Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lilo
#532786
Hoi, hier ben ik weer.
Ik ben/was Ohana maar wist mn wachtwoord en eigenlijk alles niet meer dus heb me opnieuw aangemeld. Je zult wel denken heb je haar ook weer, maar toch heb ik weer wat vragen.

Ik weet het zelf niet meer. Wat moet ik nu doen. Voor jullie is het simpel natuurlijk, maar voor mij niet. Ze blijft regelmatig met haar rode ogen en oren zitten en haar oren blijven vies. Nu denk ik zowiezo dat door haar 1e allergie deoren chronisch zijn.
Nu hebben mijn collega's mij KIVO aangeraden. Die zit ook hier vlakbij. Ik heb gebeld en hij heeft homeopatische zalf voor haar oren(waar mensen bij schijnen te zweren).
Maar het vlees, hij raad mij een mengsel aan van kip rund en rijst. Als ik langskom krijg ik zo een doos mee om te proberen zonder dat ik hoef te betalen. Ik zit nu alleen in dubio of ik het wel moet doenof niet.
Ik krijg van veel mensen te horen dat KIVO goed is. Maar als ik nu kies moet ik door blijven zetten, en ik ben iemand die me te snel druk maakt over mn dieren.

WAT MOET IK DOEN???

Alvast bedankt,

Groetjes Marieta
Door Lizzy
#532804
Is het niet handiger wanneer ik je wachtwoord van gebruikersnaam Ohana even verander? Dan kun je onder die gebruikersnaam verder gaan.

Wat geef je je hond nu te eten? (ik weet niet of dat minder goed zou zijn als Kivo bijv).

Wat is dat voor homeopathisch zalf en wat zit er in?
Door Lilo
#532824
Dat is ook goed, Dan kent iedereen me weer onder mijn naam.

Ik geef nu weer de oude zelfde brokken he.

Ik weet niet wat er in die zalf zit, maar baat t niet dan schaadt t niet met homeopatische middelen toch?

Ik weet alleen dat als ik nu op KIVO over zou gaan dat ik het vol moet houden.

Ik weet het gewoon echt niet meer.
Door Lizzy
#532829
[quote="Lilo"]
Dat is ook goed, Dan kent iedereen me weer onder mijn naam.

Ik geef nu weer de oude zelfde brokken he.

Ik weet niet wat er in die zalf zit, maar baat t niet dan schaadt t niet met homeopatische middelen toch?

Ik weet alleen dat als ik nu op KIVO over zou gaan dat ik het vol moet houden.

Ik weet het gewoon echt niet meer.
[/quote]

Ik denk dat je er goed aan doet om je hond over te schakelen op vers vlees. Welk merk: dat hangt af van waar je goed aan kunt komen, wat je kan betalen, wat handig is en (niet geheel onbelangrijk) waar jouw hond het goed op doet.

Homeopathische zalf is alleen niet per definitie onschuldig... Wat je moet doen is een homeopathisch middel gebruiken dat past bij de kwaal van jouw hond. Ik denk dat het beter zou zijn wanneer je voor een homeopathische behandeling naar een homeopathisch dierenarts of holistisch dierenarts zou gaan. Ze kunnen dan direct goed naar je hond kijken en misschien toch ook een huidafkrabsel maken om te kijken of er sprake is van mijt of schimmel of gisten. Want daar zou je wel eens kans van hebben, zo te lezen.

Overstappen naar een verse rauwe voeding is sowieso wel raadzaam. Maar het kan wel zijn dat de problemen in eerste instantie erger worden, omdat je hond gaat ontgiften....
Door Lilo
#532832
Omdat ik al vaker over ben gegaan op ander voer en elke keer wisselen is ook niet goed. Dus eens moet ik doorgaan met waar ik mee bezig ben (en in het vleesgeval iets langer volhouden dan de vorige keer).

Groetjes Marieta
Door Lizzy
#532835
[quote="Lilo"]
Omdat ik al vaker over ben gegaan op ander voer en elke keer wisselen is ook niet goed. Dus eens moet ik doorgaan met waar ik mee bezig ben (en in het vleesgeval iets langer volhouden dan de vorige keer).

Groetjes Marieta
[/quote]

Help me even Marieta, waarom gaat het niet goed, als je overschakelt? En naar welke voeren ben je al geschakeld, zonder resultaat?
Door Lilo
#532840
Ik zal gelijk even van voren beginnen.
Ohana kreeg altijd Cavom brok vanuit de fokker. Ging goed tot een maand voor ze voor t eerst loops werd. Ik denk de hormonen. Toen werd ze allergisch. Ik heb toen voer van de dierenars gekregen, daar had ze zo'n reactie op dat ze ws dr oren aan over gehouden heeft. Ik heb toen ook nog prins lam en rijst geprobeerd dat ging ook fout, Ik ben toen overgegaan op pedegree pal adult lam en rijst. Daar heeft ze het een hele tijd goed op gedaan. Ik heb toen carnibest geprobeerd omdat ze toch weer regelmatig rode oren en ogen kreeg (5 van de 7 dagen er week) en vieze oren en anaal en scheten. Hier kreeg ze na 2 weken weer rode ogen en oren. Ik heb hier toen een hele discussie gehad dat ik vol moest houden en te snel opgaf omdat het ontgifting was.
Nu ben ik weer terug op pedegree. Ik heb tussendoor ook nog een ander merk gehad wat pre ongeluk voorbij kwam gewaaid, waar ze het ook goed op deed maar waarschijnlijk duits was en niet hier verkrijgbaar dus. En nu weer op pedegree. Ik wordt er gek van dat ze maar last blijft houden van die oren. En zij zelf ook trouwens.

Dus daarom dit bericht. En daarom ook dat ik een keer moet blijven met waar ik me bezig ben en niet te veel moet veranderen. Ohana is 2 jaar trouwens.
Door Laura2004
#532842
[quote="Lilo"]
Ik zal gelijk even van voren beginnen.
Ohana kreeg altijd Cavom brok vanuit de fokker. Ging goed tot een maand voor ze voor t eerst loops werd. Ik denk de hormonen. Toen werd ze allergisch. Ik heb toen voer van de dierenars gekregen, daar had ze zo'n reactie op dat ze ws dr oren aan over gehouden heeft. Ik heb toen ook nog prins lam en rijst geprobeerd dat ging ook fout, Ik ben toen overgegaan op pedegree pal adult lam en rijst. Daar heeft ze het een hele tijd goed op gedaan. Ik heb toen carnibest geprobeerd omdat ze toch weer regelmatig rode oren en ogen kreeg (5 van de 7 dagen er week) en vieze oren en anaal en scheten. Hier kreeg ze na 2 weken weer rode ogen en oren. Ik heb hier toen een hele discussie gehad dat ik vol moest houden en te snel opgaf omdat het ontgifting was.
Nu ben ik weer terug op pedegree. Ik heb tussendoor ook nog een ander merk gehad wat pre ongeluk voorbij kwam gewaaid, waar ze het ook goed op deed maar waarschijnlijk duits was en niet hier verkrijgbaar dus. En nu weer op pedegree. Ik wordt er gek van dat ze maar last blijft houden van die oren. En zij zelf ook trouwens.

Dus daarom dit bericht. En daarom ook dat ik een keer moet blijven met waar ik me bezig ben en niet te veel moet veranderen. Ohana is 2 jaar trouwens.
[/quote]
Ik zou overgaan op Barf! En misschien is het handig om eerst een eliminatie dieet te doen om een voedselallergie uit te sluiten. Want je hebt nog niet geprobeerd om haar helemaal zonder granen te voeren toch?
Door Laura2004
#532844
En ik denk dat je gewoon helemaal achter vers moet staan, want volgens mij ben je nog niet helemaal overtuigd.
Het is jammer dat ik geen foto's heb van mijn hond. Mijn hond zat helemaal onder de rode blaasjes over heel haar lichaam ook in haar oren. Het was allemaal vuurrood en ze had ontzettende jeuk. Daarbij had ze ook nog diarree en was bijna een kwart van haar lichaam kaal. En ook ik heb het volgehouden. Ik weet hoe verschrikkelijk het is om je beestje zo te zien, maar ik denk dat je gewoon vol moet houden en moet gaan barfen. Ik zou wel heel erg wanhopig moeten zijn wil ik mijn hond brokken gaan geven. :-\
Door Lizzy
#532845
OK, ik snap het. Tja. Dit is lastig. Dit is een gecompliceerd probleem.... Volgens mij zijn er wel verschillende opties die je kunt proberen!

Optie 1 is naar een holistisch dierenarts gaan en je door hem/haar te laten begeleiden. En dan bij voorkeur een die ook wat weet van voeding (en dus een die verse/zelfgemaakte voeding aanbeveelt). Hij/zij kan je ook middelen geven ter ondersteuning van deze oor en huidproblemen. Op zich denk ik dat dit, gezien de grote problemen die je mnet haar hebt, een heel vertandige oplossing is.

Optie 2 is (in mijn ogen) niks Kivo, niks versvlees maar zelf gaan samenstellen. En dan wel op een dusdanige manier dat je bij 1 vlees/vleesbot/orgaanvleessoort begint en dit heel langzaam uitbreid, zodat je direct ziet welke vleessoort ze wel en niet kan verdragen. Volgens mij is het niet verkeerd om te beginnen met een vleessoort die ze nog nooit eerder gegeten heeft. Bijv. eend of geit.

Maar goed, voordat ik je helemaal ga vermoeien met optie 2 uit te leggen, is het misschien beter dat je eerst even nadenkt over of dat uberhaubt een optie voor je is....
Door Laura2004
#532848
En misschien is een ontgiftingskuurtje ook wel een goed idee. Verder ga ik helemaal met Lizzy mee. Ik zou ook zelf gaan samenstellen en naar een holistisch DA gaan.
Door lyadeh
#533072
Marieta ik ben maar gewoon iemand die af en toe op Bp advies vraagt,dus geen fanatieke barfer.Onze spaniel bleek een voedsel allergie te hebben.Ze had gigantisch ontstoken oren .Inwendig zo erg dat de da. even met haar handen in 'haar haar stond. Uitwendig twee enorme gezwellen .Inwendig had ik er niet erg veel van gemerkt.Nou ja ze had wel wat jeuk.Jouw hond is er wel veel erger aan toe maaarrrr.... geef niet op!!!!!!Wij zijn op 06-03-06 met een geiten eliminatie dieet gestart .Ik heb hier ALLES op dit forum gevraadg,was ook wel een beetje in paniek!!!Nu........weken verder zijn de gezwellen weg en haar oren inwendig al veel schoner,maar nog lang niet over.Vertrouw op kvv- en barf . ,onze hond kan denk ik niet tegen graan en haar oren zijn dus zo ontzettend gaan ontsteken door graan=gisten.Ze kunnen je hier ook over dat gisten veel vertellen .Maar ik denk dat je veel beter zelf kan samenstellen.Geloof mij het kost veel tijd tot je verbetering ziet.MAAR IK BEN heel blij dat ik de adviezen hier opgevolgd heb.Dit is zomaar een hartekreet van een niet aktief Bp. lid.Sterkte Lya.
Door Lilo
#533234
Hoi ik heb zitten te lezen. En het samenstellen (om heel eerlijk te zijn) zie ik niet zo zitten. Klinkt misschien stom.

Maar ik denk zelf dat jullie de vorige keer gelijk hadden en ik door had moeten zetten. Ik denk er nog over na en anders ga ik volgende week naar die man toe.
Ik vind het gewoon een beetje eng en weet het ff allemaal nie tmeer. Zoveel adviezen en verschillende dingen.

Naja ik laat t wel weten.

Oh en even voor Laura. Ik sta wel achter versvoeding, ik raad het zelfs mensen aan op mn werk. Maar ik weet zelf gewoon even niet meer wat ik moet doen omdat ze al zoveel verschillende dingen heeft gehad.

Groetjes Marieta
Door Laura2004
#533444
Ik ben ook vanuit het niets gaan barfen. Mijn honden kregen eerst brokken en ik ben cold turkey overgegaan op barf. Ze hebben nooit eerst kvv gehad en zo'n grote stap vond ik het niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door