zacht voer omdat hij nog maar een pup is (div met zijn tanden )maar hij adviseerde me om eerst te beginnen met het merk brok smolke Dit is een brok ook met natuurvoeding en ook zonder enege toevoegingen.heeft iemand misschien hier ook ervaring mee.
groetjes van jessica en bink.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jesse1 op ma 24 apr 2006, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door anita68
#536021
ik zou zelf beginnen met kvv en voor het kauwen een kauwstaafje geven of een bot uit de dierenwinkel. Meestal vinden ze het wel leuk om daarop te kauwen, mijn hondje nam overal zijn flos mee naar toe. Maar ik weet niet hoe de mensen hier denken over de kauwstaafjes hoor, lijkt me niet iets verkeerd maar als ik het verkeerd heb hoor ik het graag
Door Peet
#536023
Ik had je al geantwoord in je voorstel-topic, maar zal het hier even herhalen:

Ik ken Smolke nog uit een grijs verleden....mijn hond ging er van stinken ...hij kreegt echt zo'n vies vacht-luchtje om van de winden nog niet te spreken....

Overigens moet de brok "zonder toevoegingen" nog uitgevonden worden hoor....want hoe houden ze het anders een jaar of langer goed

KVV (kompleet vers voer) is prima, óók voor puppies. Dus probeer eens lekker een maaltje Rodi of een lapje pens voor je kleine. Veel gezonder
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536033
Dit is een forum over gezonde voeding en dat is geen brok dus ik denk niet dat je hier een advies krijgt over brokken als je vraagt naar een goede voeding.
Er is namelijk maar 1 soort goede voeding en dat is net als voor mensen vers eten.
Door Jesse1
#536103
Ze wil ook graag advies juist over versvlees, ze wilde er meer info over maar ze vroeg zich af hoe en wat dat advies wat zei gekregen had over dat haar pup nog geen versvlees zou mogen hebben van die verkoper. Ik heb haar naar dit forum gestuurd om meer info te krijgen over versvlees ;D

groetjes miranda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#536117
[quote="Jesse1"]
Ze wil ook graag advies juist over versvlees, ze wilde er meer info over maar ze vroeg zich af hoe en wat dat advies wat zei gekregen had over dat haar pup nog geen versvlees zou mogen hebben van die verkoper. Ik heb haar naar dit forum gestuurd om meer info te krijgen over versvlees ;D

groetjes miranda
[/quote]

Zitten we nou met z'n tweeën op 1 account te schrijven ???
Maakt verder niet zoveel uit, maar werkt wel erg verwarrend voor de lezers.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536184
Ja het lijkt me handig dat ze zichzelf aanmeld zodat ze een eigen account heeft.
Door Jesse1
#536216
heeft ze ook. ze is missy nog wat maar ze had deze vraag bij voorstellen gezet en heb hem even op de juiste plaats gezet. vandaar
Door Truus
#536276
[quote="Jesse1"]
heeft ze ook. ze is missy nog wat maar ze had deze vraag bij voorstellen gezet en heb hem even op de juiste plaats gezet. vandaar
[/quote]
Ahaaaa, missy is je schoonzusje ;). Ze kan zelf ook deze vraag stellen in deze rubriek natuurlijk. Zo geeft het nogal verwarring .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536332
[quote="anita68"]
ik zou zelf beginnen met kvv en voor het kauwen een kauwstaafje geven of een bot uit de dierenwinkel. Meestal vinden ze het wel leuk om daarop te kauwen, mijn hondje nam overal zijn flos mee naar toe. Maar ik weet niet hoe de mensen hier denken over de kauwstaafjes hoor, lijkt me niet iets verkeerd maar als ik het verkeerd heb hoor ik het graag
[/quote]

Als je dan het voor het kauwen geeft om het gebit te reinigen dan zou ik dat zeker niet geven die kauwstaafjes maken het gebit eerder vies dan schoon er komt namelijk een hele plaklaag van op het gebit wat weer een keurige bodem is voor tandsteen.
Door Christel & Luna
#536446
Heb geen ervaring met Smolke, maar wel met KVV.

Luna is nu 20 weken en zit daarvan nu 8 weken volledig op versvoer. In het begin alleen KVV en daarbij gaven we haar vlees- en pensstaafjes om op te kluiven.
Sinds een 4 weken is één maaltijd (van de nu nog drie) vervangen door barf. Dus ze heeft genoeg te doen met haar tanden. Alleen tijdens het wisselen ging het kluiven op botten wat lastiger.
Door anita68
#536981
[quote="sylvia"]
Als je dan het voor het kauwen geeft om het gebit te reinigen dan zou ik dat zeker niet geven die kauwstaafjes maken het gebit eerder vies dan schoon er komt namelijk een hele plaklaag van op het gebit wat weer een keurige bodem is voor tandsteen.
[/quote]

Dank je, weet ik ook weer wat, niet dat ik ze de laatste tijd nog gaf, maar toch. Hij is dol op gerookte spier bij ons hebben ze dat sinds kort bij intratuin voorheen kreeg hij het altijd na het bezoek aan de dierenwinkel, als pup vond hij het heeeeerlijk.
Door Laura2004
#536996
Wat ze jou in de dierenwinkel hebben verteld is de grootste onzin. Brokken zijn troep, dus ook smolke brokken. Als het om het kauwen gaat dan zou ik je pupje rauwe botten geven. Om te beginnen wat kippennekken als dat goed gaat kippenvleugels en daarna kippenpoten. En als dat eenmaal goed gaat kan je misschien wat lamsribben geven.
Ik zou helemaal overgaan op kvv en ik zou zeker nooit advies vragen aan iemand in een dierenspeciaalzaak.
Zelf zou ik zeker geen botten geven van de dierenspeciaalzaak, want deze zijn naar mijn mening heel erg gevaarlijk!! Je kan bv wel gedroogde pensstaafjes geven en gedroogde long etc.
Succes!!!!
Door dunja
#537407
Hoi,
Ik heb een pup van 10 weken. Toen ik haar kreeg met 8 wk zat ze op eukaneuba. Ben overgegaan op kvv van carnibest ( puppy) En alles ging perfect. Ook gaf ik haar gewoon rauwe voeding en dat ging ook perfect. Niks aan het handje. Heb haar goed in de gaten gehouden en het gaat hartstikke goed.

Gr Natascha
Door Nelly
#537540
Mijn Andor, nu ruim 18 maanden, heeft vanaf dag 1 dat hij hier kwam wonen kvv gekregen en geen hap brok. Om te kluiven kreeg hij kippenekjes en niks van dat vieze spul uit de dsz. Andor is nu een prachtige, middelgrote Witte Herder, evenredig gebouwd en prima bespierd. Zijn gebit is kompleet en gaaf en spierwit. Ik zou dus maar niet luisteren naar die dsz-meneer of mevrouw en je hond gewoon met kvv en/of barf grootbrengen en om te kluiven af en toe een kippenekkie geven en later een lamsribbetje of zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door