Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#534326
maandag: 100 gr orgaan. 2 nekken, 1 kuiken.
dinsdag: (visdag) sardien, macreel, af en toe zalm of tonijn
woensdag: 2 kuikens, vlees (de ene week kalkoen de andere eend.
donderdag: 100 gr orgaan, 2 nekken, 1 kuiken
vrijdag: 2 nekken, vlees (de ene week rund de andere lam)
zaterdag: halve duif, 1 kippevleugel
zondag: 2 nekken, vlees (de ene week paard de andere konijn)

op de dagen dat ik alleen nekken en vlees geef heeft hij soms wat meer trek dan geef ik er een eitje of een kuikentje bij.

soms wil ik 2 nekken nog vervangen door een kippevleugel.
ik ben nog op zoek naar hazenkarkas om twee dagen kippenek mee te vervangen

soms krijgt hij wel eens een stukje gebakken kipfilet als wij ook kip eten. (als in tafelresten)

ik ben tervreden met de variatie in vlees waar ik aan kan komen alleen vraag ik me af of ik eendepoot en konijnenbout ook als bot kan geven.
#534345
Ik zou zelf maar 1 dag in de week orgaan geven behalve als je ook nog vuile pens voert dan kun je 1 orgaan dag en 1 pensdag doen. Eendepoot en konijnenbout kun je inderdaad als calciumbron geven mits het niet te hard is.
#534374
Je hoeft niet echt te weten hoe zwaar hij is, je merkt vanzelf of hij teveel, te weinig of precies genoeg krijgt.
Ik weet het van mijn katten ook niet, ze krijgeng ewoon wat ik uit ervaring weet dat goed is, soms wat meer, soms wat minder (beetje variatie kan ook geen kwaad).
Als ze de boel laten staan krijgen ze een paar dagen minder, krijsen ze erg, dan wel worden ze dun, dan krijgen ze meer.
#535002
is het nou ook zo dat als je orgaanen bij elkaar doet dat je minder lever moet nemen dan bijv. maagjes en hartjes? want nu was het 1 derde hatjes 1 derde maagjes en 1 derde levertjes.

of kan ik dan beter bijv. 300gr maagjes 300gr hartjes en 200gr levertjes doen
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 22 apr 2006, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#535007
Robin86 schreef: is het nou ook zo dat als je orgaanen bij elkaar doet dat je minder lever moet nemen dan bijv. maagjes en hartjes? want nu was het 1 derde hatjes 1 derde maagjes en 1 derde levertjes.

of kan ik dan beter bijv. 300gr maagjes 300gr hartjes en 200gr levertjes doen
pfff......dat weet ik niet.
Ikzelf geef zo'n 15% orgaan en dat variëer ik.
Ik zorg net altijd dat er ook wekelijks wat lever bij zit.
En Sjors (blijkbaar in tegenstelling tot vele katten), eet heel graag pens :D
En eigenlijk heb ik ook 3 orgaandagen.
Alles in één maaltijd zou niet lukken en ik zie het bezwaar niet om het in drie keer te geven.
Hij krijgt gewoon van hetzelfde als wat Roefus krijgt, dus is het ook één moeite.
Roefus krijgt ook drie dagen orgaan erbij.
#535025
Robin86 schreef: is het nou ook zo dat als je orgaanen bij elkaar doet dat je minder lever moet nemen dan bijv. maagjes en hartjes? want nu was het 1 derde hatjes 1 derde maagjes en 1 derde levertjes.

of kan ik dan beter bijv. 300gr maagjes 300gr hartjes en 200gr levertjes doen
Dat is wel erg veel lever hoor mijn cockers krijgen 60 gram per week de katten iets van 30 gram per week
#535043
sylvia schreef: Dat is wel erg veel lever hoor mijn cockers krijgen 60 gram per week de katten iets van 30 gram per week
:o ik bedoelde niet per week :-[

ik gooi dat allemaal bij elkaar en dan verdeel ik alles in porties van 100 gram per zakje. per keer dat hij orgaan krijgt krijgt hij een zakje

maar ik heb het al uitgekiend 8)
400gr hartjes 400gr maagjes en 200gram levertjes. das samen een kilo / 10 porties = 40gr hart, 40gr maag en 20gr lever per week
Laatst gewijzigd door *Robin* op zo 23 apr 2006, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#535306
Robin86 schreef: :o ik bedoelde niet per week :-[

ik gooi dat allemaal bij elkaar en dan verdeel ik alles in porties van 100 gram per zakje. per keer dat hij orgaan krijgt krijgt hij een zakje

maar ik heb het al uitgekiend 8)
400gr hartjes 400gr maagjes en 200gram levertjes. das samen een kilo / 10 porties = 40gr hart, 40gr maag en 20gr lever per week

ok ;D
#540826
Ik probeer qua organen de verhoudingen aan te houden waarin ze in de prooi zitten. Lever is veel groter dan hart, maag zit er tussenin (bij kippen dan, bij koeien ligt het wat anders ;D)
Ik voer dus zeker 3x zoveel lever als hart en 1,5x zoveel als maagjes.
#540965
ja dat was dus ook mijn gedachte. ik heb nu zelf een lamsmix samengesteld van 40% lever en 60% hart. ik wil er nog pens bijhalen maar daar moet ik eerst een keer voor bellen. anders geef ik de ene week pens en lever en de andere week hart en lever en dan weer een week maag hart en lever maar dan van de kip. ik zit eraan te denken om een maandmenu samen te stellen omdat ik te veel diersoorten kan geven om allemaal in 1 week te geven. zo hou ik het duidelijk voor mezelf.

MAAR ik moet eerst maar eens kijken of hij pens lust want zover ben ik nog niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door