Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roxy
#535330
mijn hond heeft een epilepsie aanval gehad, ik heb gelezen op internet dat het heel vaak voorkomt, ook dat er veel mensen zijn die zeggen dat ze na het overstappen van brokvoeding op vers voer de aanvallen veel minder voorkomen of zelfs helemaal verdwenen zijn, wat weten jullie daarvan? en hoe zit het dan met de tanden, want ik had begrepen dat brokken juist heel goed zijn voor de tanden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#535346
Ik denk dat deze vraag beter onder medisch past. ;)
Maar er zijn inderdaad gevallen bekend waarin de overstap naar vers epileptische aanvallen heeft doen verminderen of zelfs verdwijnen. Gebruik anders even de zoekfunctie, want er is hier op het forum al meer over geschreven.
En de tanden worden op vers alleen maar schoner. Veel schoner dan op brokken. Wat mij betreft kan de uitspraak dan brokken goed zijn voor de tanden naar het rijk der fabelen worden verwezen. Ik snap niet hoe dergelijke 'koekachtige' dingen de tanden zouden moeten schoonmaken. Zeker niet als je je bedenkt dat de meeste honden nauwelijks kauwen op die dingen.
Als je vers voert kun je je hond pas ècht iets te kauwen geven.

Barfplaats wordt gesponsord door