Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mayka
#53310
Vanmiddag heb ik mijn 4 katten (Brits korthaar, Scottish Straight en 2 "gewone") voor het eerst Carnibest voorgezet. Begonnen er spontaan 3 gewoon lekker te eten!!!!! Ik helemaal verbaasd, eentje daarvan at alleen maar brokjes tot nu en wilde nooit blikvoer (snap inmiddels waarom ....)

Helaas Sylvester (Scottish Straight van 8 kilo) peinst er nog niet over. Terwijl juist hij het nodig heeft; we zijn al een jaar aan het tobben met blaasstenen. Zijn al een keer operatief verwijderd en hij heeft een half jaar van die belachelijk dure dieetbrokken moeten eten. Sinds 2 maanden eet hij weer met de rest mee en is hij al een stuk fitter dan met die dieetbrokken.

Al geprobeerd een beetje in zijn bek te stoppen, dat slikte hij wel door maar kotste het een half uur later weer uit!??? Ik heb hem net een paar brokjes gegeven en weer een beetje Carnibest in zijn bek gesmeerd. Even afwachten of het nu binnenblijft.

Al met al ben ik niet ontevreden over de eerste versvlees-dag!

(Weet niet of dit wel de juiste plek is om dit bericht te plaatsen, anders verplaats je het maar naar de goede plaats)
Door Paul_Barte
#53318
Carnibest heeft naast het Natuurvoer voor katten ook nog een andere uitvoering en dat is de Vleesmix.

Natuurmix is het meest gangbare maar er zijn van die mutsen die het Natuurvoer niet willen eten maar gek zijn op de Vleesmix.

Maar meestal is het een kwestie van geduld en volhouden ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#53392
Inderdaad een goed begin :D
En zoals Paul al zegt er is ook vleesmix van carnibest.
De katten van zurca lusten alleen de vleesmix,boris hier eet alles wat je in zijn bakje gooit.
Mijn vorige kat was ook niet direkt van alles te overtuigen en die is van alles gaan eten door het gewoon te blijven aanbieden.
Door Lupa
#53396
ik zou alleen het niet forceren,
het kan me voorstellen dat de kant een negatief gevoel aan over houd als je het voer in zijn bek stopt terwijl hij het niet wilt.
Ik zou het een paar dagen achter elkaar voorschotelen, niet eten jammer dan, ook niet iets anders geven, want ze zijn slim die beesten!!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#53444
Lupa schreef: ik zou alleen het niet forceren,
het kan me voorstellen dat de kant een negatief gevoel aan over houd als je het voer in zijn bek stopt terwijl hij het niet wilt.
Ik zou het een paar dagen achter elkaar voorschotelen, niet eten jammer dan, ook niet iets anders geven, want ze zijn slim die beesten!!!!
Nou Lupa je kan katten niet net als honden dan maar niet laten eten omdat ze dan vervetten.
Bij katten is het niet raadzaam ze niet te laten eten,dus ik zou de brokjes er voorlopig bij laten staan tot dat hij wel vlees eet.Probeer anders eens om bloederig soepvlees te geven,dat lusten ze bijna allemaal.
Door Loeka
#53524
Ook 1 van mijn katten gooide haar vers(Bibi) er uit toen ze het voor het eerst kreeg. Ik heb toen even gewacht met vers. Want van echt vers moest ze even niets meer hebben vanwege dat overgeven. Bibi vond ze na die overgeefervaring helemaal niets :-X

Niet veel later ben ik ook Carnibest gaan proberen en de eerste de beste keer meteen de magnetrontruc toegepast. Dat ging uitstekend. Het dametje eet nu ook zelfs weer een beetje Bibi. Ze is duidelijk over haar :-X :-X-ervaring heen ;D
Door Mayka
#54280
Sylvester heeft gister en vandaag een beetje carnibest gegeten, gemengd met blikvoer of tonijn uit blik. Het begin is er ;)

Kan iemand mij vertellen wanneer dat "vervetten" dan begint, na hoeveel tijd zonder eten bedoel ik dan en wat is het eigenlijk?

Greets
Door Paul_Barte
#54319
Vette vis en omega-3 vetzuren hebben een heilzame werking op de nieren en verbeteren zelfs de werking van de nieren!!

Echter een kattenlichaam kan namelijk slecht overweg met het vet dat door vasten in grote hoeveelheden in het bloed terechtkomt. Dit vet wordt bij katten opgeslagen in de levercellen waardoor de lever vervet. Bij grote vervetting kan de leverfunctie sterk verminderen. Later kan de lever zelfs uitvallen waarop de dood volgt!
Leververvetting kan al optreden indien een kat langer dan een dag of zes niets meer eet. Katten die weigeren te eten hebben een serieus probleem dat levensbedreigend kan worden. Dus wacht niet af en ga met een kat die al minstens drie dagen niets meer eet met spoed naar de dierenarts.

Dus in dit geval...goed in de gaten houden en zowiezo de brokken laten staan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door