Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#536093
De eerste paar keer dat ik Duck gaf aan mijn honden in plaats van brokken, merkte ik een verandering in hun gedrag bij de voerbak, met name vlak vóór het eten. Dommelsch was als de dood dat iemand haar eten zou pikken en gromde al als er iemand naar haar keek. Na een week of 2 is dat min of meer overgegaan (lees: veel minder geworden). Sinds een paar weken krijgen ze hier BARF onderdelen naast de kvv en wéér zie ik die verandering. Vandaag waren het Breezer en Wodka die elkaar letterlijk in de haren vlogen (Dommelsch had ik uit voorzorg al apart zitten). Resultaat: 1 (eigen) tand door de (eigen) lip en 1 gat in oor. :(

Ik snap dat je "lekkers" meer en harder verdedigt dan "minder lekker", ik vind het ook niet erg, zal er rekening mee houden door ze apart te voeren, maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.
Door conleeuw
#536098
Ik geef alle honden redelijke uitelkaar gespreid hun eten in dezelfde vertrek, Dot neemt soms haar eten om gezellig bij Bess op haar bed te gaan knagen, Bess zal nooit ruzie maken, maar Jazz wel, niemand behalve ik mag aan haar eten komen, ook als zij het niet wil en het ligt in de kamer op de mat te rusten en Jazz ligt op haar bank, dan moet een ander het niet in zijn hoofd halen om erop af te lopen, want dan is Jazz er snel en luid bij. Dus, als Jazz niet wil eten, dan wordt het tijdelijk verwijderd ;) Lijk mij verschrikkelijk als ze elkaar echt telijf gaan om eten :(
Door 202spots
#536105
Wanneer ze s'avond voer in hun bak krijgen, dan eten ze uit dezelfde standaard, bakken dus naast elkaar en de honden met neus naar elkaar toe, uit eigen bak eten.
Wanneer ze 'n stuk RMB krijgen dan eten ze dat buiten, Tor verdwijnt ermee in 't hondenhok, en Cis gaat naar de andere kant van de tuin om op 't gras te eten.
Bij ons gaat het toevallig goed met de voerbakken naast elkaar, maar meestal is het verstandig om elke hond z'n eigen eetruimte te geven, en in ieder geval wanneer ze 'n groot stuk vlees eten.

Oh...wanneer de een vlugger klaar is met de bak dan de andere....dan word er netje gewacht totdat de andere ook klaar is....en DAN duiken ze in de ander z'n bak om nog effe na te likken :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 24 apr 2006, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#536111
202Spots schreef: Oh...wanneer de een vlugger klaar is met de bak dan de andere....dan word er netje gewacht totdat de andere ook klaar is....en DAN duiken ze in de ander z'n bak om nog effe na te likken :-\
Dat doen ze hier ook, de ellende doet zich vlak vóór het eten voor. Het lijkt wel of ze zo gefixeerd zijn op datgene dat ze krijgen, dat álles en iedereen moet wijken.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op ma 24 apr 2006, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#536114
1 van mijn honden eet veel sneller dan de ander en pakt het af als zij haar eten op heeft.De 1 eet dus in de bench en de ander in de mand.Er wordt wel veel meer naar elkaar gegromd >:( sinds ze barfen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#536116
Hier eten er van de 8 een aantal achter een deur en een paar eten samen. Vóór het eten gaan er ook al een paar achter een deur omdat dan de spanning te hoog oploopt en er ongelukken zouden gebeuren als alles los rond zou laten lopen.
Tja, op de brok hadden we dat probleem niet ;D
Door Laura2004
#536124
Kai en Sarah (de hond van mijn moeder) aten altijd naast elkaar en hadden ook altijd heel veel respect voor elkaar en dit is altijd goed gegaan, totdat Sarah een keer een stuk bot van Kai afpakte. Toen is Kai even boos geworden.
Met Ziggy heb ik het dus geprobeerd in het begin om haar naast Kai te laten eten, maar dit ging dus niet, omdat zij iedere keer Kai ging lastig vallen (zij is altijd eerder klaar, Kai eet heel langzaam en zij wil dat zijn eten pikken). En in het begin moest ik ze zelfs uit elkaar houden na het eten, want dan was Kai een beetje "agressief" en dan liet ik ze altijd even afkoelen (in de bench en mand).
Maar sinds een paar weken eten ze samen buiten en het gaat perfect. Kai is niet meer zo agressief en gisteren kregen ze makreel (en Kai lustte het niet) en in het begin gromde Kai dus naar Ziggy als ze in de buurt kwam, maar toen Ziggy netjes naas mij in de deuropening zat te wachten kwam hij haar een soort van toestemming geven om zijn vis op te eten door haar een kusje te geven op haar snuitje. Zo lief!! :-* En toen heeft Ziggy zijn vis op mogen eten. Ik stond versteld! ???
Door Cathelijn
#536153
bij mij eet er 1 in de keuken/kamer en 1 op de gang.
Jonas verdedigt zijn eten niet, maar is supersnel en wil dat van Floor ook nog opeten.
Floor laat zich opzijduwen of wordt juist fel, dat ligt aan de maaltijd ;)
Maar als ik ze allebei 1 hapje wil geven, kan dat heel makkelijk naast elkaar.
Door "inge"
#536163
Bij mij eten de shelties ieder in hun eigen bench en Richa op de gang.Niet omdat ze vechten maar omdat met name Django zo vreselijk gaat schrokken als hij denkt dat een ander bij zijn eten kan of dat hij zelf naar een ander kan.
Door conleeuw
#536170
ik voer mijn honden vaak uit mijn hand, dan kunnen ze naast elkaar staan en zelfs zonder ruzie te maken beiden dezelfde stuk uit mijn hand pakken ook zonder ruzie ::) dus ze kunnen het wel
Door Helen
#536175
Ze kunnen samen een bord aflikken of kaasjes uit de hand eten en als er eten valt pakt de snelste dat en de ander komt dan naar mij toe, omdat ik ze geleerd heb dat als er een iets 'misloopt' ze dan bij mij nog wat kunnen halen. Dit voorkomt veel nijd. Ze vallen ook niet uit naar andere honden als ze in de buurt staan en mijn honden krijgen een kaasje. Daar ben ik gigastreng in. Dat sta ik absoluut niet toe. Ik beloon ze altijd uitgebreid voor tolerant gedrag.
Maar samen eten doe ik gewoon niet. Balou is erg fel op voer en eet heel snel. Ik vind het vragen om problemen. Dus of het keukenhekje zit er tussen, of ik zit er tussen.
Laatst gewijzigd door Helen op ma 24 apr 2006, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536183
Ik had er één die apart moest en dat al vaak voor dat het eten er daadwerkelijk was (teveel stress) Nu eet alles bij elkaar op 1 pup na maar dat is meer dat het voor mezelf rustiger is om geen 3 pups uit elkaars bakje te hoeven plukken
Door tieneke
#536186
conleeuw schreef: ik voer mijn honden vaak uit mijn hand, dan kunnen ze naast elkaar staan en zelfs zonder ruzie te maken beiden dezelfde stuk uit mijn hand pakken ook zonder ruzie ::) dus ze kunnen het wel
Doe ik vaak met het ochtendeten ;)
Gaan ze nog mooi voor zitten ook ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door