Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door moniek
#5323
Ik geef nu ongeveer een kleine 2 weken kant-en-klaar vers vlees aan mijn honden. Tot nu toe gaat het erg goed, ze vinden het lekker en ik heb het idee dat ze meer energie hebben. Heb echter een klein probleem. Bij 1 van mijn honden is de ontlasting sinds dit voer kei en kei hard. Ze jankt echt als ze moet poepen, wat ze overigens nu nog maar zo'n 1x per 2 dagen doet. De andere honden hebben er geen last van en poepen 1 tot 2x per dag. Iemand een tip misschien wat ik hier aan zou kunnen doen?? Heb al gedacht aan toevoegen van een of andere olie, is dat een goed plan, en zo ja, welke olie gebruik ik dan het beste?

Alvast bedankt maar weer, doei doei
Door moniek
#5324
Ik heb inmiddels met de zoekfunctie van deze site al een aantal tips gevonden. Ik ga het proberen met een scheutje olijfolie door het vlees te doen.
Door tieneke
#5325
Ik heb inmiddels met de zoekfunctie van deze site al een aantal tips gevonden. Ik ga het proberen met een scheutje olijfolie door het vlees te doen.
Sucses!Hopelijk poept ie hierna weer als een jonge hond :P :D
Door moniek
#5326
Ja, hoop ik ook, ik ga het proberen in ieder geval. Wat ik me wel een beetje afvraag. Dit hondje zou eigenlijk best een ietsje af mogen vallen. Ik geef  daarom carnibest light of een van de andere smaken en dan iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Door het toevoegen van olie krijgt ze echter weer meer calorieen binnen dus doe ik "het iets minder voeren" natuurlijk eigenlijk weer teniet.
Toevoegen van een of andere vezel, zou dat een optie zijn misschien?
Door tieneke
#5327
Dit lijkt mij een vraag voor Lizzy of Paul! ;)
Wat ik wel weet is dat olijfolie een goede olie is,dus of zij van dat scheutje olie dikker zou worden?
Door roger
#5328
<<[quote]Ik geef nu ongeveer een kleine 2 weken kant-en-klaar vers vlees aan mijn honden. Tot nu toe gaat het erg goed, ze vinden het lekker en ik heb het idee dat ze meer energie hebben. Heb echter een klein probleem. Bij 1 van mijn honden is de ontlasting sinds dit voer kei en kei hard<<


Moniek, geef je naast de compleet kant en klaar vlees nog extra karkassen of bot?

Gr.
Roger
Door moniek
#5329
Roger, ik geef op dit moment (nog geen) botten en/of karkassen.  Ik wilde wel langzaam aan gaan beginnen met af en toe een kippennekje maar kon daar tot nu toe nog niet aankomen hier in de buurt. Heb nu een slager gevraagd of die bij zijn kippenslachter wil vragen of ik de nekkies kan kopen. Maar ik begrijp een beetje uit jouw vraag dat ik misschien beter geen botten kan gaan geven , wordt de ontlasting waarschijnlijk nog harder van zeker??
Door Lizzy
#5330
Hoi Moniek, ik zou inderdaad geen botten geven want daar wordt de ontlasting nOg harder van. Je zou wat olijfolie kunnen toevoegen of een paar extra kippelevertjes en eens kijken wat er gebeurd. Van plantaardige olieen wordt jouw hondje niet dikker hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik weet niet hoe zwaar jouw hond is, maar gemiddeld kun je 1 dessert tot 1 eetlepel olijfolie geven. Of, een paar kippenlevertjes. Ook niet teveel, want sommige krijgen daar weer diarree van.

Groetjes, Lizzy
Door moniek
#5331
Sinds een kleine week geef ik Skippy dus een lepeltje olijfolie door haar voer en dat werkt prima. De keutels glijden weer soepeltjes richting het grasveld. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door