Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#533700
Ruby loopt sinds gisteren vreselijk kreupel rechtsvoor... Ze is al een paar dagen wat langzaam en slomig, maar sinds gisteren is goed te zien dat ze kreupelt. Vooral na het opstaan is het vreselijk, maar als ze iets langer loopt, wordt het wel wat beter. Maar je kunt zien dat ze zich niet happy voelt. Ik wijt het aan te enthousiast achter een balletje aan rennen, maar zal ik toch maar even langs de DA gaan?!

Ik heb haar gisteren 2 pilletjes Traumeel H gegeven en vanaf vanmorgen eentje om de twee uur, maar ik zie nog geen echte verbetering... Hoe snel kun je verbetering zien en hoeveel kan ik geven per dag voor een hond van 25 kilo?

Ze is er helemaal sneu van :-[ :'(

Groetjes en alvast bedankt voor de adviezen...

Fieke
Door chrisje
#533872
Goh, hopelijk komt je lieveling er terug snel bovenop. Een bezoekje aan de DA zou ik toch wel overwegen als het niet snel over gaat. We zitten er ook zo fel mee in, he. We willen niet dat ze iets mankeren :'( :-\
Door Hanny
#533908
Ik zou nog niet naar de dokter gaan, zou gerust een weekje wachten en rustig aan doen. Dat doet ze zelf al, wordt het makkelijker van. Als ik zelf iets heb ren ik ook niet naar de dokter en voor mijn honden ook niet.
Als je bang bent om de gezondheid van je hond te schaden, moet je voor je eigen geruststelling zeker gaan.
De wereld stort niet in hoor, als je hond een keer iets heeft. Wij proberen dat altijd heel relaxed te bekijken, mensen heben wel eens een pijntje en honden ook. Voor beiden gaan we niet direkt naar de dokter. En heel vaak komt het vanzelf weer in orde.

Hanny
Door Sella
#533925
Mijn vorige hond van 30 kg mocht 3* daags 1 tabletje hebben. Bij hevige pijn kan het niet voldoende pijnstillend werken zoals je nu ook merkt.
Om wat dingen uit te sluiten voor jezelf kan je langs het been gaan met je hand en kijken of er een plek beduidend warmer is. Of dat er een zwelling zit. Wil je hond echt niet meer eten of drinken van de pijn zou ik wel even langs de dierenarts gaan zo voor het weekend.
Heeft ze zich tijdens spelen verstapt ofzo? Omdat ze echt startpijn heeft kan je er rhus toxicodendron d6 bij geven. Ik mocht dat gewoon bij de traumeel geven.
Als ze een heel harde spier heeft kan je het voorzichtig masseren. Je kan haar sowiezo af en toe eens lekker masseren. Goed voor de band en goed voor de ontspanning van je hond als ze pijn hebben en ook lekker na een raus wandeling zeker als ze wat ouder zijn. Succes met haar.
Door Sennaruby
#533961
Dank je wel voor de reacties. Ik heb haar toch even meegenomen naar de dierenarts, ik moest toch wat medicatie ophalen voor mijn andere hond. Ze moet een weekje rustig aan doen en als het dan nog niet verbeterd moet er een foto gemaakt worden. Ze heeft erg last van haar rechter elleboog. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het met rust minder zal worden.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door