Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#533240
Ik ben jet en ik heb een vraag over de verschillende merken kvv.

mijn poes Phoebe is gisteren geholpen ze is erg mager/dun, ze was altijd al slank maar na een nestje en 2,5 mnd gezoogd te hebben lijk er bina niets over nu las ik dat kvv eten voor verschillend "ziektes"gegeven wordt momenteel krijgen zeallemaal carocatbrokken en 'savonds een half bilkje gourmet wat één kittten niet lust die eet dan gekookte vis of tonijn uit blik.

maar welk merk is nu het beter ik heb verschillende namen van merken gezien en grag een richt lijn van de prijzen .

ik hoop dat jullie mijn verhal nog kunnen volgen?

hopelijk wordt ik r wijzer van alvast bedankt


vr gr jet :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#533254
Een vers rauw menu van vlees orgaan en botten is altijd veel gezonder het is niet zo dat dit dieet speciaal is voor zieke dieren het is eigenlijk het normale dieet voor een carnivoor.
Welke kvv je wilt geven hangt geheel van jou af en natuurlijk nog het meeste van de kat want het is ook even afwachten of ze het wel in de eerste instantie wil eten.
#533394
jet schreef: Ik ben jet en ik heb een vraag over de verschillende merken kvv.

mijn poes Phoebe is gisteren geholpen ze is erg mager/dun, ze was altijd al slank maar na een nestje en 2,5 mnd gezoogd te hebben lijk er bina niets over nu las ik dat kvv eten voor verschillend "ziektes"gegeven wordt momenteel krijgen zeallemaal carocatbrokken en 'savonds een half bilkje gourmet wat één kittten niet lust die eet dan gekookte vis of tonijn uit blik.

maar welk merk is nu het beter ik heb verschillende namen van merken gezien en grag een richt lijn van de prijzen .

ik hoop dat jullie mijn verhal nog kunnen volgen?

hopelijk wordt ik r wijzer van alvast bedankt


vr gr jet :)
ik zou erg matigen in het geven van tonijn. ik heb hier op barfplaats begrepen dat er in tonijn erg veel kwik zit en dat op langer termijn voeren je kat ziek kan maken. ik zelf heb goede ervaringen met carnibest. ik heb alleen de natuur en de lam mix gehad en die vond hij allebij erg lekker.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449

kijk hier even voor de soorten kvv
Door 202spots
#534235
jet schreef: en 'savonds een half bilkje gourmet wat één kittten niet lust die eet dan gekookte vis of tonijn uit blik.
Wanneer 'n kat alleen maar tonijn of vis eet, dan is dat niet goed.
Vis bevat o.a weinig of geen Vit.E, en landurig eten van alleen maar vis, kan nadelige gevolgen hebben.
Wanneer het vis in blikjes kattenvoer is, dan word er wel iets toegevoegd, maar de voor mensen bedoelde blikvis bevat dus geen toevoegingen.
~~~~~~~
Tuna and certain other fish possess very little vitamin E. Vitamin E is an important antioxidant. When a cat’s diet consists mostly of tuna fish that is not commercially formulated as cat food, the cat becomes deficient in vitamin E. Dietary unsaturated fats from the fish are
oxidized by a biochemical called peroxidase into a substance called ceroid. Since the affected cat has low vitamin E levels, this oxidation process is not restrained. Ceroid, an abnormal, pigmented,yellow-brown breakdown product of unsaturated fat oxidation, is formed and deposited in fat cells. The result is yellow fat disease
(steatitis).
Door Dea
#535285
Dag lieve kattenvrienden,

heb 2 Ragdoll kittens van een half jaar oud, broer en zus. De kater heeft gevoelige darmen en dat is de reden dat ik op Carnibest wil overgaan. Ik moet zeggen, ik heb het nu 3 dagen en hij eet het behoorlijk, hoewel nog wel gemengd met bijvoorbeeld verse even gekookte kabeljauwfilet of wat brokjes.
Het poesje echter moet er niks van hebben. Heb alles geprobeerd, gemengd, kokend water erover heen, niks anders aangeboden een hele dag - en toen at ze van mijn vinger af heel voorzichtig een paar hapjes gemengd met verse vis, waarna ze helaas even later alles overgaf. Sindsdien hoeft er maar een theelepeltje Carnibest ergens tussengeprakt te zijn, maar ze eet het echt niet.
Kan het zijn dat een kat er gewoon niet tegen kan? Ik ben wel blij dat de kater het wel eet, want daar deed ik het voor, maar ik zou zo graag haar ook het beste gunnen. En heeft iemand nog een tip om te wennen?
bedankt, groetjes, fijne zondag!
Dea
Door Loeka
#536230
Hier had mijn poes overgegeven van de Bibi de eerste keer dat ze het at. Daarna moest ze het echt niet meer. Ik heb toen een ander merk KVV geprobeerd en dat at ze wel. Na een paar maanden heb ik weer Bibi geprobeerd en dat beviel toen weer prima.

Gewoon een ander merk proberen dus.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door