Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#533203
Was ik helemaal gelukkig dat Lilly zo leuk aan het barfen is, weigert ze sinds kort haar groentemix te eten. Het was altijd al een beetje miesemuizen met de groentes maar ik deed er dan wat leverpastei doorheen of vis en dan at ze het wel op. Nu dus niet meer, ik heb lever geprobeert, leverpastei, vis heb ik even niet in huis dus dat gaat even niet, kip erdoorheen gepureerd, niks hoor. Nu dus maar vasten tot morgenochtend en nog eens proberen, iemand nog tips?
Door Dtje
#533272
Bij mij gaat er o.a. biogarde, honing en ei doorheen. Saarlozen zijn dankbare eters en slobberenhet zo naar binnen. Karel niet voor hem doe ik er een beetje fijngeknipte pens doorheen.
Door jon
#533282
Hier ging het tot voor kort ook alleen met hutekase naar binnen. De laatste groentemix die ik gemaakt heb vindt ie opeens erg lekker en eet ie zelfs zonder iets erbij. Dus de ene mix is duidelijk de andere niet. Daarnaast geef ik steeds kleine beetjes. Hooguit 30 gram per keer en daarna krijgt ie dan iets wat ie wel erg lekker vindt ;D
Door 202spots
#533328
Er zijn weinig honden die de groentemix eten wanneer er niks anders doorheen zit..
Mijn honden zijn gek op stukjes groenten en eten graag 'n stuk broccolie of wortel of koolraap, maar wanneer ik alleen groentemix in hun bak zou doen, dan hoeven ze het niet, maar ze eten het WEL waneer er iets anders doorheen zit.
Meestal heb ik gemalen kalkoennek, maar ik doe ook wel vis(of blik sardien of makreel) met geklutst eitje er bij, je kan ook pens of orgaanvlees erdoor doen, of kvv met ei of yoghurt erdoorheen....er kan eigenlijk alles wat je maar wil gebruikt worden.
Door Remke
#533471
Ik had een mixje gemaakt van net gekookte spercieboontjes en wortelen, daarbij gemalen pens (en toen sloopte ik mijn baklje om op de mixer te zetten voor babyvoeding) en wat huttekase. Dat vonden ze ok. Ik heb de boel ingevroren en later met een blikje tonijn gegeven en dat ging rap naar binnen, zelfs Kip at het op!
Door Lizzy
#533474
Ik zou kleine beetje mengen met pens. De gemiddelde hond eet het dan wel op. En als je de groente + pens door elkaar roert en even laat staan: dan wordt de groente nog verder verteerd door de bacterieen in de pens.

En als dat ook niet lukt? Geen groentemix.
Door Kynida
#533509
Ik zie jullie reacties nu, de groentemix zit er inmiddels in. Vanmorgen schapenpens uit de vriezer gehaald en halfbevroren fijngesneden en op hoop van zegen door de groentemix gemengd. Even laten staan en toen gegeven. Mevrouw rook eraan en ik dacht even oh nee niet weer, maar ze koos toch eieren voor haar geld en begon te eten. Gelukkig want na de kiplever, de vis uit blik, ei, yogurt, leverpastei bleef er weinig over en groentes vind ik toch wel erg nodig. Voortaan dus pens. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door