Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#533192
mijn kat heeft wel erg vaak jeuk in zijn oren dus heb ik dit gekocht op aanraden van de DW maar aangezien ze wel een "foutjes" maken wou ik eerst jullie vragen of dit spul een goede reputatie heeft of dat er betere huis tuin en keukenmiddeltjes zijn tegen jeuk

hij heeft geen oormijt dat heb ik grondig gecheckt
Door *Robin*
#533214
gebruiksaanwijzing.

De gehoorgang geheel vullen met Sire clean ear. Hierna de gehoorgang uitwendig +/- 60 sec. masseren. daarna het dier de gelegenheid geven de kop te schudden. Oorsmeeren en overtollige oordruppels met een plukje watten verwijderen.

volgens mij ga ik hem geen hele minuut stil houden ::) dat wordt stoeien :-X
Door Maris
#533424
Ik ken het ook niet. Maar als hij geen oormijt heeft zou ik er niet zo snel iets voor gebruiken. Zijn het niet de haren die in de oortjes groeien. Passie heeft dat ook een keer gehad, het was net een plukje wat zat te irriteren. Dit heb ik een beetje bijgeknipt en ze had nergens geen last meer van.
Door tessa
#534347
Ik ken het wel, ik gebruik het in de trimsalon om oren mee schoon te maken.
Het is prima spul, het werkt in beperkte mate ook tegen oormijt, maar maakt ook het aangekoekte oorsmeer los en dat schudden ze er zelf uit.
Ik gebruik het al een jaar of acht dagelijks in de trimsalon en heb er nog nooit een klacht over gekregen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534387
tessa schreef: Ik ken het wel, ik gebruik het in de trimsalon om oren mee schoon te maken.
Het is prima spul, het werkt in beperkte mate ook tegen oormijt, maar maakt ook het aangekoekte oorsmeer los en dat schudden ze er zelf uit.
Ik gebruik het al een jaar of acht dagelijks in de trimsalon en heb er nog nooit een klacht over gekregen.
Dat je er geen klachten over krijgt in de trimsalon vind ik niet echt een criteria, dat is in 99% van de gevallen namelijk de enige keer dat hun oren worden schoongemaakt, dat is hetzelfde als dat je geen klachten zult krijgen over de shampoo.
Door *Robin*
#534494
ik heb het gebruikt en hij vond het verschrikkelijk :-X
me vriend moest m vasthouden terwijl ik het in zijn oor deed, toen inmasseren en schudden met die kop. de klodders vlogen alle kanten op :-\
later op de avond heb ik voorzichtig een watje door zijn oren gehaald en hem in de keuken in de wasbak gewassen (zonder zeep) Het zat helemaal rondom zijn oren en hij probeerde zichzelf te wassen met als gevolg dat hij het binnen kreeg en zowat over z'n nek ging.

nou hij heeft geen echte jeuk meer zoals eerst maar het moet wel echt ver gaan wil ik het nog een keer gebruiken :-[ hij vond het zooo vervelend dat ie echt boos was op me :-X :'(

MAAR. hij is nu weer helemaal fris :-* en hij heeft me vergeven 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534533
Robin86 schreef: ik heb het gebruikt en hij vond het verschrikkelijk :-X
me vriend moest m vasthouden terwijl ik het in zijn oor deed, toen inmasseren en schudden met die kop. de klodders vlogen alle kanten op :-\
later op de avond heb ik voorzichtig een watje door zijn oren gehaald en hem in de keuken in de wasbak gewassen (zonder zeep) Het zat helemaal rondom zijn oren en hij probeerde zichzelf te wassen met als gevolg dat hij het binnen kreeg en zowat over z'n nek ging.

nou hij heeft geen echte jeuk meer zoals eerst maar het moet wel echt ver gaan wil ik het nog een keer gebruiken :-[ hij vond het zooo vervelend dat ie echt boos was op me :-X :'(

MAAR. hij is nu weer helemaal fris :-* en hij heeft me vergeven 8)

Ja katten nemen je dat niet in dank af dat je hun oren volkiept met spul (honden ook niet als ze het niet gewend zijn) Maar gelukkig zijn ze nu wel fris dan :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door