Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door robvanspijk
#533969
hallo mensen

ff voorstellen ik rob en mijn vriendin eva hebben sinds 2,5 week een staffordpup is nu 10 weken.
we hebben begin deze week ff geprobeerd met wat smuldier compleet dit vind hij erg lekker nu hebben we er ook een beetje smuldier vlees tussendoor gegeven.

nu weet ik alleen niet of we het wel goed doen. moet een puppy nog iets extra's krijgen in het wild zijn er natuurlijk ook geen speciale puppy konijntjes .

wie oh wie kan me wijze raad geven.
bvd
rob&eva
Door Tineke *
#533986
Als je begint met kompeet vers voer(kvv)is het belangrijk dat je de complete versie geeft.
Er is ook bibi,rodi en andere merken,moet je even kijken hier op barfplaats.

Tineke
Door Ike
#534156
Gefeliciteerd met jullie pupje ;) Sluit me geheel bij Tineke aan, zolang je maar de "complete"versie van een merk geeft is het ok, je hond komt dan niets te kort, je moet hem alleen (zolang hij pup is) meer voeren dan aangegeven op de verpakking, krijgt jullie pup alleen kvv of ook nog brokken?
Door robvanspijk
#534226
hij krijgt ook nog brokken ik had namelijk nog niet zo veel gehaald je weet natuurlijk nooit hoe hij het er op doet, nu heeft hij volgens mij dinsdag en woensdag smuldier gehad compleet, is volgens mij maar een compleet van met de groene verpakking, aangevuld met smuldier vlees(ik had namelijk hier op bp een stukje gelezen dat er veel pens in zou zitten in de compleet), wat ik wel merkte, dat hij wat rode oogjes had en dat er nogal wat oogsmeer of pus hoe je het ook mag noemen er uit kwam.
zal dit dan iets met het ontgiftigen te maken hebben, heeft een puppie van 10 weken daar ook al een beetje last van.

ik vond de ontlasting er beter uit zien op vers donker tot zwart
en op brokken lichtbruine ontlasting.
Door Ike
#534239
Zou de pup lekker helemaal overzetten op kvv, heb zelf spijt dat ik toen mijn hond pup was niet wist wat ik in het afgelopen jaar allemaal hier op BP gelezen en geleerd heb, dat had Ike menige darmontsteking/diaree en zogenaamde voedings allergieen bespaard!
Wat betreft ontgiften....ik weet eigenlijk niet of pupjes daar ook last van kunnen hebben, zijn hier wellicht genoeg andere mensen die dit weten, je zou ook een ander merk kunnen proberen( in deze rubriek staan alle merken en hun sites vermeldt dus kan je uitzoeken welk merk er bij jou in de buurt te koop is, succes ;)
Door Daisy75
#534286
leuk ee staffordpupje...ik heb twee van die monsters...
Ik vind het een slimme zet hoor om je pup volop op vers te zetten, ik heb met een van mijn staffords vreslejk veel ellende gehad met brokken en had ik geweten wat ik nu weet dan was ik al veeeeeel eerder met vers begonnen.
Als ik ooit weer aan pups begin ga ik ook meteen op vers..brokken dat komt er hier niet meer in, en smuldier is een goed voer hoor maar idd wel de versie compleet doen voor de pup en opletten dat een pup meer nodig heeft dan een volwassen hond, omdat ze nog volop in de groei zijn...
Door Daisy75
#534404
[quote="sylvia"]
Ik zelf zou een pup liever op een beter merk dan smuldier groot brengen maar dat is persoonlijk natuurlijk
[/quote]

ja oke, maar dat is idd persoonlijk....ik vind smuldier al 10x beter dan brokken in ieder geval.
En dan nog smuldier is geen slecht merk hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534531
[quote="KayleighShanden"]
ja oke, maar dat is idd persoonlijk....ik vind smuldier al 10x beter dan brokken in ieder geval.
En dan nog smuldier is geen slecht merk hoor.

[/quote]

Ik vind smuldier niet echt een geweldig voer, niet erg voor tussendoor een keer maar niet om structureel te voeren of om een pup op groot te brengen. Maar dat is mijn mening.

Maar inderdaad beter dan een brok dat staat buiten twijfel
Laatst gewijzigd door sylvia op za 22 apr 2006, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#534565
Ik zou naast Smuldier zeker gezonde "tussendoortjes" aan mijn pup verstrekken, als ik jou was. Ik denk dan aan 2 keer per week een rauw eitje, met schil. Ik denk dan aan 1 keer per week wat rauwe/vette vis zoals een heel sardientje. Af en toe wat groenterestjes van je eigen maaltijd. Of groentemix. En 1 keer per week een lekker vleesbot. En bijv. 1 keer per week een deel van een "heel prooidier" (bijv. eend ofzo).
Door Daisy75
#534929
[quote="sylvia"]
Ik vind smuldier niet echt een geweldig voer, niet erg voor tussendoor een keer maar niet om structureel te voeren of om een pup op groot te brengen. Maar dat is mijn mening.

Maar inderdaad beter dan een brok dat staat buiten twijfel
[/quote]

ben ik wel met je eens hoor.
Door Daisy75
#534930
[quote="Lizzy"]
Ik zou naast Smuldier zeker gezonde "tussendoortjes" aan mijn pup verstrekken, als ik jou was. Ik denk dan aan 2 keer per week een rauw eitje, met schil. Ik denk dan aan 1 keer per week wat rauwe/vette vis zoals een heel sardientje. Af en toe wat groenterestjes van je eigen maaltijd. Of groentemix. En 1 keer per week een lekker vleesbot. En bijv. 1 keer per week een deel van een "heel prooidier" (bijv. eend ofzo).
[/quote]

Zo maken we poep nog lekker hihi....maar idd ik denk ook dat het beter is dit soort dingen er bij te voeren, ik doe dat zelfs bij Carnibest.
Door robvanspijk
#535054
[quote="Lizzy"]
Ik zou naast Smuldier zeker gezonde "tussendoortjes" aan mijn pup verstrekken, als ik jou was. Ik denk dan aan 2 keer per week een rauw eitje, met schil. Ik denk dan aan 1 keer per week wat rauwe/vette vis zoals een heel sardientje. Af en toe wat groenterestjes van je eigen maaltijd. Of groentemix. En 1 keer per week een lekker vleesbot. En bijv. 1 keer per week een deel van een "heel prooidier" (bijv. eend ofzo).
[/quote]

wat moet ik onder een vleesbot verstaan voor een pup, moet ik hem daar ook echt op laten kauwen of beter om het te vermalen.

ik had ergens gelezen dat de hoeveelheid vers voer ongeveer 5 tot 10% moest zijn voor kleine hond/pup?

ik ga binnenkort hier in de buurt even kijken (baarlo, limburg)
daar zit een dierenpension die meer merken kvv verkopen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door