Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door daydo
#534246
Hier dan voor de eerste keer een menu voor Daydo.

Daydo weegt 29kg is nu 2jaar en heel actief.
Hij krijgt in ieder geval niet teveel ,hij staat juist goed(niet te dun en zeker niet te dik)

ma: stuk runderpens+konijnkarkas (konijn niet opgegeten)

di: stuk runderpens(kleintje)+ 2 kipkarkas

woe: gemalen vleespakket rund(1kg) + 250gr gfmix+ suplementen

do: kipkarkas+nekken

vr: gemalen vleespakket(1kg)

za: beetje gekookte vis+kiemen+rundsnippers(500gr) +recreatiebot

zo: stuk hertepens met inhoud+ 2kipvleugels+ orgaan van 1 eend licht gekookt

ma: eendkarkas ong. 1kg

di: gemalen vleespakket(1kg) + 250gr gfmix+ supplementen+1ei

woe: 1zalmkop+ 1multi-vitaminepil(zalm niet opgegeten)

do: zelfde zalmkop (wel opgegeten) ;D

vr: blikje tonijn+ 250grgfmix+ suplementen+1ei
rundsvleessnippers(500gr)+4 runderribben(knaagt
enkel het vlees eraf)

za: kipkarkas+ nekken+100gr kiphartjes(licht gekookt)

zo: schapevlees+ kiemen

ma: hertestrot

gfmix:
andijvie,wortelen,peterselie,bloemkool,brocoli,rode kool,savooi,appel,raapjes,knoflook,gekookte boontjes
kiemen :alfalfa,zonnebloemkers, rucolakers,mosterdkers,radijskers,brocolikers,taugé+ mengeling van kiemzaad voor vogels.

Niet alles tegelijk natuurlijk ;D

suplementen:
biergist(tot de pot leeg is, koop dan geen nieuwe meer ;))
zonnebloempitten
pompoenpitten
sesamzaad
zeewier
lijnzaad
noten
kelptabletten van de HEMA
2tabletten bevatten:kelp 216mg
lecithine 32mg
brandnetel 32mg
visoliecapsules van de Hema( voor als ik geen vis geef)

Ik probeer nog steeds nieuwe soorten, tot nu toe lust hij geen konijn en hert.Ik blijf het aanbieden maar tot nu toe zonder succes
Schaap,eend en vis begint te lukken ::)
geit nog niet gevonden en duif nog niet geprobeerd.
Ik moet heeeel voorzichtig nieuwe soorten toevoegen, vasten lukt niet, na 3 dagen eet hij het nog niet op.

Ik geef een beetje op gevoel er word hier weinig gewogen.

Ik geef niet veel extra orgaanvlees, omdat er in die vleespaketten wel voldoende orgaan zit en hij krijgt dagelijks z'on kleine 80gr orgaanlever en hart (gekookt) als beloning tijdens de training.

Zijn ontlasting is stevig bruin/zwart/groen, alleen wit na een recreatiebot en iets slapper na pens vandaar dat ik er wat bot bijgeef.

Vleespaketten zijn bijna op dan komen er geen nieuwe meer ;) ;)
idem biergist

Vuur er maar op los: wat kan nog beter of wat zou ik beter niet meer geven.
Door 202spots
#534257
daydo schreef: za: beetje gekookte vis+kiemen+rundsnippers(500gr)
Alleen de vis vlees beetje koken kan wel,maar de graat kookt heel vlug en kan echt niet gekookt gegeven worden!
Orgaanvlees beetje koken is ook okay...
Ik vind dat alles er prima uit ziet!
gfmix:
andijvie,wortelen,peterselie,bloemkool,brocoli,rode kool,savooi,appel,raapjes,knoflook,gekookte boontjes

kiemen :alfalfa,zonnebloemkers, rucolakers,mosterdkers,radijskers,brocolikers,taugé+ mengeling van kiemzaad voor vogels.
Niet alles tegelijk natuurlijk ;D
Wat bedoel je met vogel kiem zaad?? En niet alles tegelijk?
Van mij mag je alle groentes en kiemen gerust in 1 mix gooien hoor ;)
(Ik vind dat radijs 'n beetje te scherp is,en dat zou ik zelf weg laten)
Door daydo
#534360
vogelkiemzaad is zoals het woord zelf zegt: zaadmengeling speciaal om te kiemen voor vogels.

Met niet alles tegelijk bedoel ik de kiemen, ik heb 4 kiembakjes dus 4 kiemsoorten tegelijk en iedere keer iets anders.
radijskiem is maar weinig ik eet het zelf veel te graag ;D
Laatst gewijzigd door daydo op vr 21 apr 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door noppp
#535053
Even een reactie; waar zijn al die zaden en supplementen goed voor?
Het lijkt mij een hele apotheek die erin gaat?
Door Lizzy
#535072
Omdat er geen gewichten van alles bij staat, kan ik ook niet voor je uitrekenen hoe je percentages zijn. Maar goed, het ziet er zo op het oog prima uit.

Qua supplementen:
Biergist zou ik inderdaad niet meer geven. Zonnebloempitten vind ik zelf geen aanrader. Bevat omega 6 vetzuren en dat zit al genoeg in verse/rauwe voeding. Zeewier en kelp zou ik niet samen geven en ik zou hier ook niet teveel van geven. Te is ook weer niet goed.
Door daydo
#535742
Bedankt voor de reacties.
Van die hele apotheek ;D ;D krijgt hij niet alles tegelijk een soort of 3 per week of zelfs om de 14 dagen.
Die vele verschillende zaden(kiemen) krijgt hij omdat hij gfmix vaker laat staan dan dat hij het opeet.

De grootste reden is eigenlijk omdat Daydo zeker 4maanden aan een stuk alleen rund of kip wilde eten.
Kvv was en is geen optie wegens een allergie vermoedelijk op graan.
Hier werd me verteld dat ik dan zeker veel variatie aan gmix en kiemen moest geven en af en toe een multi-vitamine.
Nu eet hij ook al eend en schaap en zalmkop.

Ik had er nog niet bij stil gestaan dat ik dan ook wel mocht minderen met de supplementen :o

Ik zal deze week eens extra mijn best doen om alles te wegen, volgende week krijg je zijn menu met maten en gewichten ;) ;) ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door