Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#532725
Las even de analyses van beide merken door zie dat de percentages van energique tov duck qua eiwitten en vetten aardig wat hoger liggen ,betekent dat dat energique vetter is dan duck? Maar in duck zit weer meer graan toch? Hoorde van mijn vleesleverancier dat je van duck veel minder dan de aanbevolen schijven kunt geven dus dat ik vd uitmuntend versie rustig ook 600gr kan geven net als van energique? Wat is jullie ervaring hier mee? En is uitmuntend misschien beter om te geven ivm 2 gecastreerde, overzadigbare labjes?Ze krijgen echter wel veel beweging, 2 a 2,5 uur per dag.
Door Lizzy
#534103
Duck Uitmuntend:
Vocht: 61.9 %
Ruw eiwit:11,20 %
Ruw vet: 10,60 %
Ruwe celstof: 1.2 %
Ruwe as: 2,1 %
Overige koolhydraten: 13 %

Energique:
61,5% Vleesvocht
14,8% Ruw eiwit
14% Ruw vet
2,95% Ruw as
0,7% Ruw celstof
0,66% Calcium
0,48% Fosfor
6,05% Koolhydr.

Uiteindelijk gaat het om het totaal aantal KCAL dat een hond uit bijv 600 gram voer haalt. In dit geval zal het aantal kcal per 100 gram niet echt van elkaar verschillen hoor. Het een bevat meer vet, het ander bevat meer koolhydraat en dat maakt dat ze beide waarschijnlijk evenveel kcal bevatten. Het aantal kcal kun je berekenen met behulp van de rekensom in dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=3471

Ik denk dat je even moet kijken naar het verschil in kcal dat uit Duck en Energique komt per eiwit, vet en koolhydraat. In mijn ogen kun je een hond beter iets meer vet geven als iets meer koolhydraat. Je kunt ook je hond 2 maanden op het ene voer en 2 maanden op het andere voer zetten. Kijken wat er gebeurd. Ik denk trouwens dat de hoeveelheid voer op iedere verpakking van ieder merk aan de ruime kant is voor gecastreerde labradors.

Barfplaats wordt gesponsord door