Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kuszco
#535056
Ik wil graag over gaan stappen op KVV. Momenteel krijgen onze honden brokken.Ik ben mij aan het verdiepen in het aanbod.
Wat adviseren jullie? Onze honden krijgen 3 grote en een piepkleine maaltijd per dag.
Tussen iedere maaltijd zit ong. 5 uur.
Daar kan ik moeilijk mee schuiven,omdat ik denk dat Zita(de labrador met de toevallen) s'nachts te lang zonder eten zit. Ze eten nu dus om 22.00u de laatste keer en om 7.30u weer de eerste keer. Ik wil natuurlijk graag zo overstappen dat de honden er zo min mogelijk last van hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#535066
Ik zou dan gewoon het aantal maaltijden aanhouden wat je nu geeft en deze stuk voor stuk vervangen door kvv, zodat je aan het eind van de week over bent.
Door Netty
#535073
[quote="Kuszco"]
Hoi Angelique,dus ik kan echt meteen een hele maaltijd vervangen? Niet eerst een lepel toevoegen.
[/quote]
tussen brokken en vers moet ongeveer 8 uur zitten, dat is beter voor het verteren in de maag.
je kunt gewoon de honden in een keer over zetten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#535074
[quote="Kuszco"]
Hoi Angelique,dus ik kan echt meteen een hele maaltijd vervangen? Niet eerst een lepel toevoegen.
[/quote]

Als je heel erg bang bent voor problemen kun je ook dat doen, is heel erg veilig, maar zo doe je er wel een stuk langer over. Je maaltijden zijn per stuk volgens mij al erg klein, dus zie ik er niet zo'n probleem in om dit per maaltijd te doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#535198
Als ze niet een maagdarm probleem hebben zou ik in 1 x overstappen ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Mag ik vragen waarom je je honden zo vaak voert, ik zou dat nadat je bent overgestapt ook terug gaan brengen naar 1 of 2 maaltijden per dag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#535221
[quote="sylvia"]
Als ze niet een maagdarm probleem hebben zou ik in 1 x overstappen ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Mag ik vragen waarom je je honden zo vaak voert, ik zou dat nadat je bent overgestapt ook terug gaan brengen naar 1 of 2 maaltijden per dag.
[/quote]

Wat ik elders gelezen heb krijgt de hond op een nuchtere maag epileptische aanvallen. Mede om die reden zou ik ook liever niet in 1 keer omschakelen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#535317
[quote="Angelique"]
Wat ik elders gelezen heb krijgt de hond op een nuchtere maag epileptische aanvallen. Mede om die reden zou ik ook liever niet in 1 keer omschakelen.
[/quote]

Waarom niet ? Dat verklaard alleen waarom er zovaak gevoerd moet worden. (waar ik me dan bij afvraag of de aanvallen wel echte epileptische aanvallen zijn of epileptieforme aanvallen) je zou eerder verwachten dat het dan iets met de suikerspeigel te maken heeft of een stress aanval (die erg op epileptie kunnen lijken , Bunny had dat ook)
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 23 apr 2006, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#536107
Hoe kom ik erachter of het epileptieforme aanvallen zijn of echte insulten. Kan dat alleen door bloedonderzoek?
De eerste keer dat ze de aanval kreeg in oktober had ze ook ernstige diarree gedurende 3 dagen en was ze al meer dan 20 uur nuchter.
Ik dacht dat ze gewoon van haar stokje gegaan was. Maar nu 7 maanden later in april was ze nuchter van de avond ervoor. Ook alweer 13 uur. Ik denk persoonlijk dat dat te lang voor haar is. Daarom krijgt ze nu een extra maaltijd voor het slapen gaan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536185
[quote="Kuszco"]
Hoe kom ik erachter of het epileptieforme aanvallen zijn of echte insulten. Kan dat alleen door bloedonderzoek?
De eerste keer dat ze de aanval kreeg in oktober had ze ook ernstige diarree gedurende 3 dagen en was ze al meer dan 20 uur nuchter.
Ik dacht dat ze gewoon van haar stokje gegaan was. Maar nu 7 maanden later in april was ze nuchter van de avond ervoor. Ook alweer 13 uur. Ik denk persoonlijk dat dat te lang voor haar is. Daarom krijgt ze nu een extra maaltijd voor het slapen gaan.
[/quote]

Beschrijf eens hoe zo'n aanval eruit ziet , is ze buiten bewust zijn , verliest ze urine of ontlastig tijdens zo'n aanval of is ze bijvoorbeeld gewoon bij maar verstijfd ze , valt om en raakt dan in paniek en probeerd op te krabbelen wat niet lukt?
Door Kuszco
#536352
Ze begint eerst als een dolle hond te sprinten. Maar veel harder zodat het meteen opvalt dit is niet goed.
Dan gaat zezitten en braakt gal. Vervolgens sluipt ze over de grond alsof ze bang is en gaat beschutting zoeken. Onder een tafelB.V. Vrijwel meteen daarna valt ze op haar zij. Wordt helemaal stijf. Laat ontlasting lopen. Ze lijkt wel te voelen dat ik bij haar ben.
Dit duurt niet zo heel erg lang. Misschien 1 minuut. Dan begint ze te piepen,net alsof ze droomt. Dan wordt ze weer rustig en wil weer graag opstaan.
Gedurende ong. half uur is ze wat aanhankelijker als anders en daarna is alles weer gewoon.
Die twee keer die ze gehad heeft had ze van tevoren behoorlijke darmrommelingen.
Door chrisje
#538792
Wat ik heb begrepen van de lezing van Mogens E. is dat een hond 24 uur nodig heeft om zijn eten volledig te verteren. Of ben ik hier verkeerd in?
Hoe kan een hond dan nuchter zijn na 13u.? Deze vraag wil ik even stellen aan iemand die hier meer kennis van heeft dan ik.

Ons meisje heeft ook epi, één keer per twee weken. Bij haar kwam de aanval meestal na haar eten. Toen ben ik van 2 maaltijden naar één maaltijd overgestapt. Nu komt de aanval niet noodzakelijk meer na haar eten, maar komt ie soms op een ander moment. Als de aanval zit te broeien, moet ie er volgens mij toch uit. En een trigger kan vanalles zijn. Eerst was de trigger haar eten, nu kan het de ijskast zijn die open gaat. Ik heb me in het begin ook zeer veel vragen gesteld ivm. de epi, ik heb me gek gepiekerd.
Ik hoop voor jullie dat de aanvallen op deze frequentie blijven voorkomen. Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte, want het speelt toch wel een rolletje in het dagelijks verloop van je doen en laten.
Door Kuszco
#541492
Ik weet niet hoe dat kan. Maar Zita kreeg om elf uur s'avonds haar laatste brokken.Vaak was ze dan misselijk als ik om7 uur beneden kwa. Bij het uitlaten braakte ze dan gal.Er zat verder niets bij. Momenteel ben ik haar aan het overzetten op KVV ik weet niet hoe haar maag dan s'morgens gevuld is.
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat haar mag pas na 24uur leeg zou zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#541499
Een hond heeft een 24 uurs vertering dat wil zeggen dat het continu doorwerkt (als er voedsel inzit) bij mensen is het verteringsysteem 's nachts in ruste bij honden niet, maar dat zegt niet dat het 24 uur duurt voor zijn maag leeg is, die is namelijk veel eerder leeg, bij brokken en kvv is hij ook vrij snel leeg bij Barf voer je grote stukken en daar blijft de maag langer gevuld.
Door chrisje
#542093
[quote="sylvia"]
Een hond heeft een 24 uurs vertering dat wil zeggen dat het continu doorwerkt (als er voedsel inzit) bij mensen is het verteringsysteem 's nachts in ruste bij honden niet, maar dat zegt niet dat het 24 uur duurt voor zijn maag leeg is, die is namelijk veel eerder leeg, bij brokken en kvv is hij ook vrij snel leeg bij Barf voer je grote stukken en daar blijft de maag langer gevuld.
[/quote]

Ok, weer wat bijgeleerd ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door