Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ornella
#534622
Sorry voor de beginnersvraag, ik heb even rondgezocht maar ik kon niet echt een antwoord vinden...
Ik zit nog te dubben welk merk kvv het beste is voor mijn hond. Op dit moment krijgt hij smuldier, maar daar wil ik ermee stoppen, omdat ik nu andere adressen heb gevonden waar ik van alles kan krijgen. Maar nu wordt het lastig...welke merk?
Mijn hond is een newfoundlander reu van bijna 3 jaar en weegt 67 kg. Hij heeft een pollenallergie waarvoor hij homeopatisch wordt behandeld, maar ik hoop hem te kunnen ondersteunen met vers voer. Vorlopig zit barfen voor mij nog niet in (ik voer maar 10 dagen vers), ik wil het wel langzaam opbouwen (het heeft me drie dagen gekost om hem een kippenvleugeltje te laten eten :-\ ).
Alvast bedankt,
Ornella
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534668
Welk merk je wilt gaan voeren ligt eraan welk merk jou het meest aanspreekt, of je er makkelijk aan kunt komen en belangrijk of je hond het er goed op doet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534692
[quote="Tinker"]
Een hond van 67 kilo voeren met kvv is wel hartstikke duur.Smuldier is de goedskoopste kvv,dan heb je ook nog AHV en die is ook nog vrij voordelig.Dan komen de wat duurdere merken zoals Energique,Duck,Carnibest deze kvv's kosten ongeveer 3 euro per kilo.Smuldier komt op ongeveer 1,25 per kilo en is te verkrijgen bij oa C1000.Een hond van 67 kilo moet ongeveer 1200 gram kvv per dag eten.Wat je ook kunt doen is verschillende merken kvv voeren,niet allemaal op een dag,maar bv Maandag's Duck,Dinsdag Smuldier etc.Zo krijg je wat afwisseling.
[/quote]

Ik heb nog nooit 3 euro de kilo betaald voor een kvv
Voor ongeveer 2,25 heb je een kilo bibi . Daarbij komt ook nog dat je van de zogenaamde goedkope kvv's meer moet voeren en dan kom je uiteindelijk helemaal niet zo goedkoop uit.
Door Jolly
#534697
Ik ben het met Sylvia eens, daarbij ligt het er ook nog eens aan of de hond veel/weinig energie verbruikt en of hij/zij gecastreerd is.
Ik voer bijv Bibi en dan alle smaken, mijn oudste reu is bijna 7 jaar en weegt 40 kilo. Hij is gecastreerd, dus wordt hij snel vatsig.
Hij krijgt rond de 650 gram per dag, want dus minder is dan de 20 gram per kilogram lichaamsgewicht wat men meestal aanhoud. In de winter krijgt hij echter meer, omdat hij dan meer energie verbruikt met warm blijven.
Mijn jongste reu is nu bijna 14 maanden en krijgt rond de 800 gram bibi per dag, hij heeft dit echt nog nodig.
De stuiterbal.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#534698
[quote="Ornella"]
Sorry voor de beginnersvraag, ik heb even rondgezocht maar ik kon niet echt een antwoord vinden...
Ik zit nog te dubben welk merk kvv het beste is voor mijn hond. Op dit moment krijgt hij smuldier, maar daar wil ik ermee stoppen, omdat ik nu andere adressen heb gevonden waar ik van alles kan krijgen. Maar nu wordt het lastig...welke merk?
Mijn hond is een newfoundlander reu van bijna 3 jaar en weegt 67 kg. Hij heeft een pollenallergie waarvoor hij homeopatisch wordt behandeld, maar ik hoop hem te kunnen ondersteunen met vers voer. Vorlopig zit barfen voor mij nog niet in (ik voer maar 10 dagen vers), ik wil het wel langzaam opbouwen (het heeft me drie dagen gekost om hem een kippenvleugeltje te laten eten :-\ ).
Alvast bedankt,
Ornella

[/quote]

Echt slechte kvv merken zijn er volgens mij niet, een kvv is zo goed als dat jou hond het er op doet ;). Welke merken kun je krijgen? Ik zou zeggen probeer eens een paar weken een bepaald merk en kijk hoe het bevalt.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#534703
[quote="Tinker"]
De goedkoopste variant van Carnibest kost € 2,95 per rol(de Lam&rijst 3,50),voor Duck Uitmuntend betaal je hier € 3,10 per kiloverpakking.
[/quote]

Maar als je dit in grotere hoeveelheden inkoopt (als je die vriezerruimte hebt) wordt de prijs ook weer lager. Ik betaal 2,30 euro per kg carnibest.
Door Hanny
#534712
Volgens mij ging de vraag helemaal niet over financiën, maar over welk merk.
Lijkt me logisch, dat als je een grote hond hebt er dan ook een flinke hap eten nodig is.
Welk merk zou ik niet weten, kilo pakken lijken me handiger, dan 100 grams plakjes en verder zou ik iets over de samenstelling aan de weet willen komen, als die er al is. Gewoon uitproberen.
Als een produkt voor jou makkelijk te verkrijgen is, telt dat zeker mee en als je hond het er dan ook nog goed op doet, ben je dubbel blij.
Door roefus
#534714
Ik koop CB ook niet in woest-grote hoeveelheden. Kan het gewoon in mijn woonplaats krijgen, dus daar ga ik de vriezer niet mee volmaken. De beestjes barfen en voor die enkele keer dat ik weg ben liggen er een paar rollen lam/rijst van carnibest.
Het lijkt me prima voer, maar die variatie kost inderdaad 3,50.
Door roefus
#534715
[quote="Hanny"]
Volgens mij ging de vraag helemaal niet over financiën, maar over welk merk.
Lijkt me logisch, dat als je een grote hond hebt er dan ook een flinke hap eten nodig is.
Welk merk zou ik niet weten, kilo pakken lijken me handiger, dan 100 grams plakjes en verder zou ik iets over de samenstelling aan de weet willen komen, als die er al is. Gewoon uitproberen.
Als een produkt voor jou makkelijk te verkrijgen is, telt dat zeker mee en als je hond het er dan ook nog goed op doet, ben je dubbel blij.
[/quote]

Wat de samenstelling betreft, zo heb ik begrepen, zit in Carnibest een 30% aan spiervlees (in ieder geval de natuur, dacht ik).
Smuldier compleet is merendeels een pens-variatie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534740
Ik zou dan wat creatiever in gaan kopen of het samen kopen net als wat veel andre bpleden doen. Vanaf 100 kilo krijg je vaak al korting als je dat deelt met wat andere mensen en omstebeurt rijdt dan ben je er ook.

Overigens ben je met Barf weer een stuk goedkoper uit als je een beetje leuke adresjes zoekt.
Door Ornella
#534846
Dank jullie allemaal.
Mijn hond is niet gecastreerd, en omdat ik in de zomer reddingswerk doe met hem, en dus 4 uur per week train, verbruikt ie best wel veel. Afgelopen zomer moest ik hem flink wat bijvoeren anders werd hij te mager.
Ik moet zeggen dat ik hem nu 10 dagen smuldier heb gegeven, en hij doet het goed op, maar ik blijf denken dat ie niet zo compleet is zoals het hoort. Behalve dat ie vreselijk stinkt :-X ik denk dat er te veel pens in zit. Ik zat zelf te denken aan bibi, en heb nu voor een week besteld. Omdat er gemalen botten in zitten en er zijn verschillende variaties. Ik zag trouwens dat bibi in hoogvliet is, en dat is niet zo ver hiervandaan. Weet alleen niet welke hoeveelheden je moet nemen om minder te betalen.
En net gisteravond heb ik met iemand afgesproken om wat bij de groothandel te halen, dus dat zal dan ook goedkoper worden. Eerlijk gezegd is de prijs voor mij minder belangrijk, als mijn hond er maar goed op doet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534849
Smuldier is wel gewoon kompleet voer hoor alleen is het pens (of hart ligt eraan welke je hebt ) met een premix. Ik zou dan liever gaan voor een merk waar spiervlees bij zit en als calciumbron gemalen botten worden gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#534850
Persoonlijk ben ik een voorstander van zoveel mogelijk afwisseling in merken en soorten KVV. Mits je hond ertegen kan natuurlijk.
Door workingmalinois
#536483
Ik betaal voor Duck Uitmuntend Compleet 33,5 Euro voor 16kg.
Vanaf 5 dozen (80kg) wordt het thuisgebracht en is de prijs nog voordeliger. Vanaf 160kg nog voordeliger.

Omdat ik echter slechts part time Duck geef en Part time Barf, haal ik het met 16kg want anders is mijn vriezer te snel vol ;D
Door K&D
#536583
Ik wissel de diverse merken. Ik geef het meest Carnibest, Energique en wissel dat af met Smuldier en Barf. Dat bevalt prima omdat je dan niet zo afhankelijk bent van 1 merk. Als we een keertje een dagje of langer weggaan kun je zo een supermarkt induiken, of een slager opzoeken en wat vlees(bot) kopen. En een dagje geen eten is dan ook niet zo erg. Ik kan het je echt aanraden. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door