Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JR
#533116
ik ben net bij de islamitische slager geweest om te kijken wat ze hadden,en ik heb een groot bot meegekregen,volgens mij was het iets van een poot.kan hij dit eten of is het te hard?het is wel een lamsbot maakt dat nog wat uit?
Door Lizzy
#533121
Op zich kun je lamspoot (mits je pupje al gewend is aan rauw/vers/bot) best geven aan een pup! Kan hij zich lekker op uitleven! En omdat je pup waarschijnlijk z'n melk gebitje nog heeft, is slijtage ook geen drama. Als je pupje zijn volwassen tandjes heeft, zou ik zelf geen bot meer van dragende delen geven, ook al is het lam. Het is ZO zonde als ze een bloedmooi-nieuw kiesje of tandje slopen op zo'n hard bot....
Door JR
#533123
hij heeft idd al wel wat nieuwe tandjes zitten.
ik dacht dat dragende botten van jonge dieren gewoon gegeten konden worden omdat ze zachter zijn?
Door Lizzy
#533126
JR schreef: hij heeft idd al wel wat nieuwe tandjes zitten.
ik dacht dat dragende botten van jonge dieren gewoon gegeten konden worden omdat ze zachter zijn?
Als het heeeeeeeeel jong lam is (zuiglam), dan gaat het vaak zonder problemen. Is het iets ouder: dan is het bot al behoorlijk hard. Op zich kan het dan meestal ook nog wel gegeten worden en is het voor een keertje voor de fun niet erg hoor! Maar ga je zoiets vaak geven, dan slijt het gebit bovenmatig en dat is zonde. Harde botten hebben overigens niet zo'n goede tand-reinigende werking als zachte botten.
Door JR
#533128
oke dank je wel,dan zal ik hem het beetje vlees wat er aan zit eraf laten eten en dan gooi ik de rest weg.
Door Lizzy
#533130
JR schreef: oke dank je wel,dan zal ik hem het beetje vlees wat er aan zit eraf laten eten en dan gooi ik de rest weg.
Dat vinden ze altijd geweldig om te doen, het vlees eraf eten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door