Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#535257
Onze Luigi begint toch een beetje een oude man te worden. Zijn achterhand verslapt steeds meer en hopelijk gaat het aankomende lenteweer hem wat beter doen. Er komt wel een probleempje bij helaas.

De oude man heeft de afgelopen weken wat problemen gehad met zijn ontlasting. Het is nog niet heel ernstig maar voordat het wel een groot probleem gaat worden wil ik toch eens kijken of er nog iets aan te doen is.

Hij verliest namelijk zo nu en dan ontlasting. Het is in totaal nu 2 keer voorgekomen dat ik het gezien heb maar vanmorgen zag ik ook dat hij vieze achterpootjes had dus het is ook gebeurd toen ik het niet gezien heb.

Twee weken geleden liet hij een wind en toen floepte er wat mee naar buiten. Niet echt van opgekeken want dat kan immers gebeuren en zeker als je al wat ouder bent. Vorige week kon hij zijn ontlasting echt niet ophouden terwijl hij continu de mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan. Het viel er als het ware gewoon uit. En vanmorgen zag ik dus dat hij bruine vlekken op zijn achterpootjes had zodat er waarschijnlijk weer wat uitgevallen is zonder dat ie het doorhad.

Niet alleen is het vervelend voor hem maar voor ons is het ook wat lastig. Zou er nog iets aan te doen zijn? Hij is nu 12,5 jaar en als het even kan willen we hem nog wel even houden.
Door Lizzy
#535262
Poeh! Moeilijk. Ik weet het eerlijk gezegd niet... Ik zit wel aan "spiersupport" van de groene os te denken. Dat zou misschien een gunstige werking op zijn achterhand maar ook zijn sluitspier kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door Laika
#535321
Mijn dobermann Laika is bijna 8 en heeft deze problemen ook af en toe. Het gebeurt voornamelijk als ze erg nerveus is. Maar ook vind ik wel eens een drolletje waar ze gelegen heeft. Ik heb er nog niets aan proberen te doen (het zijn keiharde barf-drolletjes) dus daar kan ik je niet me helpen. Misschien zijn er buiten het spiersupport oefeningen ? Of in een uiterst geval anabolen ?

Mariska
Door conleeuw
#535410
Bess heeft er ook last van, lijks soms gewoon of het ook in haar slaap gebeurt, dus dat zij gewoon poept in haar slaap, en dan stug doorslapen, in een lange donkere vacht is het dus echt sh*t. Schoonmaken doe ik zoveel mogelijk met billenpoets doekjes, omdat ik haar niet om de dag in bad wil doen, dan gaat het ineens weer een week goed. Ik ben niet bereid om haar weg te doen zolang zij er geen last van heb, zij is zalig onbewust ervan, als ik haar schoonpoets, doe ik het alsof ik haar een knuffelbeurt geef, ligt ze vrolijk te kwispelen met haar poepbesmeurdestaart ;D. Ik heb ook het idee, dat zij gewoon heel laat door heb dat zij moet, als zij moet, dan staat ze op en nog voordat ze twee stappen van haar bed heb gezet om naar buiten te gaan begint ze al te drukken? En dit kan gebeuren nog geen 15 minuten nadat ze uitgebreid buiten is geweest. I just take it in my stride, so be it ;)
Door Erna
#535470
Oww maar ik laat hem ook niet inslapen vanwege dit hoor. Het is gewoon wat lastig, meer niet.......en als er nog iets aan te doen is dan doe ik het graag.

Voor nu krijgt hij gewoon extra knuffels omdat ie toch een beetje zielig is.
Door tieneke
#535481
Gewoon een ouderdomskwaal ;)
Kobus had dit ook en meestal gebeurde dit in zijn slaap...werd ie wakker en keek hij echt zo van:heb ik toch niet gedaan? ???
Door Erna
#535500
geer schreef: ...of misschien zou acupunctuur kunnen werken, je zou altijd even Tannetje kunnen vragen...
Zou dat ook voor zijn slappe spieren werken?

Hij heeft vanmiddag nog Reikie gehad van Miranda en dat vond ie wel erg prettig.
Door Nelly
#535501
Ashley had dit op het laatst ook, de keuteltjes vielen er zomaar uit terwijl hij lag te slapen. Hij had het echt totaal niet in de gaten. Gelukkig waren het ook altijd kleine harde drolletjes die je zo kon oppakken. Hij was toen overigens ook al 12 jaar.
Door geer
#535512
Offf....zit even te zoeken... Puur Spondy zou je ook
kunnen proberen:

Indicatie(s)
Bij spondylose
• Bij Chronische achterhandslapte, met atrofie van de achterhandspieren, vertraagde stelreflexen, waarbij het dier soms over de eigen poten struikelt en op de voorkant van de voet staat
• Puur Spondy heeft een gunstige werking op het laatste deel van het ruggenmerg en daardoor ook op de functie van de achterhandspieren, blaas en endeldarm.
• Puur Spondy kan de pijn bij spondylose van borst- en lendewervels en bij artrose van heup- en kniegewrichten verlichten.
• Puur Spondy kan zonder bezwaar in combinatie met Spiersupport van de Groene Os Dierdrogist worden gebruikt.

Toelichting
Bij spondylose
Eigenschappen per ingrediënt:
Harpagophytum, een bereiding uit Duivelsklauw, heeft een gunstig effect in het geval van botaanwas bij spondylose in het deel van de rug dat vlak boven de borstholte en de buik ligt en op de zich door de achterhandslapte versneld ontwikkelende artrose van heupen (heupdysplasie) en knieën.
Plumbum metallicum, een bereiding uit lood, bij neurologische uitval en atrofie van de bespiering van de achterhand.
Strychninum nitricum, een bereiding uit strychnine, verlaagt de prikkeldrempel in het deel van het ruggemerg boven de buikholte, zodat Puur Spondy mede daardoor in staat is beginnende klachten met de ontlasting en het urineren te verminderen.
Door Erna
#535521
Of ie spondylose heeft weet ik niet, het zou mij niet verbazen trouwens.

Hij heeft achterhandslapte, zeer zeker atrofie van de achterhandsspieren.

Hij sleept een beetje met zijn voeten, alsof ie sloft. Maar echt op de voorkant van zijn voet staat ie ook weer niet.

Het is wel een middel wat ik zou willen proberen voor hem. Weet je waar ik het kan kopen?

Het gaat me gewoon wat aan het hart voor die oude lobbes. Van de voorkant ziet hij er nog bere sterk uit maar vanaf zijn lendenen is het echt een oud scharminkeltje aan het worden. Zijn koppie wil nog zoveel maar kan het niet en dat vind ik triest.

Hulp wil hij verder ook niet......als ik hem van de trap af wil helpen gaat ie grommen..hahahaha Lekker ding is het nog.
Door tieneke
#535607
Nelly schreef: Ashley had dit op het laatst ook, de keuteltjes vielen er zomaar uit terwijl hij lag te slapen. Hij had het echt totaal niet in de gaten. Gelukkig waren het ook altijd kleine harde drolletjes die je zo kon oppakken. Hij was toen overigens ook al 12 jaar.
Net als Kobus ;)
Hij was toen echt op het einde van zijn rit :'(
Heb ze allemaal met liefde opgeruimd.
Door conleeuw
#535613
tieneke schreef: Net als Kobus ;)
Hij was toen echt op het einde van zijn rit :'(
Heb ze allemaal met liefde opgeruimd.
als ik eerlijk ben, vindt ik het ook eigenlijk helemaal niet erg, zolang Bess zich niet shit gaat voelen omdat het gebeurt, maar wat ik al schreef, volgens mij weet ze het niet eens :-\ het is nog zo'n schat, komt ook vrolijk nog knuffels ophalen, en vreten als een dijker al moet ik het bijna voorkauwen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door