Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#533448
Is de sapcentrifuge en blender van het merk Bestron geschikt voor het maken van de groentenmixen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Rachel.
Door Laura2004
#533450
Ik gebruik alleen een keukenmachine van philips (kan ook tefal zijn hoor) en dat ding is volgens mij al 4 jaar oud en dat gaat altijd super. Ik hoef er nooit iets vloeibaars bij te doen, omdat het niet goed maalt oid. Een blender vind ik persoonlijk niks. De meeste keukenmachines (die van mij ook) hebben en een keukenmachine en een blender (daar maak ik milkshakes mee voor mijzelf). Ik vind persoonlijk de keukenmachine ideaal, maar dan wel een goede, want die goedkope zijn vaak niet echt super. Met een sapcentrifuge heb ik geen ervaring dus ik zou het niet weten. Wel leuk hoor dat je je al helemaal aan voorbereiden bent op het barf avontuur ;)
Ga je trouwens meteen barfen met de pup?
Door Malamoods
#533452
Ik denk dat ik begin met enkele dagen kvv en enkele dagen barf.... Als dat goed bevalt, kunnen we het aantal barfdagen uitbreiden en de kvvdagen afbouwen...

Rachel.
Door Malamoods
#533459
tieneke schreef: Misschien kan iemand een bepaald merk adviseren wat goede resultaten opleverd?
Lijkt me een goed plan! Ook graag dan met info waar te koop en de prijs.... (eh... liefst niet te duur :-[)....

Rachel.
Door Lizzy
#533470
Ik heb ervaring met de sapcentrifuge van Braun en Magimix. Beide zijn heel aardig in het uitpersen van hard groente en fruit. Maar bladgroente? Waardeloos... Ga er maar gerust van uit dat alle centrifuges daar niet briljant in zijn....

Ik heb verder alleen ervaring met de Blender van Kitchen Aid. Die hebben we gekocht omdat tie er zo leuk uit zag maar die kwam niet als beste uit de test van de consumentengids. Maar, die deed het wel aardig hoor! Je moet met een blender alleen zorgen dat je vocht toevoegd aan de groentemassa. Anders wordt het niet fijn genoeg. Dus, beetje bouillon of een eitje of wat yoghurt. En dat vond ik een nadeel (die benodigde toevoegingen) en heb daarom die dure sap-pers aangeschaft....

Ik wil deze ook een keer gaan testen: http://www.livingfoods.nl/producten_sappers.htm, maar dan zou je even moeten wachten totdat ik 'm aangeschaft heb.... ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 20 apr 2006, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#533472
Zelf heb ik een oude kleine allesvermaler en hierna pureer ik het nog met de staafmixer.
Komt er echt allemaal superglad en fijn uit...het is even werk maar dan ligt er weer voor een aantal weken voorraad in de vriezer :D
Door Malamoods
#533477
Gooien jullie de groente en fruit er met schil en pit en al in? En gebruik je alleen het sap? Of meng je dan sap en pulp met elkaar tot de juiste dikte?

Rachel.
Door Lizzy
#533480
Ik geef zelden fruit maar als ik appel door de groentemix pers, dan is het met schil en zonder pitten. De pitten van appel bevatten een zuur dat niet gezond is, dus vandaar dat ik het klokhuis eruit haal. Komkommer en courgette enzo: maal ik met schil. Ik geef het sap + pulp.
Door Mevroi Kruim
#533644
Ik heb een staafmixertje van Braun en dat doet het prima. Ik mik er voor het lekker en de smeuigheid een of 2 eitjes door en malen maar! Ik maar groentemixen wel altijd vers en vries niks in; voor grote hoeveelheden is het Brauntje wel aan de kleine kant.
Door tieneke
#533650
Kruimel schreef: Ik heb een staafmixertje van Braun en dat doet het prima. Ik mik er voor het lekker en de smeuigheid een of 2 eitjes door en malen maar! Ik maar groentemixen wel altijd vers en vries niks in; voor grote hoeveelheden is het Brauntje wel aan de kleine kant.
Ik deed het ook wel eens met alleen de staafmixer maar volgens mij stond hij dan echt op ontploffen :-\
Nu gooi ik het eerst maar in een kleine vermaler.
Ach voor die 2 keer per maand dat ik groenten maak vind ik het weer zonde om er het zoveelste apparaat voor aan te schaffen,mijn kasten puilen al uit met apparaten die er meer voor de sier staan dan dat ze gebruikt worden :-[
Door Mevroi Kruim
#533652
tieneke schreef: Ik deed het ook wel eens met alleen de staafmixer maar volgens mij stond hij dan echt op ontploffen :-\
Nu gooi ik het eerst maar in een kleine vermaler.
Ach voor die 2 keer per maand dat ik groenten maak vind ik het weer zonde om er het zoveelste apparaat voor aan te schaffen,mijn kasten puilen al uit met apparaten die er meer voor de sier staan dan dat ze gebruikt worden :-[
Nou, als je wat over hebt ::) ::)

De Braun doet het goed, ik snij de groenten wat kleiner, mik ze erin met ei en hoppaa! Keurige mix! Ik gebruik hem een keer of 4, 5 per week voor de honden en verder eigenlijk nooit ;D
Door roefus
#533655
Hier eerst in de keukenmachine, dan in de blender.

Maar of ik er nou 'n eitje doorheen doe, wat lever, een tartaartje, biogarde...maakt allemaal NIKS uit.
Ik bederf er gewoon Roefus zijn eten mee. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door