Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#53214
nou, vanmiddag om 4 uur was de botscan er wel.
laat ik eerst maar beginnen met het goede nieuws:
- geen vreemde dingen gevonden in achterhand, knieen, rug, nek en schouders, voeten en polsen.

- wel gevonden in beide ellebogen, of nou ja, zoals utrecht het zegt, zwaar verdacht van LPC.
gezien qyan zijn klachten gaan we dus opereren.
wel moet eerst qyan zijn blaasontsteking over zijn en de orthopeed wil dat we huidafkrabsels laten maken en laten testen op lyme, voordat er uberhaupt geopereerd wordt.

zit nu een beetje te twijfelen.
of eerst weer lyme laten testen (waar vast en zeker weer anti lichamen uitkomen, omdat er eenmaal een lyme besmettig is geweest)
of gewoon nog een week of 2 ff werken aan die weerstand en dan gewoon onder het mes.

nou ja, had gehoopt dat het maar 1 elleboog was, maar ben eigenlijk wel opgelucht dat ik nu een keer iets weet.

gr wendy
Door Ordell
#53219
Wendy, ik ga nu misschien iets zeggen wat jij helemaal niet leuk gaat vinden, maar het zij zo. Als Qyan aan beide ellebogen lpc heeft denk ik dat de kans dat het helemaal goed zal gaan komen behoorlijk slecht is. LPC moet eigenlijk zo vroeg mogelijk geopereerd worden, liefst ruim voor het jaar. Vaak heb ik gezien dat zelfs wanneer er maar 1 elleboog is aangetast ze behoorlijk mank bleven lopen. Met 2 ellebogen loop je een veel groter risico. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten zeggen maar wanneer het mijn hond zou zijn geweest ik mijn eigen belang (hoe graag ik hem bij me wil houden) ondergeschikt zou zetten aan het belang van de hond. Hoeveel pijn heeft deze hond al moeten verdragen en hoeveel pijn zal hij nog voor zijn kiezen gaan krijgen? Uiteraard is het jouw hond en ik respecteer alle beslissingen die je neemt maar ik vind dat in deze situatie het belang van jou hond op de 1ste plaats dient te komen. Misschien ben je nu wel kwaad op mij maar dat moet dan maar. Ik kon het niet voor me houden. ;)
Door qyan
#53223
Ordell schreef: Wendy, ik ga nu misschien iets zeggen wat jij helemaal niet leuk gaat vinden, maar het zij zo. Als Qyan aan beide ellebogen lpc heeft denk ik dat de kans dat het helemaal goed zal gaan komen behoorlijk slecht is. LPC moet eigenlijk zo vroeg mogelijk geopereerd worden, liefst ruim voor het jaar. Vaak heb ik gezien dat zelfs wanneer er maar 1 elleboog is aangetast ze behoorlijk mank bleven lopen. Met 2 ellebogen loop je een veel groter risico. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten zeggen maar wanneer het mijn hond zou zijn geweest ik mijn eigen belang (hoe graag ik hem bij me wil houden) ondergeschikt zou zetten aan het belang van de hond. Hoeveel pijn heeft deze hond al moeten verdragen en hoeveel pijn zal hij nog voor zijn kiezen gaan krijgen? Uiteraard is het jouw hond en ik respecteer alle beslissingen die je neemt maar ik vind dat in deze situatie het belang van jou hond op de 1ste plaats dient te komen. Misschien ben je nu wel kwaad op mij maar dat moet dan maar. Ik kon het niet voor me houden. ;)
ordell, denk dat je mijn berichtje verkeerd begrijpt en ik heb ook niet alles goed op geschreven ;)
de botscan liet alleen zien dat er iets met de ellebogen was, dus niet welke elleboog aandoening.
omdat bij de eerste foto's 3 maanden terug de elleboog verdacht was van LPC, noemen ze het nu dus ook zwaar verdacht van LPC.
de operatie gebeurd dus onder het mom van een kijk operatie en het is nog afwachten welke elleboog aandoening er wordt aangetroffen. uiterard wat gevonden wordt wordt tijdens de kijkoperatie hersteld/ verwijderd, etc.
denk dat het nu wat duidelijker is ;D
baal er dus eigenlijk va dat ik nog niet zeker weet wat.
ondanks dat ik het liever helemaal niet had gehad natuurlijk, ben ik juist heel blij dat dit eruit is gekomen ;)!
ik weet nu eindelijk iets na al die maanden kloten met rontgenfoto's en er kan wat ana gedaan worden.
ook is er nog geen sprake van artrose en/ of dikke ellebogen, dus ook dat is gunstig!

ik twijfel aan datgeen wat de orthopeed zegt.
de orthopeed wil dus eerst qyan zijn gezondheid onderzoeken, voor hij onder het mes gaat.
die onderzoeken gaan zeker een maand duren.
ik heb zoiets van: opereren NU ;D maar aan de andere kant iets van, ok, nog 1 a 2 weken, ff de weerstand proberen op te spijkeren zonder verdere onderzoeken en dan onder het mes.
maar liever meteen.

en ordell, de hoop dat alles helemaal goed komt met qyan heb ik me zo ongeveer een jaar geleden al compleet bij neer gelegd ;)
LPC heeft ondanks dat het te opereren is hoe dan ook een slechte prognose, ik weet het allemaal ;)
heb me ook al vaak afgevraagd hoe lang ik hier nog mee door moet gaan en wat er straks weer komt en hoe hij zal herstellen van de operatie.
met andere woorden: is het het wel waard of beter zijn leven laten leven. :-X
maar anagezien we nu nog niets helemaal zeker weten, ook niet over de ernst van de elleboog aandoening, zet ik toch door.
qyan geeft ook totaal niet op en heeft ondanks alles erg veel plezier in het leven.
wat dat betreft ben ik erg realistisch ingesteld.

haha, dus nee hoor ordell, ben niet kwaad op je ;D, geef je gewoon groot gelijk!
maar als de kans op slagen dat hij straks weer alles kan groter is als van niet, dan probeer ik het toch.
Laatst gewijzigd door qyan op vr 13 feb 2004, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#53224
Das wel balen zeg dat ze hem zo op het beton hebben laten liggen.Ik heb ook de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over de uithof,ik ken zelfs verschillende fokkers die daar dus echt nooit meer heengaan,die gaan naar belgië.
Daarintegen ken ik Utrecht van een hele andere kant.
Wij zijn er ooit vroeger geweest toen we daar 12 katten in moesten laten slapen omdat eenandere perzen fokker mijn moeder een aidskat cadeau had gedaan (willens en wetens,mijn moeder deed het te goed op de show) uiteindelijk waren er 12 besmet waaronder mijn gecastreerde chinchilla kater.We zijn met een auto vol benches naar Utrecht vertrokken,daar hadden ze ook de aids testen gedaan (toen kon dat nog alleen in de uithof) De da en de da in opleiding die de katten hebben laten inslapen (met een prik in het voorpootje) hebben samen met mijn moeder en mij staan huilen,en we mochten ze tegen de regels in mee naar huis nemen.We hebben ze in Voorthuizen op het landgoed van een tante begraven,Die da had het volste recht de katten daar te houden voor onderzoek,daar moest je vroeger voor tekenen anders werd je niet geholpen.
De tweede keer dat ik in Utrecht kwam was met Kelly mijn eerste amerikaan,die ziek werd toen ze moeder was van een nestje pups van een paar dagen oud.
Zij heeft daar op de intensive care gelegen,en is daar er goed verzorgd,ze lag daar in een couveuse met haar geliefde balletje bij zich.Het team op de IC waren allemaal heel aardig,en toen we haar daar hebben laten gaan,heb ik haar in mijn armen gehouden en zijn we heel goed geholpen door de dienstdoende da.
Ik heb zelf dus alleen maar ervaring met aardige en goed verzorgende da's in Utrecht.Jammer ging het om gevallen die niet te genezen waren.
Door qyan
#53227
sylvia schreef: Das wel balen zeg dat ze hem zo op het beton hebben laten liggen.Ik heb ook de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over de uithof,ik ken zelfs verschillende fokkers die daar dus echt nooit meer heengaan,die gaan naar belgië.
Daarintegen ken ik Utrecht van een hele andere kant.
Wij zijn er ooit vroeger geweest toen we daar 12 katten in moesten laten slapen omdat eenandere perzen fokker mijn moeder een aidskat cadeau had gedaan (willens en wetens,mijn moeder deed het te goed op de show) uiteindelijk waren er 12 besmet waaronder mijn gecastreerde chinchilla kater.We zijn met een auto vol benches naar Utrecht vertrokken,daar hadden ze ook de aids testen gedaan (toen kon dat nog alleen in de uithof) De da en de da in opleiding die de katten hebben laten inslapen (met een prik in het voorpootje) hebben samen met mijn moeder en mij staan huilen,en we mochten ze tegen de regels in mee naar huis nemen.We hebben ze in Voorthuizen op het landgoed van een tante begraven,Die da had het volste recht de katten daar te houden voor onderzoek,daar moest je vroeger voor tekenen anders werd je niet geholpen.
De tweede keer dat ik in Utrecht kwam was met Kelly mijn eerste amerikaan,die ziek werd toen ze moeder was van een nestje pups van een paar dagen oud.
Zij heeft daar op de intensive care gelegen,en is daar er goed verzorgd,ze lag daar in een couveuse met haar geliefde balletje bij zich.Het team op de IC waren allemaal heel aardig,en toen we haar daar hebben laten gaan,heb ik haar in mijn armen gehouden en zijn we heel goed geholpen door de dienstdoende da.
Ik heb zelf dus alleen maar ervaring met aardige en goed verzorgende da's in Utrecht.Jammer ging het om gevallen die niet te genezen waren.
ik denk dat het ook maar net aan de arts ligt en helaas toch ook aan met welk ras je komt misschien :-\
de co-assistent die ons bij qyan bracht was in ieder geval wel angstig voor qyan.
is en blijft toch ene dober en een dober heeft een naam.

maar verder toch het grootste deel aan wie je helpt.
de fokker van qyan had ook goede ervarigen met utrecht, terwijl zijn da ook weer niemand naar utrecht door verwijst.
dus zoveel artsen, zoveel mensen, zoveel ervarigen en meningen.
maar dat heb je denk ik overal wel ;)
Door Ordell
#53228
qyan schreef:

ordell, denk dat je mijn berichtje verkeerd begrijpt en ik heb ook niet alles goed op geschreven ;)
de botscan liet alleen zien dat er iets met de ellebogen was, dus niet welke elleboog aandoening.
omdat bij de eerste foto's 3 maanden terug de elleboog verdacht was van LPC, noemen ze het nu dus ook zwaar verdacht van LPC.
de operatie gebeurd dus onder het mom van een kijk operatie en het is nog afwachten welke elleboog aandoening er wordt aangetroffen. uiterard wat gevonden wordt wordt tijdens de kijkoperatie hersteld/ verwijderd, etc.
denk dat het nu wat duidelijker is ;D
baal er dus eigenlijk va dat ik nog niet zeker weet wat.
ondanks dat ik het liever helemaal niet had gehad natuurlijk, ben ik juist heel blij dat dit eruit is gekomen ;)!
ik weet nu eindelijk iets na al die maanden kloten met rontgenfoto's en er kan wat ana gedaan worden.
ook is er nog geen sprake van artrose en/ of dikke ellebogen, dus ook dat is gunstig!

ik twijfel aan datgeen wat de orthopeed zegt.
de orthopeed wil dus eerst qyan zijn gezondheid onderzoeken, voor hij onder het mes gaat.
die onderzoeken gaan zeker een maand duren.
ik heb zoiets van: opereren NU ;D maar aan de andere kant iets van, ok, nog 1 a 2 weken, ff de weerstand proberen op te spijkeren zonder verdere onderzoeken en dan onder het mes.
maar liever meteen.

en ordell, de hoop dat alles helemaal goed komt met qyan heb ik me zo ongeveer een jaar geleden al compleet bij neer gelegd ;)
LPC heeft ondanks dat het te opereren is hoe dan ook een slechte prognose, ik weet het allemaal ;)
heb me ook al vaak afgevraagd hoe lang ik hier nog mee door moet gaan en wat er straks weer komt en hoe hij zal herstellen van de operatie.
met andere woorden: is het het wel waard of beter zijn leven laten leven. :-X
maar anagezien we nu nog niets helemaal zeker weten, ook niet over de ernst van de elleboog aandoening, zet ik toch door.
qyan geeft ook totaal niet op en heeft ondanks alles erg veel plezier in het leven.
wat dat betreft ben ik erg realistisch ingesteld.

haha, dus nee hoor ordell, ben niet kwaad op je ;D, geef je gewoon groot gelijk!
maar als de kans op slagen dat hij straks weer alles kan groter is als van niet, dan probeer ik het toch.


Oke, dan is het goed ;) Laten we hopen dat de ellebogen beide mee zullen gaan vallen en dat het iets anders is dan LPC. Ben in ieder geval blij dat je het goed in de gaten houdt en nog belangrijker dat qyan nog steeds gelukkig is. ;) :D
Door qyan
#53230
kijk ordell, het is gewoon heel simpel.
ik doe mede dankzij barfplaats en vroeger doggynet braaf mijn huiswerk ;D ;)
ik weet dus indien er te veel artrose is, dat opereren geen zin heeft, of in ieder geval weinig en dat mank lopen zo kan blijven.
dus goede afspraken zal ik echt wel maken met de orthopeed, te veel artrose, dicht die elleboog ;) want dan schiet het gewoon niet op.

dus al is het wel LPC, zolang er geen sprake is van atrose vorming en botwoekeringen, zal qyan met goede revalidatie beter lopen dan nu en meer kunnen dan nu.
en dat is een kans die ik qyan na al die maanden gewoon moet geven ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#53234
Ik denk wendy ,dat je zult weten wanneer Qyan het genoeg vindt.
En zo te lezen is dat nu nog niet zover,en laten we hopen dat qyan dat pas aangeeft als hij 14 is onder het motto krakende wagens lopen het langst :-*
Door Ordell
#53239
balupa schreef: Sterkte en beterschap met je hond ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.
Dat zijn we gewend van jou inmiddels...
Door Leo
#53241
Ik lees het allemaal net, heel veel sterkte Wendy! we gaan meeduimen voor qyan!! hou ons op de hoogte!!

Grts leo!!
Door Lizzy
#53242
Hoi Wendy, pfffff, nou meis, je hebt nu al ZO VEEL meegemaakt, dit kan er ook nog wel bij! Ik denk dat we gewoon maar driftig doorduimen voor hem (en jou natuurlijk) voor dat het gewoon goed komt na deze (kijk)operatie!
Groetjes, Lizzy
Door Truus
#53243
Nou Wendy, we gaan duimen voor qyan en jou hoor!
Je hebt er goed over nagedacht en wens je sterkte :-*
Door avalon
#53245
Gos Wendy, qyan is wel een volhoudertje he. Ik hoop dat het voor hem helemaal goed gaat komen. sterkte ermee in iedergeval. En als hij als krakende wagen oud wordt is dat toch ook mooi
Door qyan
#53286
en toch jongens, ik weet het niet die uitslag :-\
iets in me vertrouwt het toch weer niet :-\
heb het er net met mijn moeder over, die kwam net pas thuis.
en ik denk dat we eerst voor een second opinion gaan!
ik vindt de uitslag eigenlijk weer erg zweverig.
en hoe meer ik nadenk over wat er over de uitslag is gezegd, hoe vreemder ik het eigenlijk weer vindt :-\
we hebben al 1x eerder ene foute diognose gehad van utrecht en nu is het weer van geen duidelijkheid.
heb ook weer al die documenten over LPC zitten lezen en andere elleboog aandoeningen en het beeld van qyan klopt gewoon voor geen moer met die verhalen :-\
hij gaat niet snel liggen, wil gewoon spelen, heeft geen overvult elleboog gewricht met vocht, allemaal niets, noppes nada.
loop net buiten met qyan en ok, perfect lopen is anders, maar echt slecht is het niet!

de bedoeling van die botscan was duidelijkheid.
er zou precies uitkomen wat het was: ontstekingen, tumor, botsplinters, scheurtjes.
het enige wat er nu weer uit is gekomen de elleboog hebben we wel wat in gezien, maar we weten niet wat....
ordell, je hebt me aan het denken gezet >:( ;D

dan niet te vergeten dat de orthopeed zelf nog zij voordat we naar utrecht gingen ik ga niet opereren want het zijn geen (over) duidelijke ED klachten.

ik vindt het gewoon weer vreemd eigenlijk :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door