Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#534087
Vraagje: ik heb 2 hazenkarkassen liggen, maar ik vind dat de ribbertjes aardig scherpe puntjes hebben.
Laten jullie dit altijd gewoon zitten of (hoe?) halen jullie dit weg? Of zou mijn hondje dat prima aan moeten kunnen...
Door tieneke
#534091
Als je honden botten eten gewend zijn mag je deze gewoon geven,zeker als ze fatsoenlijk kauwen.
Wat is scherp?Ik ruimde afgelopen week de vriezer op en haalde mijn vinger open aan een vlijmscherp puntje van een kipkarkas....wat nu inmiddels al verteerd en uitgepoept is door de nollebakmonsters ;)
Door Lizzy
#534092
Ik weet wat je bedoeld. En ik sta ook wel eens te kijken van "mmm, moeten ze dit opeten?" maar ach, ze doen al jaren niet anders en het gaat altijd goed! Dus als je hond vleesbot gewend is: gewoon geven. Als het karkas vrij kaal is (weinig vlees), kun je er een stuk vlees of pens bij geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 21 apr 2006, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ydeh
#534107
Hij is redelijk gewend aan BARF. Inmiddels heb ik al lamsribben, eenden- en kipkarkasjes, zalmkop etc. gevoerd. Het probleem is echt wel dat hij enorm schrokt, dus ik denk dat ik het karkasje maar uit mijn hand voer en hoop dat morgen mijn vingers er nog aan zitten!
Door Lizzy
#534109
ydeh schreef:
Hij is redelijk gewend aan BARF. Inmiddels heb ik al lamsribben, eenden- en kipkarkasjes, zalmkop etc. gevoerd. Het probleem is echt wel dat hij enorm schrokt, dus ik denk dat ik het karkasje maar uit mijn hand voer en hoop dat morgen mijn vingers er nog aan zitten!

Ik heb een hond die JUIST gaat schrokken als ik haar uit de hand voer. Ik heb gemerkt dat ik haar veel beter haar eigen gang kan laten gaan... Geldt voor jou hond niet?
Door tieneke
#534111
ydeh schreef:
Hij is redelijk gewend aan BARF. Inmiddels heb ik al lamsribben, eenden- en kipkarkasjes, zalmkop etc. gevoerd. Het probleem is echt wel dat hij enorm schrokt, dus ik denk dat ik het karkasje maar uit mijn hand voer en hoop dat morgen mijn vingers er nog aan zitten!

Zou hij dan niet nog harder gaan schrokken?
Als ik dit bij Tinus doe ben ik het vlees EN mijn hand kwijt ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op vr 21 apr 2006, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ydeh
#534145
Nee als ik het in zn bak leg schrokt hij het echt naar binnen alsof hij a dagen geen eten heeft gehad. Uit mijn hand probeerd hij het ook wel maar gaat dat dus niet en kauwt hij wat meer. Kan trouwens "netjes eten" zo worden aangeleerd?
Door Jojo
#534551
Lizzy schreef: Mij is het dus niet gelukt.....
Misschien als je het van begin af aan doet?! Toen Joey nog kvv at en ik zo nu en dan een nek of rib gaf, hielt ik het ook vast hoor. Was veel te bang dat hij het zo naar binnen grokte. Gevolg is wel dat hij nu een luie barfer is, liefst heeft hij nog dat ik hem help met eten ::)
Maar hij eet heel rustig en voorzichtig uit mn hand, weet precies wat mn vingers zijn en hij likt ze ook altijd nog even schoon na afloop terwijl ze haast 1 geworden zijn met het vlees. Zit net te bedenken dat ik hem de gedroogde pensstaafjes als pup al uit de hand liet knagen. Jong geleerd oud gedaan?!
Door Lizzy
#534573
Jojo schreef: Misschien als je het van begin af aan doet?! Toen Joey nog kvv at en ik zo nu en dan een nek of rib gaf, hielt ik het ook vast hoor. Was veel te bang dat hij het zo naar binnen grokte. Gevolg is wel dat hij nu een luie barfer is, liefst heeft hij nog dat ik hem help met eten ::)
Maar hij eet heel rustig en voorzichtig uit mn hand, weet precies wat mn vingers zijn en hij likt ze ook altijd nog even schoon na afloop terwijl ze haast 1 geworden zijn met het vlees. Zit net te bedenken dat ik hem de gedroogde pensstaafjes als pup al uit de hand liet knagen. Jong geleerd oud gedaan?!
Linga was 7,5 week jong toen we daar mee begonnen.... En Linga had juist zoiets van "Geef nou hier geef nou hier geef nou hier geef nou hier geef nou hier geef nou hier geef nou hier". Linga is ook heel erg een "ikke zellufff doen" pupsel/hond. Ik denk dat dat een beetje in 'de hond zit'. Of niet.
Door tieneke
#534980
ydeh schreef: Kan trouwens "netjes eten" zo worden aangeleerd?

Hier is dat in de puppietijd niet gelukt,het waren net 2 hongerige wilde wolfjes!
Nu ze volwassen zijn gaat het zeker niet meer lukken en tegenwoordig zijn het net 2 hongerige wilde zwijnen,ze breken echt de tent af en lopen/springen gewoon iedereen omver die het waagt om in de weg te lopen,het enige wat telt is de barfhap ;D ;D
Door bernersennenfan
#536274
Lizzy schreef: Mij is het dus niet gelukt.....
Hier is het bij Bob ook niet gelukt, die eet id. heel rustig en kauwt goed als je hem met rust laat en gaat er echt voor liggen op zijn plekkie..

Nebla heb ik het moeten leren, gelukkig kent zij het commando 'zachtjes' die heeft ze geleerd omdat ze groot en lomp is, dit commando krijgt ze ook bij kleine kinderen en doet dan heel voorzichtig.
Toen ik begon met botten, hield ik het bij haar ook vast, want de 1e kippenek die ze kreeg, was hap..sloek..weg..
Toen heb ik de 2e vastgehouden en gezegd dus; 'zachtjes' Nebla.
Toen pakte ze hem zachtjes aan en hield hem in haar bek en ging kauwen, toen direct beloond met hoge stem en daarna is het altijd goed gegaan.

Maar bij Bob lukt dat dus niet ;D
Hoeft ook niet, zolang die maar rustig eet ;)
Laatst gewijzigd door bernersennenfan op ma 24 apr 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#536280
Denk dat het heel verschillend per hond is.
Ken je hond ;D
Roefus kan rustig naar met toe komen, met een stuk ribbenkast...om te vragen 'houd 's ff vast aan die ene kant, da's makkelijker'. ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door