Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rayis
#525
Op een ander forum zweert iemand bij gekookte mergpijpen voor haar honden af en toe te geven.

Ik weet zelf dat dit niet goed is om dat het splintert en veel te hard wordt (dacht ik toch). Wel, dat is het, ben er dus niet zeker van. Waarom zijn gekookte botten nu weer zo slecht? Dan kan ik het eens duidelijk uitleggen... :-/.
Door Lizzy
#526
Hoi Rayis, inderdaad, botten worden keihard en gaan juist splinteren door het koken. Dat komt omdat de structuur van het bot helemaal veranderd door koken. Gekookte botten zijn ronduit gevaarlijk, dus geef ze niet. Mergpijpjes vind ik sowieso erg hard dus deze zou ik zelf spaarzaam geven.
Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#527
Mergpijpen zijn tandenkillers en het gebeurd regelmatig dat die die klem om de onderkaak komen te zitten waarna ze met veel pijn en moeite (onder narcose) doorgezaagd moeten worden bij de DA om ze te verwijderen.

Niet doen dus.................
Door roger
#528
<<[quote]Op een ander forum zweert iemand bij gekookte mergpijpen voor haar honden af en toe te geven.<<

Rayis , ik koop regelmatig mergpijpjes, peuter het merg eruit en daar zijn ze verzot op.
De botten zelf smijt ik gewoon in de vuilbak.

Gr.
Roger.
Door Paul_Barte
#529
Rogel,
Alleen de hoeveelheid merg in die dingen is nihil.

Met een groot bot en een decoupeerzaag kun je wonderen verrichten ;)
Door roger
#530
<<Met een groot bot en een decoupeerzaag kun je wonderen verrichten  ;)<<


geloof ik best, maar ik heb geen decoupeerzaag en waarschijnlijk daarom al mijn vingers nog !!
Door Paul_Barte
#531
<<Met een groot bot en een decoupeerzaag kun je wonderen verrichten  ;)<<


geloof ik best, maar ik heb geen decoupeerzaag en waarschijnlijk daarom al mijn  vingers nog !!
In Nederland houdt men de vingers ACHTER de zaag Roger...that's the difference ;D ;D ;D
Door marja
#532
Mijn beide honden missen een voortand!!
juist, door mergpijpjes :-[
Door Nelly
#533

In Nederland houdt men de vingers ACHTER de zaag Roger...that's the difference  ;D ;D ;D
Ja! :D En da's net zoiets als dat ze in Nederland langs de weg de richtingborden vóór de kruising zetten! ;D ;D ;D
Door Paul_Barte
#534
En bordjes met afslagen die 30 cm hoog zijn niet zetten in gras van 1 meter hoog.........

Of borden op een gevel schroeven ACHTER een zonnescherm.......

En eigenlijk kan ik nog wel ff doorgaan zo ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door