Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#534577
Gisterenavond zagen we ineens dat Linga 1 dikke teen aan haar voorpoot had. Het kan niet anders dan dat het vrij plotseling op is komen zetten, want ze liep ook een beetje mank en ik zie alles altijd direct.

Vanmorgen is haar hele voetje dik. De ene teen is het dikst. Ook wat rood.

Ik heb haar hele voet geinspecteerd en ik kan nergens een wondje vinden.... Ook voelt de teen of de voet niet warm aan. Het doet ook niet echt waanzinnig zeer want ze loopt er vanmorgen redelijk normaal op.

Wat kan dit zijn? Abces? Steek van een beest?

Wat zouden jullie doen, aankijken of naar de DA? Ze heeft vanmorgen wel gewoon gegeten, heeft eetlust, was vanmorgen ook gewoon heel enthousiast toen we beneden kwamen, maakt dus geen zieke indruk, maar ik vind haar wel een beetje hangerig.... Ze is nu ook in haar mandje gaan liggen. Zo unlike Linga.
Door Eidos
#534592
Hmmz... als het zo ineens op komt zetten ( die dikte en roodheid ) zou ik er persoonlijk even naar laten kijken ... Wie weet idd een steek of misschien een doorn ofzo.... Denk in ieder geval al aan een kleine ontsteking ook omdat ze wat hangerig is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#534597
Pjiew, moeilijk te zeggen wat jij nu moet doen :-\.

Als het verder niet megapijnlijk is zou IK het even aanzien. Misschien even een badje geven, zodat je vaak beter kan zien of je een ienepiene gaatje over het hoofd hebt gezien. Een infectie of abces straalt toch altijd warmte uit en is meestal ook erg pijnlijk. Ik zou zo denken dat ze die teen flink gestoten heeft. Ik zou dus in ieder geval traumeel ingeven.

Dikke kus voor Plinga erbij :-*
Door conleeuw
#534600
Als ze niet mank loopt, en je kan geen kapotte plek vinden en ze heb geen koorts dus geen duidelijke ontsteking, zou ik zelf het nog even aankijken. Als Jazz een misstap maakt kan zij ook wel eens een dikke poot krijgen, ik smeer wel eens arnica (gelukkig likt Jazz niet als ik zeg dat het niet mag, nou meestal niet) Als ze mank loopt laat ik het ook even een paar dagen, of ze moet haar poot helemaal niet gebruiken dan wil ik nog wel eens een foto laten maken. Maar uiteindelijk moet jij natuurlijk, als je het niet vertrouw of wil afwachten, naar jou gevoel luisteren. Wel zielig zo te horen.
Sterkte ermee, Jazz loopt ook al een week mank, vorig weekeind een misstap, en heel langzaam gaat het beter, maar ze is gelukkig niet zielig :D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#534602
Owhhh Liz het is zo makkelijk om jou altijd dingen te vragen en dan geef je altijd zo verstandig raad...... en nu moet ik iets verstandigs zeggen.... :-\ :-\

Ik zou het toch nog even aankijken hoe het zich ontwikkelt. Het is niets iets waar ze erg veel pijn aan heeft (lijkt het nu) en misschien zakt het ook wel weer af.

Als je het uiteindelijk niet vertrouwt ben je tenslotte nog zo bij de DA.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534604
Mischien is ze gestoken in dit jaar getijde worden alle steekinsecten wakker en sommige ziijn nog niet echt heel erg mobiel, hommels en bijen willen nog wel eens stil op de grond liggen dus misschien is ze in het park wel op een bij ,hommel of ander steekbeest gaan staan.
Door Lizzy
#534607
Ik heb haar voetje nu 2 keer in de soda gehad en net weer helemaal geinspecteerd met een zaklampje. Kan echt niks vinden... Ik heb er wat rescue spray op gespoten want als mijn wijffie IETS heel lekker vindt is het wel zalf! Dat MOET eraf. Maar ja, blij is ze niet want ze is net (na de inspectie) zelfs in haar bench gaan liggen... Ze heeft geen koorts, ze loopt niet echt heel erg mank. Het is misschien wishful-thinking maar de zwelling lijkt ietsjes te zijn afgenomen... Als we het ook maar even niet vertrouwen, gaan we toch naar de DA, maar we kijken het voor nu nog maar effekes aan.... Kus is doorgegeven Angelique! Thanks!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#534623
Gelukkig dat het al iets minder wordt. Ik denk ook aan een insectenbeet. En daar kan je je soms ook best een beetje ziek van voelen (spreek uit eigen ervaring). Geef die zielige Linga maar een dikke knuffel :-*
Door Birgit
#534640
Met een vergrootglas zou ik ff kijken ( zo heb ik een keer een heel klein doorntje opgespoord ) en wat jij al hebt gedaan, die badjes zou ik ook doen. En ook ik zou het even aankijken. Je kan altijd nog naar de DA. Dikke knuffel voor Linga :-*
Door ginny
#534661
mijn kat is ook eens gestoken in haar voetje door een bij, binnen no time zag het er niet uit, idd net een klompvoetje helemaal opgezwollen, het is na een paar uurtjes langzaam wat minder geworden maar het duurde wel bijna een dag voordat het helemaal weg was.

verder kan ik je geen tips geven, idd, je geeft zelf altijd zulke goeie tips, zou dus niet weten wat ik je zou moeten adviseren, goed in de gaten houden maar dat doe je al :)

groetjes simone
Door Lizzy
#534902
Getsie... nou, het is een ontsteking hoor. Kan niet anders. Er komt inmiddels vocht uit haar voetje. De zwelling is ietsjes minder, maar het is nog steeds niet goed. Het zijn niet haar nagels. Zit ook niet echt tussen de tenen maar meer bovenop 1 teen. Ahhh, mijn arme schetepeteetje... Ze is zoooo lief en ze laat al dat getut met d'r pootje zooooo lief en gelaten toe. We zetten haar nu een paar keer per dag in de soda. Even afwachten hoe het morgen eruit ziet!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door