Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#53579
Om dat we nog al op afgelegen plekke vakantie vieren willen we toch een brok blijven voeren.
Nu mijn volgende vraag is er al iemand die ervaring of een mening heeft over de volgen de merken
1:Wolfking (beetje comercielen naam) maar volgens mij goede samen stelling nog geen site van kunnen vinden.
2:Magnusson een voer uit zweden er zitten wel granen in :( en het is gebakken. site www.bakkerdiervoeding.nl

Bob.
#53580
En dan nog een vraag is het beter om dan het gehele jaar af en toe brok te voeren. Of alleen tijdens de vakantie?

P.S. heeft net zijn eerste 2 weken vers vlees natuur er op zitten en elke dag een paar kippen nekken als tussen doortje en gewenning aan rauw vlees.
Bob.
#53587
Hoi Bob,
de plekken waar jullie op vakantie gaan, hebben ze daar ook geen slagerij in de buurt ???anders zou je bijv. kunnen zelfsamenstellen of gedeeltelijk brok en gedeeltelijk versvlees geven.

Wat de brokken betreft, ken ik alleen Magnusson en er zitten volgens mij iniedergeval geen kleurstoffen enz. in, maar dat gebakken zet ik toch mijn vraagtekens bij???
Zijn geperste brokken niet iets beter ???misschien weet iemand anders hier antwoord op?
Ik lees hier ook weleens dat "Nutro" brokken een redelijk merk is, Sylvia is bekent met dit merk.

Op de vraag of je het hele jaar door af en toe brokdagen zou moeten inlassen zodat je hond eraan gewend is als je op vakantie gaat, vind ik moeilijk te zeggen.
Dat ligt er misschien ook een beetje aan of je hond ze nog wel wil eten als hij ze alleen in de vakantie voorgeschotelt krijgt en verder nooit.
En of je hond lichamelijk makkelijk de omschakeling kan maken van alleen vers naar alleen brok?
Anders is het misschien idd toch makkelijker om nu ook al bijv. 1 keer in de week een brokdag in te lassen.
Het hangt denk ik dus ook een beetje van je hond af.

Succes
:)
#53591
Ik snap hier even iets niet,elke keer lees ik weer als reden om brok te blijven voeren"want we willen op vakantie brok voeren" als ik op vakantie ga en daar 2 weken uit zakjes eet (gedroogd) betekent dat dan dat ik het hele jaar 1 of 2 dagen uit een zakje moet eten ??? Geef die hond gewoon vers en als je op vakantie gaat neem je een zak brokken mee.
Ik zie het probleem niet zo
Laatst gewijzigd door sylvia op za 14 feb 2004, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#53598
Sylvia,
Ik bedoel alleen maar dat mijn honden volgens mij echt geen brokken gaan eten op vakantie, omdat ze alleen vers te eten krijgen het hele jaar door en volgens mij zou die oudste van mij ook spontaan aan de schijt gaan.
Maar goed ik persoonlijk vind dit voor mij ook geen reden om daarom het hele jaar door maar zo nu en dan een brokdag in te lassen en ik denk dat ik ook op vakantie geen brokken zou voeren, of alleen gedeeltelijk als het echt niet anders kan.
Maar goed, ik ken die hond niet en kan de vraag van Bob wel begrijpen.

Jij bent toch bekend met het merk Nutro Sylvia?
Kan je daar niet wat over vertellen?
Want Bob wilde weten welke brok hij dan op vakantie zou moeten voeren ???
En ik las dat jij (redelijk) goeie ervaringen met dit merk heb gehad?
#53606
Even voor de duidelijkheid als wij op vakantie zijn met de jeep zitten we zo ver van de bewoonde wereld af
dat diepvries echt niet gaat.Eten dan zelf ook verpakt of gedroogt eten >:(. Op het moment dat we in de buurt van een slager of winkels zijn kunnen we wel wat op de kop tikken natuurlijk voor ons alle maal ;D.
Hij is voor de rest een rustige eter en vind tot nu alles lekker en raakt niet snel aan de race.
Bob.
#53930
Mijn dames hebben 4 maanden noodgewongen op brokken gezeten.Ze hadden op wat puppybrokken in de vroege jeugd na, nooit brokken gegeten.
Met Nutro heb ik ze in 1 keer overgezet en dat ging perfekt,geen diaree niets.De ontlasting viel voor brokken ook alles mee.En ze hebben het die 4 maanden goed gegeten.Ik moet wel erbij zeggen dat ik ze nooit een bak droge brokken gaf maar er altijd wat warm water overheen deed (dat deed ik omdat ik het zo zielig vond die droge hap vreten :-\ )
Als ik ze dus onverhoopt even op brokken moet zetten dan zou ik dus weer nutro doen.
#53944
Wat bertreft geperste brokken je hond moet er maar tegen kunnen.Ben nu Biofood aan het uit proberen de krokante en anders probeer ik Nutro.Blijven we in Nederland geef ik ze 1 keer brok en 1 keer vers en dat omdat vers in kleine verpakkingen duurder is.Want dan koop ik aan het eind van de middag vers laat ik ontdooien en geef ik het gelijk.
#53966
Maakt het voor die paar weken vakantie werkelijk nog uit welke brok je voert???? Volgens mij niets. Mijn honden vinden Hill's Natures Best wel erg lekker (één week per jaar). Vergeleken met wat wij het hele jaar door naar binnen werken (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) als frikandellen, hamburgers en andere vette ongezonde zooi, denk ik dat de honden van Barfplaats per definitie gezonder eten, dus ik zou me niet zo druk maken om een paar weken vakantie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door