Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Manthony
#531800
Hallo allemaal, wij zijn al 2 maanden over op KVV. Eerst AHV en sinds een week Bibi. Rocco (onze Bullmastiff van 5 maanden) heeft al sinds die tijd last van ontgiftigingsverschijnselen. Heel vervelend maar we houden vol.

Het is wel heel lelijk. Maar we baden hem elke week, vindt hij helemaal niet leuk. Geven hem een homeopatisch middel tegen jeuk. Kga deze week olieen kopen waaronder Aloe Vera om dat te proberen.

Zijn er nog meer dingen die wij kunnen proberen om die wondjes, jeuk enz te verhelpen? ???
Door Lizzy
#531812
Volgens mij moet je ons wat meer informatie geven. Zoals: heeft Rocco nooit problemen met zijn huid gehad? Welk homeopathisch middel geef je hem en wie heeft dat voorgeschreven? Een jonge hond heeft niet gauw last van ontgiften, dus ik vraag me af of het ontgiften is... (ze hebben te kort op brokken gezeten om last krijgen van ontgiften). Wat voor olie ga je er nu bijgeven? Geef je nog meer supplementen?
Door Manthony
#531816
Hoi Lizzy,

Ik heb bij de dierenzaak hier bij ons een middel gehad. Total Animal Products, en het heet Allergie.

Rocco heeft inderdaad nooit last van zijn huid gehad en sinds we over waren op AHV begon de jeuk en de schilfering. Ook aan de oren had hij jeuk.
Door Lizzy
#531818
Is er door de dierenarts wel eens een huidafkrabsel gemaakt?

Het hom. product ken ik niet. Kun je me zeggen wat er in zit?
Door Manthony
#531821
Nee, maar misschien doe ik het nog wel.
Samenstelling van het middel is: Apis mellific, Carbo mineralis, Calendula off. Alc., 32%.


Oh ja, ik geef glucosamine erbij.
Laatst gewijzigd door Manthony op ma 17 apr 2006, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#532226
Volgens mij is het inderdaad ook wel verstandig ff langs de dierenarts te gaan,misschien is het wel jonge hondenschurft (demodex)ofzo? ???Is niet besmettelijk,hoor alleen heel vervelend voor het beest!
Laatst gewijzigd door Miekie op di 18 apr 2006, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#532251
Ik zou ook naar de dierenarts gaan en een goed en diep afkrabsel laten maken. Het hoeft geen mijt te zijn, maar het is wel goed om het uit te sluiten. Ik denk dat ze met een afkrabsel ook kunnen bepalen of je hond misschien last heeft van schimmels of gisten.

Het homeopathische middel lijkt me eerlijk gezegd in dit geval vrij zinloos... Niet rot bedoeld, maar ik denk dat dit een heel algemeen middeltje is en dat jouw hond eerder gebaad is bij een toegespitst middel, voorgeschreven door bijv. een holistisch dierenarts.
Door Manthony
#532281
Ja, ik heb al een afspraak gemaakt. De dierenkliniek waar ik naartoe ga werkt ook met homeopatische middelen.

Bedankt voor de tips.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door