Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#532223
Ik ben nou al een tijdje aan het Barfen maar ik heb wel gemerkt dat dat een stuk makkelijker is als je een beetje brutaal bent.Ik ben best wel een schijterd wat betreft het zomaar op iedereen afstappen en dat zit me best wel in de weg. :-[
Ik doe het liefst alles per e-mail,maar er komt altijd een moment dat je moet bellen om dingen nader af te spreken of om precies te vertellen wat je wil hebben;ben ik weer bang dat zo'n slager me een zeikerd vindt omdat ik niet alle botten wil hebben en ze 't liefst niet kaal moeten zijn en niet te hard en geen varkensdingen.Kan er zo tegen op zien dat soort dingen te regelen.Maar als ik zie hoeveel plezier mijn beestjes hebben van al dat lekkere eten dan pak ik toch maar weer de telefoon..
Hebben jullie daar ook wel es last van? :-\Of ben ik de enige kneus? ;D
Laatst gewijzigd door Miekie op di 18 apr 2006, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#532252
Nou, ik ben juist niet zo iemand die alles met e-mail probeert te regelen, maar als ik in de winkel sta dan ga ik wel eens met iets weg wat ik eigenlijk niet wil hebben (zoals vers rauw hondenvoer waarvan ik niet precies weet wat er in zit). Aan de andere kant kom ik ook wel thuis met dingen waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn zoals laatst twee flinke stukken runderkraakbeen. Ach al dat gesleep en onderhandelen heeft ook wel wat en t hondje zien genieten daar doe je het inderdaad voor ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#532306
Miekie schreef: Ik ben nou al een tijdje aan het Barfen maar ik heb wel gemerkt dat dat een stuk makkelijker is als je een beetje brutaal bent.Ik ben best wel een schijterd wat betreft het zomaar op iedereen afstappen en dat zit me best wel in de weg. :-[
Ik doe het liefst alles per e-mail,maar er komt altijd een moment dat je moet bellen om dingen nader af te spreken of om precies te vertellen wat je wil hebben;ben ik weer bang dat zo'n slager me een zeikerd vindt omdat ik niet alle botten wil hebben en ze 't liefst niet kaal moeten zijn en niet te hard en geen varkensdingen.Kan er zo tegen op zien dat soort dingen te regelen.Maar als ik zie hoeveel plezier mijn beestjes hebben van al dat lekkere eten dan pak ik toch maar weer de telefoon..
Hebben jullie daar ook wel es last van? :-\Of ben ik de enige kneus? ;D
Je zult vast niet de enige schijterd zijn, maar je kent vast het spreekwoord dat een brutaal mens de halve wereld heeft. Slagers, visboeren enz. ze bijten echt niet als je tegenover ze staat en of het nu voor je hond of voor jezelf is, jij bent klant, dus jij mag zelf bepalen wat je koopt dat maakt je echt geen zeikerd. En die slager of visboer is ondernemer, dus die verkoopt graag.

Maak gewoon een duidelijk lijstje van wat je nodig hebt en wilt kopen. Dan kun je gericht vragen i.pv. die vage vragen zoals : ik zoek botten voor mijn hond" want dan krijg je geheid de verkeerde botten mee. Vraag gewoon of ze slachtafvallen voor de hond verkopen. Vraag je alleen of ze slachtafval voor de hond hebbendan klinkt dat alsof je het gratis wil hebben dan is men al weer minder bereid iets voor je te doen. Begint de slager te stuiteren bij wat jij aan je hond wil geven dan zet je je allerliefste glimlach op en zegt gewoon dat je alleen vlees wilt en dat hij zijn adviezen mag houden ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#532314
Tinker schreef: Nee hoor IK ben de grootste kneus,ik durf al helemaal nergens om te vragen en stap ook niet gauw ergens op af.Met als gevolg dat ik alleen maar dure adresjes heb en nooit eens wat meekrijg bij de slager,want als ik weer eens kom voor de sucadelapjes dan kan hij ook niet weten dat het voor mijn honden is,omdat ik mijn mond niet open durf te doen. :-[
Je zou echt eens een assertiviteitstraining moeten volgen, volgens mij heb jij die zo terugverdiend :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#532321
Tinker schreef: Watisdat?? ;D
Ow ow ow, komt nooit meer goed ;D


**Assertiviteitstraining.
Ik zet mijn eigen belangen gemakkelijk op zij en ik vind het belangrijk om het anderen naar de zin te maken. Conflicten vind ik eng, die leiden zelden tot iets goeds. Ik houd vaak mijn mond en ben geneigd mij onderdanig te gedragen. Ik praat met anderen mee, terwijl ik er anders over denk.

Als u dit herkent is het de moeite waard om een begeleidingstraject te overwegen.

U leert opkomen voor uw persoonlijke belangen en uitdrukking te geven aan uw gevoelens, gedachten en wensen op basis van respect. Respect voor uw eigen belangen en respect voor de belangen van de ander. U leert problemen en conflicten niet meer uit de weg te gaan. U werkt aan uw persoonlijke uitstraling en u communiceert met daadkracht.

*** bron:http://www.zelfontplooiing.nl/assertivi ... aining.htm
Laatst gewijzigd door Angelique op di 18 apr 2006, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#532376
Hou het geld voor die training maar in je zak: Als je voor de tigste keer bieflappen of sucadelappen bij de keurslager koopt gaat bij het afrekenen vanzelf het kwartje vallen ;) ;D
Laatst gewijzigd door jon op di 18 apr 2006, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#532381
Tinker schreef: ;D ;D ;D't Kwartje valt wel tig keer per week,maar ik doe er niet zoveel tegen.Zal mijn man wel eens sturen,kijken waar hij mee aan komt. ;D ;D ;D
De man in huis hier komt ook niet veel verder als een biefstukje...... of dat nou zo veel goedkoper is ;D Maar om effe binnen dit topic te blijven. Barfinkopen doen is net als je hond barf geven. De eerste kippenekken zijn doodeng (vond ik) maar een maand later sta je te hakken in ik weet niet wat en is je hond bezig testikel of rib op te peuzelen. Al doende weet je beter waar je om moet vragen en durf je ook meer. ;D
Laatst gewijzigd door jon op di 18 apr 2006, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Qwertu
#532407
Miekie schreef: Hebben jullie daar ook wel es last van? :-\Of ben ik de enige kneus? ;D
Hier nog zo'n kneus....
Ik doe alles ook het liefst per mail. Ik ben nogal mensenschuw ;D
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#532545
Ik ben ook een kneus het makkelijkst vind ik het in de supermarkt kopen want dan kan ik op mijn gemak iets uitkiezen zonder het te hoeven vragen. Ben zaterdag eindelijk naar een islamitische slager geweest. Gelukkig was het heel druk zodat ik op mijn gemak de vitrine kon bekijken en alvast een beetje mijn keus kon maken. Niet dat ik mensenschuw ben maar ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan afdingen en zo. Ik hoor wel eens van mensen die een duur apparaat kopen dat ze ook van de prijs afpingelen. Zou ik dus nooit doen.
Mischien is het wat om een "barfassertiviteittraining" op te zetten!
Door Femke
#535183
ikke ook zo'n kneus, tenminste de eerste keer. Als ik ergens een paar keer geweest bent valt het verder wel mee.
Door Mevroi Kruim
#539365
Ik was dus vroeger ook zo'n schijterd. Als kind, maar ook later. Stond ik in de bakkerswinkel op zaterdag te wachten, nummertje getrokken, winkel afgeladen vol, was ik bijna aan de beurt, kreeg ik zo'n boei van een kop bij het idee dat ik m'n brood moest bestellen dat ik de winkel weer uitliep. Brood maar bij de super gehaald, daar ligt het in het schap, hoef je niks te zeggen ;D ;D ;D En toen was ik toch al 22 ofzo, al 4 jaar aan het werk, en nog via een uitzendbureau ook dus elke keer weer een nieuw bedrijf met nieuwe mensen.
Dat was trouwens een prima leerschool, ik kwam er al snel achter dat ik na verloop van tijd veel meer wist dan die mensen bij die bedrijven, ik had zoveel verschillende klussen gedaan, met zoveel verschillende systemen gewerkt, zoveel verschillende typemachines (ja, die hadden we toen nog ;D), boekhoudmachines, factureermachines, kopieermachines, telefooncentrales, noem maar op ... hartstikke goed voor je zelfvertrouwen ;D

En tegenwoordig heb ik eigenlijk nergens meer last van. Het zal me aan me reet roesten wat wie dan ook van me vindt. Als ik een rooie kop krijg is het vanwege de overgang ;D ;D en daar kan ik ook best mee leven. Als ik iets stoms zeg of doe lach ik daar zelf meestal het hardste om.
Afdingen, ach, als ik vindt dat iets te duur is zeg ik dat en dan kunnen ze de prijs verlagen en anders koop ik het niet. Even goeie vrienden, ik zit er niet mee.
Wat me echt aangrijpt is oneerlijkheid en onrechtvaardigheid. Van anderen maar ook van mezelf. Als ik iets doe waar ik me voor schaam, iemand nadeel berokken, uit gemakzucht bv, of uit egoisme of hebberigheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door